Citat:
Ursprungligen postat av
fjollcigg
Ett stort plus med kvinnor som har barn sen tidigare är att du får en försmak på hennes lämplighet som mamma. Och så har hon erfarenhet, när det är dags att fostra er gemensamma avkomma. Det har varit guld värt. Har aldrig nånsin ångrat mitt beslut.
Det här är något som alltid förvånar mig med dessa kvinnor som blir tillsammans med, och får nya barn med, män som skiter i sina barn från förr. Eller går på deras lögner om att "jag ville träffa mina barn, men jag fick inte för deras mamma så jag gav upp". För så funkar det inte i Sverige sedan 1970-talet. Pappans rätt är så stark, ibland FÖR stark (tänk sådana fall där Tintin-fallet är toppen på isberget).
Även de mest olämpliga pappor får åtminstone umgängesrätt, ibland till och med obevakat umgänge trots att de redan varit våldsamma mot barnet alternativt utsatt det för sexuella övergrepp. Det har till och med varit vanligt (vet inte om det är det längre med vår nuvarande vettigare regering) att utlänningar som dömts för brott mot de egna barnen, har fått slippa utvisning FÖR BARNENS SKULL! För att det anses att umgänget är så viktigt, trots att barnen är livrädda för pappan och inte skulle önska något hellre än att han utvisades för gott.
Därför kan man vara säker på att en pappa som inte har någon kontakt med sina barn sedan förr antingen skiter i dem eller har gjort något MYCKET olämpligt mot dem. En sådan man ska inte avlas på mer.