2026-06-24, 14:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Det är simparna som är trasiga.

Simpar som tar hand om en annan kvinnas barn hoppas på att få en ny unge med henne själv. Det kan han i många fall glömma. Hon bara utnyttjar hans plånbok och barnvakten

En myt.
Jag har varit tilsamans med en tjej i över 10 år.
Hon har barn, även jag. Bor båda i egna hus, ej sambo.
Vi träffas på barnlediga veckor/helger och funkar hur bra som helst.
Aldrig något tjafs om vardagliga göromål.
Citera
2026-06-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
En myt.
Jag har varit tilsamans med en tjej i över 10 år.
Hon har barn, även jag. Bor båda i egna hus, ej sambo.
Vi träffas på barnlediga veckor/helger och funkar hur bra som helst.
Aldrig något tjafs om vardagliga göromål.
Ja det är väl mest friskt. Ungarna håller man utanför. Stackars alla barn som introduceras till deras föräldrars partner. Awkward moment
Citera
2026-06-24, 16:02
Medlem
Citat:
Du menar tvärtom här va? Det är väl inte dottern som bestämmer vem mamman är ihop med?

Jag menar att dottern kan bli sexuellt attraherad utav den nya fadersgestalten. Det är betydligt vanligare än vad man tror och det finns också forskningsstudier som bekräftar detta.
Citera
2026-06-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag menar att dottern kan bli sexuellt attraherad utav den nya fadersgestalten. Det är betydligt vanligare än vad man tror och det finns också forskningsstudier som bekräftar detta.
Ja det kan hon förstås bli. Beror ju lite på ålder på tjejen, en tjej på 12 år t ex kan bli det. Bäst att inte introducera barnen
Senast redigerad av BananaChiquita 2026-06-24 kl. 16:06.
Citera
2026-06-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ja det kan hon förstås bli. Beror ju lite på ålder på tjejen, en tjej på 12 år t ex kan bli det. Bäst att inte introducera barnen

Man bör verkligen överväga om barnen ska introduceras till den nya fadersgestalten. Uppstår situationen där styvdottern blir sexuellt attraherad och rentav förälskad i honom så är risken stor att hon ser sin mor som en konkurrent och det hotar i sin tur mamma-dotter relationen.
Citera
2026-06-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Man bör verkligen överväga om barnen ska introduceras till den nya fadersgestalten. Uppstår situationen där styvdottern blir sexuellt attraherad och rentav förälskad i honom så är risken stor att hon ser sin mor som en konkurrent och det hotar i sin tur mamma-dotter relationen.
Det finns många fler skäl till att man inte introducerar sin partner inför sina barn. Främst för att en ny partner inte har med ens barn att göra. Och man fokuserar på barnen när man är med dem, inte på sin partner. Det är bara själviskt och dumt
Citera
2026-06-24, 17:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Andras ungar är oftast äckliga varelser - helt motbjudande, faktiskt! Särskilt dagens bortklemade curlingungar som gråter och opponerar sig för minsta lilla motgång - USCH!!!

Jag hade turen att få ett underbart "bonusbarn" - hon var i 9-årsåldern när jag fick äran att lära känna henne. En känslig tid, men med mycket humor, kärlek och tur så blev vår relation kanonbra. Älskar henne ännu idag, trots att hennes mamma och jag gjort slut för fem år sedan. Hon är vuxen nu, runt trettio år gammal och vi har fortfarande kontakt, om än inte lika mycket som förr då jag bor och jobbar utomlands...

Så har man tur så kan det gå bra - otur och det blir ett helvete!
Citera
2026-06-24, 18:07
Medlem
Skulle säga största problemet är om barnets pappa är tokig på ett eller annat sätt. Kanske inte ovanligt han blir osäkert aggressiv pga att han tror du tar över papparollen. Kanske speciellt om han redan känt sig otillräcklig.
Citera
2026-06-24, 18:24
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
För mig var barn sen tidigare länge en stenhård dealbreaker. Dels saknar jag intresse för andras ungar, men att för första gången bli förälder var också nåt jag ville uppleva tillsammans med min partner. Men så råkade jag bli helt otroligt kär i en kvinna som hade barn sen tidigare, och när man är så jävla kär så skiter man ju i alla regler.

Barnet var då fem år och ser idag mig som sin riktiga pappa, trots att vi kanske är mer kompisar än far och dotter. Men vi har en fin relation och tittar ofta på skräckfilm ihop nu när hon är äldre. Det är kul.

Ett stort plus med kvinnor som har barn sen tidigare är att du får en försmak på hennes lämplighet som mamma. Och så har hon erfarenhet, när det är dags att fostra er gemensamma avkomma. Det har varit guld värt. Har aldrig nånsin ångrat mitt beslut.

Tråkigt att du var tvungen att ge upp dina ideal men sådant är livet. Bra att du gjorde det bästa av det och mår bra!
Citera
2026-06-24, 18:42
Medlem
Ytterst få som numera vill dejta folk med barn. Dom får dejta på sin egen nivå. Det vill säga folk som själva redan har barn med. Dessa brukar dom få långvariga relationerna. Alternativt är väl någon som vill ha barn. Dom är totalt ointressanta för oss andra som inte har barn. I alla fall frivilligt barnfria. Vem vill skapa sig mer problem. Bli insyltad i deras drama med något ex och huvudvärken som kommer. Fy fan.

Men varför ska dessa nöja sig som andrahands val och förälder?Någon har ju redan varit först på bollen. Och det blir ju olika upplevelser. Då den ena redan upplevt det. Man måste vara redigt desperat om man nöjer sig med detta. Alltid tänkt att det är något fel på dessamänniskor som sänker sitt eget värde så lågt. Välj en partner som inte har barn sedan tidigare om du ska ha första barnet. Så får ni uppleva det tillsammans för första gången istället.

TS vill verka mer relevant och tro att hen är mer intressant även för folk som inte har barn LOL! Men på dejting marknaden är du bara relevant för andra ensamstående föräldrar. Nya tider numera
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-06-24 kl. 18:44.
Citera
2026-06-24, 18:45
Medlem
norther1s avatar
Jag kan svara för en polare som blev tillsammans med en småbarnsmamma. Han var 26, hon var 23 och hade en femåring (!) som hon alltså fick under gymnasiet. Mamman var supertrevligt och de var tillsammans i drygt åtta år och funderade vidare på att utöka familjen. Pappan till barnet var helt ute ur bilden sedan länge och barnet var vitt och svenskt. Min kompis blir ju en fadersgestalt till barnet under denna tid. Sen tog förhållandet slut. Beskedet att förhållandet var slut var väntat då de av flera skäl glidit isär under en längre period, och deras arbeten mot att förbättra relationen gick helt enkelt inte. Trots en så pass lång relation hade han inga konstigheter med att komma över henne, men problemet var att släppa dottern. Han hade ju blivit en fadersfigur åt henne och anammat den rollen helt. Nu förberedde han sig för att aldrig mer se henne igen.

Det var förstås traumatiskt för dottern också, och de hade väl kommit överens om att de träffas någon gång ibland, men rent krasst vet jag inte om detta har en positiv inverkan på min vän. Vi vill ju att han bara ska kunna gå vidare, men med barn med i bilden så är det ju inte bara att göra. Det blir ju svårt, och hur i helsike skulle han kunna förklara denna relation om/ när han börjar dejta i framtiden.

Det snackas ofta om mammans roll i att introducera en reko kille till barnet, vilket förstås till 100% är befogat. Men denna del av historian pratas det inte om speciellt mycket.
Citera
2026-06-24, 18:56
Medlem
Biggedys avatar
Dejtade en 3 barnsmamma. Mitt blodtryck ökade med typ 10 punkter.

Ain't doing that again.

Nu är det ENDAST barnfria kvinnor. Skulle inte röra en kvinna med barn med en tång. Det får simpsen och White Knights göra.
Senast redigerad av Biggedy 2026-06-24 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in