2026-06-25, 12:25
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enbolot
Att jämföra Jimmie Åkesson med Olof Palme är skrattretande, Palmes retoriska kunskaper låg ljusår från Åkessons. Åkesson saknar totalt intresse i utrikespolitik utom att krama Israel förstås, men det är mer för att tvätta bort det bruna. Jämfört med Palme är Åkesson en medelmåtta för att inte säga en nolla.

PS Det fanns ingen jag hatade så mycket som Palme, men han politiska kompetens kan jag inte frånkänna honom.

Ja, Olof Palme var ännu mer ett geni. Och hade självklart motsatta åsikter. Jag pratar bara om personlighet, läggning och drivkraft. Åkesson är trots det i en klass för sig och ligger bakom att SD gått så långt och nu ses mer som ett vanligt parti bland andra och inte som ett BSS-gäng av skinheads med järnrör.
Citera
2026-06-25, 16:32
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ja, Olof Palme var ännu mer ett geni. Och hade självklart motsatta åsikter. Jag pratar bara om personlighet, läggning och drivkraft. Åkesson är trots det i en klass för sig och ligger bakom att SD gått så långt och nu ses mer som ett vanligt parti bland andra och inte som ett BSS-gäng av skinheads med järnrör.

Jag var på plats 1982 i Almedalen och lyssnade bl.a på Fälldin, Palme och Alf Svensson. Palme var en lysande talare och kunde trollbinda publiken.
Citera
2026-06-25, 17:30
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Åkesson är SD! Utan honom hade de aldrig kommit så långt som de har gjort idag.
Svårt att se någon som ha ta över. Skulle gissa att mer än hälften av SD väljare väljer SD tack vare JÅ.
Citera
2026-06-25, 18:44
  #64
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ja, Olof Palme var ännu mer ett geni. Och hade självklart motsatta åsikter. Jag pratar bara om personlighet, läggning och drivkraft. Åkesson är trots det i en klass för sig och ligger bakom att SD gått så långt och nu ses mer som ett vanligt parti bland andra och inte som ett BSS-gäng av skinheads med järnrör.
Åhhh, jag blir nostalgisk när jag tänker på tiden i SD med skinnskallar och en mobb med tegelstens kastande vänsterextremister och polishelikoptern surrande över skallen, det var tider det.....
Citera
2026-06-25, 19:10
  #65
Medlem
Jimmie är lika viktig för SD som Magda är för S.
Citera
2026-06-25, 19:30
  #66
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Tobias Andersson är nog en bra kandidat. Visade sig vara bra när han var ungdomsledare, eller region ledare, i Stockholm. Håller bra till partilinjen, men har också vågar att gå emot den någon gång. Det visar att han har egna åsikter som han vågar stå för, inte bara följa. Han blev utfryst något inom partiet, men är ganska neutral egentligen. Om det gäller kvinnoröster så är han nog en magnet för unga kvinnor. Jag skulle nog vilja se honom i någon tv-debatt.

Ja han är en given kandidat och ett förmodat bra val. Åkesson är förbrukad.

Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Jimmie är lika viktig för SD som Magda är för S.

Med en annan partiledare skulle S locka fler. Hon lockar ingen.
Citera
2026-06-25, 19:36
  #67
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Grejen är ju att han är den enda vettiga i SD, annars är ju partiet fyllda (historiskt sett) av fullkomliga jubelidioter
Citera
Igår, 06:41
  #68
Medlem
kyzyls avatar
alla potentiella ersättare har blivit uteslutna eller motarbetade eftersom de hotat jimmie & co makt.
Citera
Igår, 11:46
  #69
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Svårt att se någon som ha ta över. Skulle gissa att mer än hälften av SD väljare väljer SD tack vare JÅ.

Ja så är det nog. Han är karismatisk och det har varit Han som har varit ansiktet utåt för SD, har också svårt att se vem som ev. skulle ta över den rollen idag!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in