Citat:
Ursprungligen postat av
Enbolot
Att jämföra Jimmie Åkesson med Olof Palme är skrattretande, Palmes retoriska kunskaper låg ljusår från Åkessons. Åkesson saknar totalt intresse i utrikespolitik utom att krama Israel förstås, men det är mer för att tvätta bort det bruna. Jämfört med Palme är Åkesson en medelmåtta för att inte säga en nolla.
PS Det fanns ingen jag hatade så mycket som Palme, men han politiska kompetens kan jag inte frånkänna honom.
Ja, Olof Palme var ännu mer ett geni. Och hade självklart motsatta åsikter. Jag pratar bara om personlighet, läggning och drivkraft. Åkesson är trots det i en klass för sig och ligger bakom att SD gått så långt och nu ses mer som ett vanligt parti bland andra och inte som ett BSS-gäng av skinheads med järnrör.