2026-06-23, 20:49
  #1
Medlem
Jag har röstat på SD i flera riksdagsval nu och jag tycker för det mesta om partiet och självklart även den fantastiska Jimmie Åkesson. Men fakta är att SD har slagit i taket och legat still i ungefär 4-5 år nu i opinionen. Dom har gjort många bra saker denna mandatperiod men för att ta nästa steg vore det inte lämpligt att byta partiledare? Övriga Tidö partier lär göra det efter valförlusten i september.

Jag tror ju att svensk höger är körd på obestämd tid och att om SD ska växa och högersidan bli större så måste SD byta partiledare till någon som är bra på att locka S-väljare.

Har jag rätt eller fel?
Citera
2026-06-23, 20:53
  #2
Medlem
Eurodiscos avatar
Du har helt rätt i det du skriver. Men vem fan ska det vara i SD finns tyvärr ingen som kan ersätta Åkesson utan att SD hamnar på typ 10% kanche. Det bästa för SD vore om dom hittade en ledare som tog SD tillbaka till 2010 så skulle dom antagligen växa igen
__________________
Senast redigerad av Eurodisco 2026-06-23 kl. 20:55.
Citera
2026-06-23, 20:55
  #3
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Åkesson är SD! Utan honom hade de aldrig kommit så långt som de har gjort idag.
Citera
2026-06-23, 20:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag har röstat på SD i flera riksdagsval nu och jag tycker för det mesta om partiet och självklart även den fantastiska Jimmie Åkesson. Men fakta är att SD har slagit i taket och legat still i ungefär 4-5 år nu i opinionen. Dom har gjort många bra saker denna mandatperiod men för att ta nästa steg vore det inte lämpligt att byta partiledare? Övriga Tidö partier lär göra det efter valförlusten i september.

Jag tror ju att svensk höger är körd på obestämd tid och att om SD ska växa och högersidan bli större så måste SD byta partiledare till någon som är bra på att locka S-väljare.

Har jag rätt eller fel?

De gör ju Åkesson och fettot Mattias Karlsson dagligen.

Ändrat ståndpunkt i EU, NATO, tycker att invandringen är en ickefråga nu. Att över 40k babbar kommer årligen är tydligen en bra nivå.
Ändrat ideologi från nationalism till socialkonservatism(?)

SD har ju övergett allt som lockade massan för att bli nåt jävla såssarna-wannabe.
Sätt Bilan Osman som partiledare.

Nä fyfan, blir. AfS för tredje valet.
Kasselstrand är min statsminister.
Citera
2026-06-23, 20:58
  #5
Medlem
Tror det är svårt för SD att komma så mycket längre, då det ungefär är så här många människor som har invandring som hjärtefråga. Om de ska vinna ännu fler röster måste de bredda sig och börja stå för saker i andra frågor, vilket de bgång på gång bevisligen inte förmår.
Citera
2026-06-23, 21:11
  #6
Medlem
Tobias Andersson är nog en bra kandidat. Visade sig vara bra när han var ungdomsledare, eller region ledare, i Stockholm. Håller bra till partilinjen, men har också vågar att gå emot den någon gång. Det visar att han har egna åsikter som han vågar stå för, inte bara följa. Han blev utfryst något inom partiet, men är ganska neutral egentligen. Om det gäller kvinnoröster så är han nog en magnet för unga kvinnor. Jag skulle nog vilja se honom i någon tv-debatt.
Citera
2026-06-23, 21:12
  #7
Medlem
Vad sägs om motstånd mot marknadshyror?

Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Tror det är svårt för SD att komma så mycket längre, då det ungefär är så här många människor som har invandring som hjärtefråga. Om de ska vinna ännu fler röster måste de bredda sig och börja stå för saker i andra frågor, vilket de bgång på gång bevisligen inte förmår.
Citera
2026-06-23, 21:25
  #8
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Flyttat till Partier och Partipolitik från Valet 2026 därför att det mera allmänt gäller en intern fråga för sverigedemokraterna, med valet i höst mest som yttre omständighet. Inget utspel i valrörelsen. /MOD
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-06-23 kl. 21:28.
Citera
2026-06-23, 21:42
  #9
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen

Kasselstrand är min statsminister.

He he, ja det är ju en "begåvad" kille. Ska vi verkligen ha utlänningar i Sveriges riksdag, eller till och med i regeringen? 🤣
Citera
2026-06-23, 21:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurodisco
Du har helt rätt i det du skriver. Men vem fan ska det vara i SD finns tyvärr ingen som kan ersätta Åkesson utan att SD hamnar på typ 10% kanche. Det bästa för SD vore om dom hittade en ledare som tog SD tillbaka till 2010 så skulle dom antagligen växa igen

Kanche det kanche
Citera
2026-06-23, 23:29
  #11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
De gör ju Åkesson och fettot Mattias Karlsson dagligen.

Ändrat ståndpunkt i EU, NATO, tycker att invandringen är en ickefråga nu. Att över 40k babbar kommer årligen är tydligen en bra nivå.
Ändrat ideologi från nationalism till socialkonservatism(?)

SD har ju övergett allt som lockade massan för att bli nåt jävla såssarna-wannabe.
Sätt Bilan Osman som partiledare.

Nä fyfan, blir. AfS för tredje valet.
Kasselstrand är min statsminister.

Hur fan ska Herr Kassler bli statsminister med ca 0,3% av rösterna?
Snälla, låt mig få veta hur du tänker?

Att rösta på AfS är samma sak som att ge S, MP, V och C större möjlighet till valvinsten och då med Maggan som statsminister.
Citera
2026-06-23, 23:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hur fan ska Herr Kassler bli statsminister med ca 0,3% av rösterna?
Snälla, låt mig få veta hur du tänker?

Att rösta på AfS är samma sak som att ge S, MP, V och C större möjlighet till valvinsten och då med Maggan som statsminister.

De blir han inte? Men Sionistdemokraterna i SD ska inte ha min röst för att bara lyfta 70+k i månaden och inte göra nå.
Jag röstar för vad jag tror är bäst för landet. Inga partier i 8-klövern sätter svenskarnas intressen främst.

I min mening spelar de ingen roll på vem man lägger sin röst på var fjärde år. Wallenbergarna och globalisterna styr ändå.
Så då hoppas jag AfS växer sig starka och kan röra om i grytan.

Sen återstår väl att se om dagen kommer någon gång där AfS tar mandat och kommer in om man går samma väg som SD med att byta ståndpunkt i alla kärnfrågor och pissa på sina väljare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in