2026-06-24, 15:34
Medlem
Denice Westerberg är en lovlig efterträdare!
Citera
2026-06-24, 15:52
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Ja, JÅ är arbetsskygg så en ny huvudfigur vore lämpligt men vem skulle det vara? Alla identifierar ju SD med JÅ. Andra inom partiet är inte sällan osympatiska.

Kasselstrand är inte nog sympatisk. Är efternamnet taget? 34 personer som heter så. Får mig att misstänka att han är du vet vad.

En kassler?

Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jimmies styrka ligger i hans sätt att bemöta pressen

Genom att säga "jag vet inte".

https://www.youtube.com/watch?v=7DoVXlILqsM
Citera
2026-06-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
En kassler?

Genom att säga "jag vet inte".

https://www.youtube.com/watch?v=7DoVXlILqsM

Han säger inte det så ofta nuförtiden. Men jag ser politiker som ofta svara på frågor och gör det "på känn" utan att veta.
Det skall bli intressant att följa Jimmie under valrörelsen.
Det är väl inte han som framför det mest kontroversiella. Jomshof kan ibland gå fram ärligt som en murbräcka-----sedan åligger det partiledaren att tillrättalägga inför pressen.
Någon nämnde Denise eller kanske heter hon Denice...en av dom som kan fläkta ut slagorden och sedan dämpar Jimmie budskapet.
Detta är skickligt! "Four more years"....
Citera
2026-06-24, 16:10
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
När man nu ska byta ut partiledaren så kan man väl byta ut väljarna också?

De verkar bara kunna säga två saker:

JIMMIE ÅKESSON TJALALALALA!
om det är ett internt sammanhang, eller

MEN SÅSSARNA DÅ!
om de debatterar med någon utanför partiet.
Citera
2026-06-24, 18:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
De gör ju Åkesson och fettot Mattias Karlsson dagligen.

Ändrat ståndpunkt i EU, NATO, tycker att invandringen är en ickefråga nu. Att över 40k babbar kommer årligen är tydligen en bra nivå.
Ändrat ideologi från nationalism till socialkonservatism(?)

SD har ju övergett allt som lockade massan för att bli nåt jävla såssarna-wannabe.
Sätt Bilan Osman som partiledare.

Nä fyfan, blir. AfS för tredje valet.
Kasselstrand är min statsminister.

Du vet att Afs inte kommer ens få 1 procent va?

Men jag tycker Åkesson borde avgå och att Denice eller Tobias borde ta över.
Citera
2026-06-24, 18:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
I min mening spelar de ingen roll på vem man lägger sin röst på var fjärde år. Wallenbergarna och globalisterna styr ändå.
Så då hoppas jag AfS växer sig starka och kan röra om i grytan.

Du säger emot dig själv. För du vet folk som säger att det inte spelar någon roll vilka man röstar på brukar inte rösta överhuvudtaget, just för att de tror att det är kört.
Citera
2026-06-24, 19:03
Medlem
Jag tror inte de behöver fundera på att byta ut JÅ inom de närmaste åren. Däremot kanske de måste som sagt börja fundera i banorna på vem som är någon slags tänkbar efterträdare. Eller att det i vart falls finns några att välja på. Alternativen idag är inte direkt lockande. Tycka vad man vill om JÅ. Men att ha varit partiledare så länge som honom, för ett parti som i vart fall halva landet verkar aktivt hata. Det kräver en del. Det ger och bygger nog karaktär.
Citera
2026-06-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalTechnique
Hans farsa är dömd pedofil och han bodde med honom med den vetskapen, sedan sitter han och postar memes och shitpostar hela dagarna. Går ju säkert jättebra med han som ledare

Han bodde ihop med sin pappa som 19-åring när hans pappa blev dömd. Dvs han hade inte hunnit flytta hemifrån än. Jag tycker inte det är så konstigt och något som Tobias ska klandras för.
Citera
2026-06-24, 19:11
Medlem
Jimmie är bra men tyvärr är han omotiverad och inte speciellt driven. Han är oerhört osynlig relativt till den roll han har. Han har varit utbränd och vill vara hemma med sin fru och grabb så mycket som möjligt. Det är förståeligt.

Även om han tyvärr inte har samma energi och driv som tidigare är han en kulturell figur idag. Alternativ som Vinge, Andersson och Aspling är bra men kommer förmodligen kunna locka tillbaka lite väljare från AfS. Har svårt att se att ett sånt byte ska ta hem fler väljare från sossarna som är huvudmotståndarna. Sossar gillar halvfeta arbetare med sletskägg som de kan relatera till. Inte unga vältränade alfakillar.

Kanske om SD kunde byta till en yngre partiledare som kan skapa mycket ljud och vara ute och kriga skulle det kunna få igång samhällsdebatten kring deras frågor mer. Men det är en risk, Jimmie är ett lågrisk beprövat alternativ och dessutom otroligt stark inom partiet. Jag tror han skulle göra allt för att motarbeta ett byte också.
Citera
2026-06-24, 21:02
Medlem
svårt att se att det skulle hjälpa. Ånesson är allmänt kompetent och populär
Citera
2026-06-24, 23:15
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Han ser så jävla vidrig ut bara. En blandning av Hitlerjugend och säljare i en telefonbutik.

Grejen med hans farsa gör inte saken bättre.

Det är en look som inger förtroende tycker jag. Hade inte tänkt rösta på hans farsa?
Citera
2026-06-25, 01:44
Medlem
Enbolots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ni hade aldrig gått så långt utan honom. Han är ett politiskt underbarn precis som Olof Palme. (Med helt olika visioner, jag pratar bara om engagemang, karisma, övertygelse och retorisk skicklighet).
Att jämföra Jimmie Åkesson med Olof Palme är skrattretande, Palmes retoriska kunskaper låg ljusår från Åkessons. Åkesson saknar totalt intresse i utrikespolitik utom att krama Israel förstås, men det är mer för att tvätta bort det bruna. Jämfört med Palme är Åkesson en medelmåtta för att inte säga en nolla.

PS Det fanns ingen jag hatade så mycket som Palme, men han politiska kompetens kan jag inte frånkänna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in