Citat:
Ursprungligen postat av
Firrex
Jag har röstat på SD i flera riksdagsval nu och jag tycker för det mesta om partiet och självklart även den fantastiska Jimmie Åkesson. Men fakta är att SD har slagit i taket och legat still i ungefär 4-5 år nu i opinionen. Dom har gjort många bra saker denna mandatperiod men för att ta nästa steg vore det inte lämpligt att byta partiledare? Övriga Tidö partier lär göra det efter valförlusten i september.
Jag tror ju att svensk höger är körd på obestämd tid och att om SD ska växa och högersidan bli större så måste SD byta partiledare till någon som är bra på att locka S-väljare.
Har jag rätt eller fel?
Åkessons sista valkampanj 2026 om Svensk höger väljer Tidö partier igen. Det visar sig vara uppenbart om SD rasade till under 15% om så blir sann uppgift SD raserar Åkesson kommer avgå.
Åkessons SD historia är över är självklart sanningsenligt.
SD byter ledare till kvinnlig eller manlig ledare jag tycker lika som i han jag citera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurodisco
Du har helt rätt i det du skriver. Men vem fan ska det vara i SD finns tyvärr ingen som kan ersätta Åkesson utan att SD hamnar på typ 10% kanche. Det bästa för SD vore om dom hittade en ledare som tog SD tillbaka till 2010 så skulle dom antagligen växa igen
Ingen koll vilken ny SD ledare det blir men det blir ny SD ledare tro mig. Av en ny SD ledare kunde SD locka fler Svenskar från Tidö väljarna.
SD kommer förlora 2026. De rikaste rösta på kapitalism.
Kapitalism är goda. SD är smarta.