2026-06-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Tobias Andersson är en stjärna. Lugn, rationell. Han hade passat bra.

Åkesson har ju dock varit väldigt skicklig, så han kanske kan köra på ett tag till.

Däremot får inte SD stagnera och bli pk. Låt Ebba jaga tjejerösterna från högerkanten av mitten-vänster-kanten. SD måste våga utmana den vänsterliberala kulturmarxismen. Inte minst hos moderaterna vilket blev uppenbart när Ulf fick feeling att byta kön på ungar från ingenstans.

Hans farsa är dömd pedofil och han bodde med honom med den vetskapen, sedan sitter han och postar memes och shitpostar hela dagarna. Går ju säkert jättebra med han som ledare
Citera
2026-06-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Ingen med friska hjärnceller tror på late fete Åkesson som åkt till Israel och erkänt sin lydighet.

Ni hade aldrig gått så långt utan honom. Han är ett politiskt underbarn precis som Olof Palme. (Med helt olika visioner, jag pratar bara om engagemang, karisma, övertygelse och retorisk skicklighet).
Citera
2026-06-24, 09:38
Medlem
Problemet med SD är inte i första hand deras partiledare utan deras sunkiga politik. Det kommer säkert alltid att finnas runt 15-20% som är missnöjda med hur det står till i Sverige och som gärna lyssnar på de enkla lösningar som SD har att erbjuda. Förhoppningsvis stannar fördumningen av Sverige vid det.
Citera
2026-06-24, 10:19
Medlem
20% är väl ungefär så många i Sverige som är lättlurade, hjärndöda och vars föräldrar är gifta med sina kusiner.

Så jag ser det som en svår utmaning för SD att avancera framåt.
Citera
2026-06-24, 10:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag har röstat på SD i flera riksdagsval nu och jag tycker för det mesta om partiet och självklart även den fantastiska Jimmie Åkesson. Men fakta är att SD har slagit i taket och legat still i ungefär 4-5 år nu i opinionen. Dom har gjort många bra saker denna mandatperiod men för att ta nästa steg vore det inte lämpligt att byta partiledare? Övriga Tidö partier lär göra det efter valförlusten i september.

Jag tror ju att svensk höger är körd på obestämd tid och att om SD ska växa och högersidan bli större så måste SD byta partiledare till någon som är bra på att locka S-väljare.

Har jag rätt eller fel?
Män röstar på Åkesson, inte på SD, därför att han inte verkar lika elak och dum som andra högerpolitiker.
Citera
2026-06-24, 10:44
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Ne, nej inte den lilla obehagliga figuren.
Han ger mig Hitler Jugend vibbar.
Tobias Andersson som partiledare skulle få ner SD under 4 procent. Man kan se på honom vad han vill.
Citera
2026-06-24, 12:26
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Tror det är svårt för SD att komma så mycket längre, då det ungefär är så här många människor som har invandring som hjärtefråga. Om de ska vinna ännu fler röster måste de bredda sig och börja stå för saker i andra frågor, vilket de bgång på gång bevisligen inte förmår.
Ännu svårare att öka när man övergivit invandrarbromsen och nu vill massimportera gatubajsare ifrån indien och flickgroomare från pakistan.

Ser en uppenbar riskt att SD spricker.
Citera
2026-06-24, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
De gör ju Åkesson och fettot Mattias Karlsson dagligen.

Ändrat ståndpunkt i EU, NATO, tycker att invandringen är en ickefråga nu. Att över 40k babbar kommer årligen är tydligen en bra nivå.
Ändrat ideologi från nationalism till socialkonservatism(?)

SD har ju övergett allt som lockade massan för att bli nåt jävla såssarna-wannabe.
Sätt Bilan Osman som partiledare.

Nä fyfan, blir. AfS för tredje valet.
Kasselstrand är min statsminister.
Rösta du på dina vänstervänner, som är så små att de aldrig blir något.

NATO krävs ju för skydd mot Kasselstrands ryska kamrater, så det är ju självklart. Det är ju just ändringen i EU- och NATO-frågsn som fick SD att växa. De har anpassat sig men är fortfarande emot invandring.
Citera
2026-06-24, 12:57
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Tobias Andersson är en stjärna. Lugn, rationell. Han hade passat bra.

Åkesson har ju dock varit väldigt skicklig, så han kanske kan köra på ett tag till.

Däremot får inte SD stagnera och bli pk. Låt Ebba jaga tjejerösterna från högerkanten av mitten-vänster-kanten. SD måste våga utmana den vänsterliberala kulturmarxismen. Inte minst hos moderaterna vilket blev uppenbart när Ulf fick feeling att byta kön på ungar från ingenstans.

Han ser så jävla vidrig ut bara. En blandning av Hitlerjugend och säljare i en telefonbutik.

Grejen med hans farsa gör inte saken bättre.
Citera
2026-06-24, 13:07
Medlem
Jimmies styrka ligger i hans sätt att bemöta pressen och på hans skicklighet i att framföra politiska budskap.
Förvisso är Tobias Andersson en alldeles utmärkt debattör men i dubbel bemärkelse kan han inte fylla ut kostymen.
Aspling är nog bra och det finns en Bäckström som imponerat på mig.

Vinge är mer administratörstypen, synd att inte hon judinnan är kvar, hon var ett riktigt bra ämne och hade kunnat reta gallfeber på etablissemanget eftersom hon är judinna.

Jag tror det bästa för SD är att Jimmie sitter 4 år till.

SD är fortfarande det parti som retar etablissemanget trots att man själva tillhör etablissemanget. Men det borde hända mer. Föreslå rivning av moskëer och får man inte igenom slöjförbud kan man väl upprätta slöjfria zoner.
Det gäller att synas.
Citera
2026-06-24, 13:13
Medlem
Finns inga bra alternativ.
Skulle va Mattias Karlsson men han vill inte.
Tobias Andersson lr Jessica Stegerud är ok.
Citera
2026-06-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Han ser så jävla vidrig ut bara. En blandning av Hitlerjugend och säljare i en telefonbutik.

Grejen med hans farsa gör inte saken bättre.

Tobias Andersson är förmodligen SD:s bästa debattör. Men Jimmie är svår att ersätta, på något sätt är han större än partiet.
Jag tror han tar 4 år till, sedan är det dags...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in