2026-06-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jimmies styrka ligger i hans sätt att bemöta pressen och på hans skicklighet i att framföra politiska budskap.

Du menar att endast synas vart fjärde år?

Han har varit mer utomlands än i Sverige denna mandatperiod. Inte uttalat sig om.nptm inte varit på jobbet.

Sen är det dags för val och då är det nya löften om att det borde vara lag om nubbe på midsommar och alla brudar i skolan borde ha större pattar etc etc
Citera
2026-06-24, 13:24
Medlem
Donaldstrumpets avatar
En av anledningarna till att jag inte längre röstar på SD beror på honom. Att sluta när man är på topp är inget han har hört talas om. Hybrisen blir hans fall
Citera
2026-06-24, 13:33
Medlem
Ja, JÅ är arbetsskygg så en ny huvudfigur vore lämpligt men vem skulle det vara? Alla identifierar ju SD med JÅ. Andra inom partiet är inte sällan osympatiska.

Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Nä fyfan, blir. AfS för tredje valet. Kasselstrand är min statsminister.
Kasselstrand är inte nog sympatisk. Är efternamnet taget? 34 personer som heter så. Får mig att misstänka att han är du vet vad.
Citera
2026-06-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Du menar att endast synas vart fjärde år?

Han har varit mer utomlands än i Sverige denna mandatperiod. Inte uttalat sig om.nptm inte varit på jobbet.

Sen är det dags för val och då är det nya löften om att det borde vara lag om nubbe på midsommar och alla brudar i skolan borde ha större pattar etc etc

Men han får uppmärksamhet när han gör något. Därför gynnar också ofta skandaler SD. Då träder Jimmie fram.
Man gynnas också av bojkotter, exempelvis inte får använda Folkets Hus-lokaler eller någon hotell-kedja.
Men Jimmie kanske borde synas ännu mer. Sedan borde i debatterna någon annan från SD sättas in för att se hur det fungerar.
Citera
2026-06-24, 14:02
Medlem
IceEyess avatar
Åkesson borde ha ersatts långt tidigare. Att hans ledarskap har lyft partiet till dess nuvarande nivå ska naturligtvis inte förringas, men partiet skulle antagligen må bra av en ny och fräsch ledarröst.
Citera
2026-06-24, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Ingen med friska hjärnceller tror på late fete Åkesson som åkt till Israel och erkänt sin lydighet.

Israeldemokraten med sitt plinkande på piano och ständiga öldrickande. Patetiskt.
Citera
2026-06-24, 14:51
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det där är bara rent skitsnack. SD har kommit dit de är pga samhällsutvecklingen. De hade kunnat ha en toarulle som partiledare och ändå hamnat där de är idag. På senare år har dock Åkesson varit ett sänke för partiet med sitt Israelvurm och svansande för M.

Det är strategi, hört talas om sånt?
Det är rä(ö)vspel i politiken och har alltid varit så.
Citera
2026-06-24, 14:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Det är strategi, hört talas om sånt?
Det är rä(ö)vspel i politiken och har alltid varit så.

Är det strategi att fjäska för M samtidigt som man prioriterar ner sina egna frågor och att fjäska för Israel och judarna samtidigt som man förnekar etniska svenskars existens? Har svårt att se vad man skulle vinna på det.
Citera
2026-06-24, 14:54
Medlem
Kan ingenting, vet ingenting. Åkesson.

Korrupt, full av dubbelmoral, vän med rysskramare, kriminella och bandmedlemmar med sexbrott mot barn i flertal. Vilken dåre!

Sålt ut varenda fråga, partiet, väljarna, för pengar, till Israel och svenskt näringsliv.
Citera
2026-06-24, 14:55
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är det strategi att fjäska för M samtidigt som man prioriterar ner sina egna frågor och att fjäska för Israel och judarna samtidigt som man förnekar etniska svenskars existens? Har svårt att se vad man skulle vinna på det.

Tydligen fungerar det, men vad vet jag? Jag skiter i politik, helt jävla ointressant eftersom alla är samma kålsupare.
Citera
2026-06-24, 15:02
Medlem
Alla normalbegåvade människor borde vid det här laget ha insett och förstått, särskilt efter dessa 4 åren som passerat, ha insett att det riktigt illa med sd och Åkesson är att man inte har någon samhällsomfattande politik utom gapande om invandring och straff, som slår ut i övervaknings och kontrollsamhälle mot alla.

Man har ingen förmåga eller kunnande om sjukvård, skola, omsorg, infrastruktur, arbetsmarknadspolitik osv. Som man behandlat arbetsmarknadspolitiken och sjukvården dessa 4 år, det är så oerhört illa så man skulle skratta om man inte behövde gråta åt det! Så eftersatt och ignorerat av sd, man har INGENTING att komma med! Det är väl ett jävla problem det. Då börjar man väl gapa om kusingifte eller någon bisarr, obskyr och perifer fråga istället som deras okunniga, lata, skitiga väljare hörsammar.
Citera
2026-06-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag har röstat på SD i flera riksdagsval nu och jag tycker för det mesta om partiet och självklart även den fantastiska Jimmie Åkesson. Men fakta är att SD har slagit i taket och legat still i ungefär 4-5 år nu i opinionen. Dom har gjort många bra saker denna mandatperiod men för att ta nästa steg vore det inte lämpligt att byta partiledare? Övriga Tidö partier lär göra det efter valförlusten i september.

Jag tror ju att svensk höger är körd på obestämd tid och att om SD ska växa och högersidan bli större så måste SD byta partiledare till någon som är bra på att locka S-väljare.

Har jag rätt eller fel?

Han ska naturligtvis sitta kvar! SD ökar fortfarande för varje val, inte lika snabbt nu dock som de första åren vilket förståeligt. Att byta partiledare vore katastrof för partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in