2026-06-24, 00:28
Medlem
Adelaides avatar
Varför så otydlig info om när biljetterna släpps?
Citera
2026-06-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ett så starkt uttalande som att han inte skrivit en endaste låt själv bör underbyggas!?

Långt ifrån någon fantast, men då han uppskattas av McCartney och Lennon "måste han ju vara stor"...
Please, McCartney är död sen länge, precis som Lennon. Robert Zimmerman har inte ett uns av genuin talang, det är därför han hatar sig själv och vänder ryggen åt publiken varje gång han spelar.

Hade han gjort nåt han kunde stå för så hade han vågat hämta sitt Nobelpris, istället för att skicka Patti som en liten bitch, och plagierat sitt tacktal. Alla vet att han är en fraudster.
Citera
2026-06-24, 04:38
Medlem
En bob dyland konsert måste vara nåt av det tråkigaste man kan uppleva, perfekt för svetige
Citera
2026-06-24, 05:09
Medlem
MrMadoffs avatar
Älskade Bob Dylan till jag såg honom live nu är han bortglömd i mina ögon. Usch fyfan vad han pissar på sina goyims förlåt jag menar fans
Citera
2026-06-24, 06:32
Medlem
rednaxela90s avatar
Vad är det för trams i tråden om att Dylan inte skrivit sina låtar själv?! Det finns ju t.o.m. videor på när han knåpar ihop texter... Sedan om han någon gång i sin karriär använt sig av "spökskrivare" till någon låt är det svårt att veta, men att han inte skulle ha skrivit sina låtar själv är ju bara konspiratoriskt trams.

Angående höstens konsert: Jag var på en konsert med Bob Dylan för några år sedan. Det var kul att se och lyssna på honom, men den som förväntar sig att höra låtar som "Blowin' in the Wind", "Like a Rolling Stone", "The Times They Are A-Changin'" eller liknande klassiker i deras ursprungliga tappning lär bli besviken. Flera av låtarna kan vara nästan oigenkännliga när Dylan och bandet gör om dem till exempelvis jazziga eller bluesiga arrangemang. Så ha det i åtanke om du köper en biljett.
Citera
2026-06-24, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Idag gick det ut ett press-msg om en konsert som kan intressera många. Bob Dylan återvänder till Sverige i höst.

"Bob Dylan behöver knappast någon introduktion. Som en av vår tids största stjärnor har han ett inflytande som få andra artister kan mäta sig med, och ett musikaliskt arv som bara vuxit ytterligare genom biografifilmen A Complete Unknown från 2025. Gestaltad av Golden Globe-prisade Timothée Chalamet, har filmen hyllats av kritiker och gett nytt liv till Dylans tidlösa katalog och betydelsefulla påverkan på modern musikhistoria".

Datumet att hålla koll på:

• Måndag 19 oktober – Scandinavium, Göteborg

Förra gången denne artist var här (Avicii Arena i Stockholm 2025) sålde biljetterna slut. Tänk på det.

En annan lite ovanlig sak att fundera på är att det är en telefonfri konsert. Inga mobiltelefoner eller inspelningsverktyg är tillåtna i arenan under konserten.

Såja, vem här är intresserad av Bob Dylan live?
Det gjorde de inte. Fanns biljetter att köpa strax innan.

Jag är. Imponerande att en 85-åring pallar.
Citera
2026-06-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Vad är det för trams i tråden om att Dylan inte skrivit sina låtar själv?! Det finns ju t.o.m. videor på när han knåpar ihop texter... Sedan om han någon gång i sin karriär använt sig av "spökskrivare" till någon låt är det svårt att veta, men att han inte skulle ha skrivit sina låtar själv är ju bara konspiratoriskt trams.

Angående höstens konsert: Jag var på en konsert med Bob Dylan för några år sedan. Det var kul att se och lyssna på honom, men den som förväntar sig att höra låtar som "Blowin' in the Wind", "Like a Rolling Stone", "The Times They Are A-Changin'" eller liknande klassiker i deras ursprungliga tappning lär bli besviken. Flera av låtarna kan vara nästan oigenkännliga när Dylan och bandet gör om dem till exempelvis jazziga eller bluesiga arrangemang. Så ha det i åtanke om du köper en biljett.

Mjo, kan vara ganska dassigt ibland. Var väl för ca 20 år sen i globen nån reste sig ur publiken o skrek : Men spela nåt bra då för fan!
Citera
2026-06-24, 11:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Någon som kan lista spellistan från senast han var här? Kul att se vad han väljer att spela, 60 år efter att låtarna skrevs.
Citera
2026-06-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90

En idiot som möjligen är ute efter att provocera eller allmänt knäpp påstår att någon annan har skrivit över 2000
sånger åt Dylan. Låter riktigt sannolikt? Och böckerna, säkert en spökskrivare! Din beteckning som trams är helt korrekt.
Citera
2026-06-24, 12:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det gjorde de inte. Fanns biljetter att köpa strax innan.

Jag är. Imponerande att en 85-åring pallar.

Ja, begriper det inte riktigt varför han kör på?

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Älskade Bob Dylan till jag såg honom live nu är han bortglömd i mina ögon. Usch fyfan vad han pissar på sina goyims förlåt jag menar fans

Sett honom några ggr, det har varit lite varierande nivå
Citera
2026-06-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ett så starkt uttalande som att han inte skrivit en endaste låt själv bör underbyggas!?

Långt ifrån någon fantast, men då han uppskattas av McCartney och Lennon "måste han ju vara stor"...
Enligt mina uppgifter har Lennon McCartney inte heller skrivit en enda låt. Så dom enas väl i detta.
Citera
2026-06-24, 17:03
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Enligt mina uppgifter har Lennon McCartney inte heller skrivit en enda låt. Så dom enas väl i detta.

Jo... inser att du skojar men har man som jag gjort inalles sju McCartney-konserter och sett briljansen first hand inser hur det ligger till.

Lennon däremot vet ej fan! Det enda vi vet fr 60-talet är Pålles "...then John came in with.." och han är ju känd för att ha en liberal inställning till sanningen..

On-t; Dylan (verkligen till skillnad fr Macca) kan ju verkligen pissa publiken i ansiktet om han inte är "på"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in