2026-06-23, 19:11
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Idag gick det ut ett press-msg om en konsert som kan intressera många. Bob Dylan återvänder till Sverige i höst.

"Bob Dylan behöver knappast någon introduktion. Som en av vår tids största stjärnor har han ett inflytande som få andra artister kan mäta sig med, och ett musikaliskt arv som bara vuxit ytterligare genom biografifilmen A Complete Unknown från 2025. Gestaltad av Golden Globe-prisade Timothée Chalamet, har filmen hyllats av kritiker och gett nytt liv till Dylans tidlösa katalog och betydelsefulla påverkan på modern musikhistoria".

Datumet att hålla koll på:

• Måndag 19 oktober – Scandinavium, Göteborg

Förra gången denne artist var här (Avicii Arena i Stockholm 2025) sålde biljetterna slut. Tänk på det.

En annan lite ovanlig sak att fundera på är att det är en telefonfri konsert. Inga mobiltelefoner eller inspelningsverktyg är tillåtna i arenan under konserten.

Såja, vem här är intresserad av Bob Dylan live?
Citera
2026-06-23, 19:24
Medlem
Ja, det kanske hade varit nåt. Men biljetterna lär väl vara svindyra.

https://m.youtube.com/watch?v=xRhqO_719p4&pp=ygUbYm9iIGR5bGFuIGJsdWVzIHN 5ZCBiYXJyZXR0
Citera
2026-06-23, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Idag gick det ut ett press-msg om en konsert som kan intressera många. Bob Dylan återvänder till Sverige i höst.

"Bob Dylan behöver knappast någon introduktion. Som en av vår tids största stjärnor har han ett inflytande som få andra artister kan mäta sig med, och ett musikaliskt arv som bara vuxit ytterligare genom biografifilmen A Complete Unknown från 2025. Gestaltad av Golden Globe-prisade Timothée Chalamet, har filmen hyllats av kritiker och gett nytt liv till Dylans tidlösa katalog och betydelsefulla påverkan på modern musikhistoria".

Datumet att hålla koll på:

• Måndag 19 oktober – Scandinavium, Göteborg

Förra gången denne artist var här (Avicii Arena i Stockholm 2025) sålde biljetterna slut. Tänk på det.

En annan lite ovanlig sak att fundera på är att det är en telefonfri konsert. Inga mobiltelefoner eller inspelningsverktyg är tillåtna i arenan under konserten.

Såja, vem här är intresserad av Bob Dylan live?

Jag är intesserad av Bob Dylan live. Vad kostar det?
Citera
2026-06-23, 19:41
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodanskurt
Jag är intesserad av Bob Dylan live. Vad kostar det?

Står så här: "Biljetter släpps inom kort. Mer information och datum uppdateras via LiveNation.se och i våra sociala medier".

Vad kostade biljetterna förra gången han var här? Man kan ju ha det som en fingervisning.
Senast redigerad av CtrlAltDelThis 2026-06-23 kl. 19:44.
Citera
2026-06-23, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Står så här: "Biljetter släpps inom kort. Mer information och datum uppdateras via LiveNation.se och i våra sociala medier".

Vad kostade biljetterna förra gången han var här?

930 kr och UPPÅT sa googles ai. Då var det väl platser långt bak:

Där storbildsskärmar vanligtvis sänder ut välregisserade popdramer hänger nu endast svarta skynken. Att se Bob Dylan live kräver därför en fågelskådares förberedelser. Med kikare roar jag mig med att leta efter detaljer. Hur han blöter pekfingret för att vända blad i textpärmen. En superhjältelik huvjacka.

Undrar om Bob Dylan kommer framföra en cover på Börja Knarka, Börja Böga med Onkel Kånkel live? Jag finner det som osannolikt, men låt oss hoppas!
Citera
2026-06-23, 22:07
Medlem
Han föraktar sina fans vid det här laget för att han inte skrivit en enda av sina låtar själv.

Självhatet lyser igenom.

Det var därför han inte vågade ta emot Nobelpriset.
Senast redigerad av CountBuster 2026-06-23 kl. 22:09.
Citera
2026-06-23, 22:15
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Han föraktar sina fans vid det här laget för att han inte skrivit en enda av sina låtar själv.

Självhatet lyser igenom.

Det var därför han inte vågade ta emot Nobelpriset.

Hur vet man att en låt är skriven av Bob Dylan? Den fanns redan på 1800-talet!

Nåja, inte riktigt sant. Men sant är att är att för att skriva en Dylan-låt så krävs flera; En hel amerikansk folktradition – och Bob Dylan.
Citera
2026-06-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Hur vet man att en låt är skriven av Bob Dylan? Den fanns redan på 1800-talet!

Nåja, inte riktigt sant. Men sant är att är att för att skriva en Dylan-låt så krävs flera; En hel amerikansk folktradition – och Bob Dylan.
Nope. Han har inte skrivit en rad själv. Han är bara en bitter självhatande gammal skådespelare.
Citera
2026-06-23, 22:22
Medlem
Citat:
Nope. Han har inte skrivit en rad själv. Han är bara en bitter självhatande gammal skådespelare.

Haha, nu skall vi inte skoja om gamle Bob; om du berättar tillräckligt många Bob Dylan-skämt finns risken att han samlar ihop dem och ger ett album.
Citera
2026-06-23, 22:25
Medlem
Citat:
Haha, nu skall vi inte skoja om gamle Bob; om du berättar tillräckligt många Bob Dylan-skämt finns risken att han samlar ihop dem och ger ett album.
I’m serial. Tänk på det.

Han har haft flera låtskrivare genom åren. En av dem var Donovan.
Citera
2026-06-23, 22:41
Medlem
Citat:
I’m serial. Tänk på det.

Han har haft flera låtskrivare genom åren. En av dem var Donovan.

Där är du som Bob, he’s serial too! Dylan har haft mängder av låtskrivare genom åren, men väldigt få av dem vet om det. Eller de fick veta det när de lyssnade på radio

Nuff said; jag gillar faktist en del Dylan, kanske framför allt albumet "slow train comming”.
Citera
2026-06-23, 22:47
Medlem
Citat:
Där är du som Bob, he’s serial too! Dylan har haft mängder av låtskrivare genom åren, men väldigt få av dem vet om det. Eller de fick veta det när de lyssnade på radio

Nuff said; jag gillar faktist en del Dylan, kanske framför allt albumet "slow train comming”.
Sure, jag gillar honom också.

Men jag tror inte han skrivit en rad i sitt liv. Det har det funnits andra för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in