2026-06-23, 22:51
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Sure, jag gillar honom också.

Men jag tror inte han skrivit en rad i sitt liv. Det har det funnits andra för.

Kanske. Vi kan väl i alla fall konkludera att Bob Dylan är lite grand som Wikipedia: Ett imponerande innehåll, men källhänvisningarna kunde vara tydligare.
Citera
2026-06-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
Kanske. Vi kan väl i alla fall konkludera att Bob Dylan är lite grand som Wikipedia: Ett imponerande innehåll, men källhänvisningarna kunde vara tydligare.
Hehe, nja. Men sure. Mer som att Wikipedia är propaganda skriven av nån annan isåfall…
Citera
2026-06-23, 23:06
Medlem
Citat:
Han föraktar sina fans vid det här laget för att han inte skrivit en enda av sina låtar själv.

Självhatet lyser igenom.

Det var därför han inte vågade ta emot Nobelpriset.
Din sinnessjukdom lyser igenom.
Citera
2026-06-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Din sinnessjukdom lyser igenom.
Eller mitt geni. Men du är inte smart nog att se skillnaden, pysen.
Citera
2026-06-23, 23:11
Medlem
Citat:
Hehe, nja. Men sure. Mer som att Wikipedia är propaganda skriven av nån annan isåfall…

Nåja, fullt så illa är det väl inte. Men visst, i en vanlig diktatur bestämmer staten vad folket ska tycka. På Wikipedia bestämmer en 14-årig administratör vilken version av sanningen som ska gälla.
Citera
2026-06-23, 23:22
Medlem
Citat:
Nåja, fullt så illa är det väl inte. Men visst, i en vanlig diktatur bestämmer staten vad folket ska tycka. På Wikipedia bestämmer en 14-årig administratör vilken version av sanningen som ska gälla.
Jag tror det är långt mycket värre. Det finns en minoritet av admins som skriver en majoritet av artiklarna. De som betyder nåt.
Citera
2026-06-23, 23:35
Medlem
Citat:
Jag tror det är långt mycket värre. Det finns en minoritet av admins som skriver en majoritet av artiklarna. De som betyder nåt.

Word! Jag har skrivit några artiklar. Några har skickats tillbaks för att de var för basic, för korta. I och för sig sant, men i början av Wikipedias resa var man välkommen att skapa ‘stubbar’, ett embryo som andra sedan kunde bygga vidare på. Så något har hänt.

Har donerat massor till Wikipedia över åren, men har slutat, det har blivit elitistiskt utan att det är klart vilka de i eliten är.
Citera
2026-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
Word! Jag har skrivit några artiklar. Några har skickats tillbaks för att de var för basic, för korta. I och för sig sant, men i början av Wikipedias resa var man välkommen att skapa ‘stubbar’, ett embryo som andra sedan kunde bygga vidare på. Så något har hänt.

Har donerat massor till Wikipedia över åren, men har slutat, det har blivit elitistiskt utan att det är klart vilka de i eliten är.
Precis. Det började med en god tanke. Men den togs så småningom över av diverse underrättelsetjänster och andra skuggiga aktörer.
Citera
2026-06-23, 23:47
Medlem
Citat:
Precis. Det började med en god tanke. Men den togs så småningom över av diverse underrättelsetjänster och andra skuggiga aktörer.

Jag och många med mig misstänker att det är en komplott styrd av Spökplumpen.
Citera
2026-06-23, 23:54
Medlem
Citat:
Jag och många med mig misstänker att det är en komplott styrd av Spökplumpen.
Ja, jag och Kommisarie Karlsson har också misstänkt detta. Men frågan är vilken underrättelsetjänst som styr just Spökplumpen. Musse var nåt på spåren, men han blev oväntat mossad av en spårvagn...
Citera
2026-06-23, 23:58
Medlem
Citat:
Ja, jag och Kommisarie Karlsson har också misstänkt detta. Men frågan är vilken underrättelsetjänst som styr just Spökplumpen. Musse var nåt på spåren, men han blev oväntat mossad av en spårvagn...

Haha, excellent, Aman to that!
Citera
2026-06-24, 00:21
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Ett så starkt uttalande som att han inte skrivit en endaste låt själv bör underbyggas!?

Långt ifrån någon fantast, men då han uppskattas av McCartney och Lennon "måste han ju vara stor"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in