2026-06-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jo... inser att du skojar men har man som jag gjort inalles sju McCartney-konserter och sett briljansen first hand inser hur det ligger till.

Lennon däremot vet ej fan! Det enda vi vet fr 60-talet är Pålles "...then John came in with.." och han är ju känd för att ha en liberal inställning till sanningen..

On-t; Dylan (verkligen till skillnad fr Macca) kan ju verkligen pissa publiken i ansiktet om han inte är "på"
Det stämmer att Dylan har ett skiftande stämningsläge. Har varit på många konserter och visst är han ojämn. Men ”pissa publiken” är överdrivet.
Citera
2026-06-24, 18:16
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det stämmer att Dylan har ett skiftande stämningsläge. Har varit på många konserter och visst är han ojämn. Men ”pissa publiken” är överdrivet.

Kan vara sant, hörsägen, egna Dylanupplevelser = 0. Lekt m tanken att ta mig t Gbg, troligen inte dock.
Citera
2026-06-24, 18:27
Medlem
Citat:
Kan vara sant, hörsägen, egna Dylanupplevelser = 0. Lekt m tanken att ta mig t Gbg, troligen inte dock.
Kan vara sista chansen i Sverige. Han är ju trots allt 85. Får se om det kommer finnas parkettplatser. Scandinavium är stort annars.
Citera
2026-06-24, 18:33
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kan vara sista chansen i Sverige. Han är ju trots allt 85. Får se om det kommer finnas parkettplatser. Scandinavium är stort annars.

Det lär det vara - såg Stones senast av den anledningen.

Man vågar ju inte ens tänka på biljettpriserna... McCartney på Ernst Happel Ö-rike 7-8 år sedan kostade under 40 Euro! Han var mer intresserad av att fylla stadion. Sånt stavas KLASS. Zimmerman lär intäktsmaximera då han väl inte orkar göra så mkt reklamfilm numera..
Citera
2026-06-24, 18:47
Medlem
Citat:
Det lär det vara - såg Stones senast av den anledningen.

Man vågar ju inte ens tänka på biljettpriserna... McCartney på Ernst Happel Ö-rike 7-8 år sedan kostade under 40 Euro! Han var mer intresserad av att fylla stadion. Sånt stavas KLASS. Zimmerman lär intäktsmaximera då han väl inte orkar göra så mkt reklamfilm numera..
Dylan är ju mångmiljardär så tror inte att han pantar burkar direkt.😎
Citera
2026-07-22, 18:53
Medlem
Adelaides avatar
Då var biljetterna släppta. 2000 kr för parkett och 1100 kr för de sämsta platserna. Vafan ska han med så mycket pengar till egentligen? Han är mångmiljardär och dessutom 85 år.

Nåja, det blev en biljett för mig ändå. Känner på mig att detta kan vara sista chansen att se honom i Sverige.
Citera
2026-07-23, 16:03
Medlem
Det var 1978 man skulle varit med på Scandinavium - säkert den mest legendariska spelning han har gjort i Sverige. I kväll kommer Gud att begå självmord på Scandinaviums scen, skrev Ulf Lundell - troligen redan före konserten - och det underströk den dramatiska laddningen: de flesta som såg honom den gången hade aldrig sett honom live tidigare. Den gången blev folk förbluffade, men knappast besvikna.
Citera
2026-07-23, 19:02
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Kan detta bli 2026 års mest minnesvärda konsert?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in