Citat:
Ursprungligen postat av
LadyGoviral
Låter som att det klart framgår att det är ett rollspel. Genant för moderaten.
Fast det gör det väl inte?
Det är större sannolikhet att det är någon vuxen som utgett sig för att vara ett barn, vilket både Dumpen och åklagaren vet nu i efterhand. Det är ju så Dumpen alltid jobbar för att hitta de som tar kontakt med minderåriga. Därefter brukar de ta det till polis eftersom det är en tydlig indikation på att personen även begår brottsliga handlingar mot riktiga barn.
Det är absolut inte samma sak som att det klart skulle framgå i chatten/för Christian. Om det hade framgått i chatten att det handlar om rollspel mellan två vuxna där den ena låtsas vara barn hade polisanmälan aldrig gjorts.