2026-06-24, 12:41
Medlem
Grontarskonts avatar
Allt med frimurare rör korruption och jäv! Allt!
Citera
2026-06-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Christian Holm Barenfeld (född 1976). Han var tidigare gift med försäljningschefen Niclas Barenfeld (född 1992).

Det är författaren Jens Ganman som fick information om vad som hänt och skriver i ett inlägg på X:
"....Tydligen turbulens även på riksnivå för M. Och hos frimurarna."

Bland annat den så kallade Statshusaffären där en affärsman med hjälp av Per-Samuel Nisser (M) kunde köpa byggnaden för 50 miljoner trots bud på nära 100 miljoner.
Gissar på sexchatt med underåriga pojkar/ynglingar. Han förnekar det men jag sätter min keps på att det är vad som har hänt.
Citera
2026-06-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Gissar på sexchatt med underåriga pojkar/ynglingar. Han förnekar det men jag sätter min keps på att det är vad som har hänt.

Yes, verkar inte vara jävet som gör att han får gå. Verkar snarare vara meriterande inom M.

Allt tyder på att det är sexchattande med barn det handlar om.
Citera
2026-06-24, 14:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE

Citat:
Holm anklagas för ”sexchatt med barn” – förnekar bestämt: ”En mardröm”
https://www.vf.se/nyheter/holm-anklagas-for-sexchatt-med-barn-fornekar-bestamt-en-mardrom/

SR kniper dock käft om det. Vad det rör sig om.
https://www.sverigesradio.se/artikel/christian-holm-m-om-anklagelserna-mardrom

Varför Ganman blandade in frimurare i det hela verkar varit en clickbait bara...
Citera
2026-06-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lite märkligt. Sedan alltid märkligt att de är så oskyldiga men avgår på direkten. En rutinerad politiker som detta tycker man om så oskyldig skulle slåss med näbbar och klor. Polisanmäla bäde Ganman som Dumpen. Så det säger ju faktiskt en hel del del.
Mycket som är märkligt. Polisanmälan tolkar jag nog ändå som att det eventuellt kan bli frågan om när jag läser NWT:s artikel där de citerar hans inlägg på sociala medier. Eller så bygger de enbart upp ett försvar.

Från NWT: Då anklagelserna är av så pass allvarlig karaktär skriver han även att han är i kontakt med en advokat. Han är tydlig med att han inte kommer svara på frågor, speciellt inte av folk på internet. LÄNK (Betalvägg)
Citera
2026-06-24, 15:58
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Lite skumt det här. Hur fan hittar man dit Jens Ganman skriver om detta?
Hittade bara en massa gammalt.

Skulle man på en sådan position ge upp alla uppdrag för något man inte har gjort?
Blir intressant se var detta slutar.

Han motiverar det med att han behöver lägga all tid nu på att försvara sig själv och han vill inte att fokus inför valet för M blir på detta.
Citera
2026-06-24, 16:18
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Hans exmaxe är betydligt yngre också va? Inte på något olagligt vis men iaf. Om jag kollat rätt dvs.
Exmaxe?! Är det en pederast vi månne har att göra med
Citera
2026-06-24, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Tove Lifvendahl är dotter till Jens Holm

Jens Holm ? Han är riksdagsman för VPK
Citera
2026-06-24, 16:41
Medlem
Det är bara en känsla jag fick, det är ju svårt att få fram FAKTA. Utgångspunkt, jag gillar inte Frimurarna. Jag hade en gång en chef som tillhörde Frimurarna och utan tvekan var det så att man hjälpte varandra.
De som var med Frimurarna fick förtur och förmåner.

Jag tror detta ärende gäller korruption i någon upphandling.

Sex-chatt med minderåriga låter inte troligt. En smart politiker garderar sig. Han förnekar själv eller?
Citera
2026-06-24, 16:46
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det är bara en känsla jag fick, det är ju svårt att få fram FAKTA. Utgångspunkt, jag gillar inte Frimurarna. Jag hade en gång en chef som tillhörde Frimurarna och utan tvekan var det så att man hjälpte varandra.
De som var med Frimurarna fick förtur och förmåner.

Jag tror detta ärende gäller korruption i någon upphandling.

Sex-chatt med minderåriga låter inte troligt. En smart politiker garderar sig. Han förnekar själv eller?

Nwt har ju gått ut att det rör sexchatt med barn.

Skandalerna inom frimurarlogen i Karlstad och hur politiker gjorde upp affärer bakom stängda dörrar där, var i nyheterna för ett par år sedan (?).
Citera
2026-06-24, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Nwt har ju gått ut att det rör sexchatt med barn.

Skandalerna inom frimurarlogen i Karlstad och hur politiker gjorde upp affärer bakom stängda dörrar där, var i nyheterna för ett par år sedan (?).

Hur dum får man bli om man sexchattar med barn?

Han får väl försöka visa att han är oskyldig.
Citera
2026-06-24, 16:53
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur dum får man bli om man sexchattar med barn?

Han får väl försöka visa att han är oskyldig.

Ja det blir kanske svårt. Hans nummer påstås ha varit kopplat till en chatt.
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-06-24 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in