Citat:
Ursprungligen postat av
mlon.eusk
Jag vill även påminna om att det inte är du utan jag som avgör vad som är hmf, missaktning och rasism eftersom det är jag som känner mig nedvärderad och kränkt som ickenher.
Din personliga upplevelse av neutrala ord har ingen bäring på juridiken. Neger är för de flesta människor utanför storstädernas libtardområden ett neutralt ord och används flitigt.
För att ett begrepp ska vara nedsättande måste det uppfattas ALLMÄNT att så är fallet, exempelvis blattejävel, negerslyna och andra kompositioner med någon I SIG nedsättande sammansättning. Men då så är fallet riktas det i allmänhet mot en enskild person, och alltså inte till någn grupp, och den märkvärdiga åsiktsbrottslagstiftningen har ingen tillämpning.
https://www.youtube.com/watch?v=ZQYL99YSRgk
Och rent allmänt bestämmer du inte mitt och andras språk, inklusive hur vi OMtalar dig som han, hon, den där jävla idioten o.s.v., även om det är nprnal hövlighet att TILLtala någon utan att vara nedsättande – här har jag aldrig hört någon använda något neopronomen, utan det går av någon anledning bra med "du" istället för något påhittat HBTQP-ord.