Igår, 20:49
  #1
Medlem
Strax efter 17:30 inträffade en allvarlig trafikolycka i Kalix kommun. En personbil hade kört av vägen och hamnat en bit in i skogen. Nu meddelar polisen att två personer har omkommit. Anhöriga är underrättade. Olyckan rubricerades inledningsvis som grov vårdslöshet i trafik. Polisens helikopter och flera patruller larmades till olycksplatsen för att utreda händelsen.

Utreds som grov vårdslöshet I trafik.
Citera
Igår, 20:51
  #2
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Tråkigt, har det gått för fort eller har man undvikit att krocka med något djur?
Citera
Igår, 20:56
  #3
Medlem
israelisinnocents avatar
5 döda i midsommartrafiken

husvagnsolycka (ingen död)
demens
mc
och nu rattsurfare
bingo!
Citera
Igår, 21:33
  #4
Medlem
Undra om det var bilen själv som larmade eller om de blivit sittandes i timmar i skogen...
Citera
Igår, 21:42
  #5
Medlem
Måste gått fruktansvärt fort eftersom de kört ner några träd
Citera
Igår, 21:44
  #6
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
5 döda i midsommartrafiken

husvagnsolycka (ingen död)
Kan du förtydliga detta?
Citera
Igår, 21:56
  #7
Medlem
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.

Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.

Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.

Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.
Citera
Igår, 22:07
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.

Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.

Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.

Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.
Hur ser en likbil ut? Har alltid undrat
Citera
Igår, 22:09
  #9
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.

Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.

Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.

Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.

Vad menar du med ljus? Kan du ange färg?
Citera
Igår, 22:19
  #10
Medlem
Kaellkritiks avatar
Trimmad EPA?
Citera
Igår, 22:29
  #11
Medlem
Boggymans avatar
Man hör ju direkt att det handlar om WT. Det är inte coolt att köra fort. Två liv släckta samt lämna sina egna familjer i evig sorg. Dumjävlar.
Citera
Igår, 22:29
  #12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.

Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.

Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.

Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.

Kan mycket väl ha varit busåkning i hög fart och med en bil som drar rakt in i skogen utan airbag kan bli en jävla smäll.

Tragiskt men risken är stor att det varit självförvållat till 100%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in