Citat:
Ursprungligen postat av
Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.
Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.
En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.
Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.
Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.
Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.
740 är inte en säker bil med dagens mått, har inte varit säker på 30 år, inga krockkuddar, inget sidokrockskydd, ingen bältesförspänning, ingen höghållfast plåt på rätt ställen i karossen. Ofta rostskadade och försvagade i konstruktionen.
Men populära att köra herrejössestrimmade och börna med eftersom de är bakhjulsdrivna.
Tillsammans med en 21-åring med bristande omdöme så blir det en dödlig kombination, vilket visat sig här, tyvärr.
Man ska inte behöva dö för att man inte har färdigutvecklat risktänk. Jag förespråkar aldrig förbud men så gamla bilar bör hanteras för vad de är, köras lugnt och fint och vårdas som de nästan veteranbilar de är.