2026-06-21, 22:40
  #13
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletin338
Måste gått fruktansvärt fort eftersom de kört ner några träd

Du verkar ha koll. Hur långt? Vilken ålder på dem i bilen? Var det fler än de två som dog? Bil eller trimmad EPA?
Citera
2026-06-21, 22:51
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Du verkar ha koll. Hur långt? Vilken ålder på dem i bilen? Var det fler än de två som dog? Bil eller trimmad EPA?

Ryktas om att bilen stod registrerad på en Axel Karlsson 21 från Luleå.
Citera
2026-06-21, 23:04
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvimagen
Ryktas om att bilen stod registrerad på en Axel Karlsson 21 från Luleå.
Kan stämma, han har en vit 740
Citera
2026-06-21, 23:29
  #16
Medlem
Tragiskt
Citera
2026-06-21, 23:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Du verkar ha koll. Hur långt? Vilken ålder på dem i bilen? Var det fler än de två som dog? Bil eller trimmad EPA?

Minst 50 meter från platsen där bilen åkte ner i diket till den stannade. Vet ingenting mer än att jag körde förbi och kollade på platsen där det hade hänt.
Citera
Igår, 03:30
  #18
Medlem
Flera patruller från polisen, var vaskade man fram dessa från? Kryllar väl inte av poliser i trakterna..
Citera
Igår, 05:12
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvimagen
Ryktas om att bilen stod registrerad på en Axel Karlsson 21 från Luleå.

stämmer och den andra killen heter Isak Sieppi och är 19 år
Citera
Igår, 09:27
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.

Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.

Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.

Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.


Volvo 740 är en uråldrig och livsfarlig konstruktion, bilen är så otroligt solid så mycket av energin vid en krock tas istället upp av passagerarna i bilen. En modern bil hade förmodligen sett ut som skrot men lämnat kupén intakt vid en krock i samma fart som en 740.
Citera
Igår, 10:50
  #21
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Bdmonster
Satt i kön då dom stängt av vägen.

Ett jäkla pådrag med räddningsresurser, och en likbil.

En ljus volvo 744 som verkar ha kört av vägen i hög fart rakt ut o skogen.

Denna väg är en ganska busig väg som uppmuntrar till aktiv körning.

Bilen var väldigt tilltyglad runt om men kupen var helt intakt som det såg ut, och som sagt en 740 är en ganska säker bil.

Dom kan inte ha haft bälte, för när man såg bilen kändes det inte som en dödsolycka.
740 är inte en säker bil med dagens mått, har inte varit säker på 30 år, inga krockkuddar, inget sidokrockskydd, ingen bältesförspänning, ingen höghållfast plåt på rätt ställen i karossen. Ofta rostskadade och försvagade i konstruktionen.
Men populära att köra herrejössestrimmade och börna med eftersom de är bakhjulsdrivna.
Tillsammans med en 21-åring med bristande omdöme så blir det en dödlig kombination, vilket visat sig här, tyvärr.

Man ska inte behöva dö för att man inte har färdigutvecklat risktänk. Jag förespråkar aldrig förbud men så gamla bilar bör hanteras för vad de är, köras lugnt och fint och vårdas som de nästan veteranbilar de är.
Citera
Igår, 13:51
  #22
Medlem
Kan ju vara vilt som dök upp och då är det jäkligt svårt att undvika en smäll om man inte väjer.
Citera
Igår, 13:56
  #23
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snfixen
Kan ju vara vilt som dök upp och då är det jäkligt svårt att undvika en smäll om man inte väjer.
Jobbigt att väja med bötade bilar eller fan det heter (fulsänkt)
Citera
Igår, 14:08
  #24
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Snfixen
Kan ju vara vilt som dök upp och då är det jäkligt svårt att undvika en smäll om man inte väjer.
Nu kan man ju spekulera hur mycket som helst, men faktum är ju att om man håller hastighetsgränsen någotsånär så plöjer man inte genom träd en bra bit från vägen för att man väjer för vilt.
Skulle tro det där med att väja för vilt är betydligt vanligare för de som haft dålig uppmärksamhet eller somnat bakom ratten och därför kört av och har det som ursäkt än det verkligen är nån som väjt för vilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in