Citat:
Ursprungligen postat av
mohnomishe
Jag för min del förstår inte ens varför folk bemödar sig med att posta på Flashback om sådant man inte förstår, eller inte tycker om. Vad är poängen med att kokettera med sin okunskap, liksom? Skriv om sån't du gillar och förstår dig på istället.
Jag såg SunnO))) de tre första gångerna de var i Sverige, 05 06 och 10. Inte för att vara edgy eller cool eller pretto. Inte för att bevisa något för någon. Utan för jag sen 80-talets början sökt och utforskat ljudlandskapens extremer. För att jag söker den extatiska känslan i att omge mig av ett hav av brus, vibrationer, ekande klanger, pulserande metall. Svårt att förklara för du kommer ändå aldrig förstå. Men försök bara fatta att vi är många audionauter ute på en resa utan gränser, utan slut, bortom din perceptionsförmånga.
Fast nä, nu är du gammal och arg igen.
Man FÅR fråga om saker man undrar över, även om trådstarten här absolut är tänkt att reta upp fansen.
När det gäller det musikaliska får jag lite motvilligt ställa mig på TS sida.
För någon som inte varit med om det live så är det till största delen obegripligt oväsen och även om jag gillar en del av det som troligen ligger till grunden, som Tangerine Dream och krautrock - ja, kanske väl hårddraget men nu skrev jag det och då får det stå - så är det verkligen inte min grej i långa loppet.
Vilket är poängen med musik och att diskutera musik: ingen har någonsin rätt. Men samtidigt har ingen heller helt fel.