2026-06-17, 14:42
Medlem
Offerviljas avatar
Här på Flashback så märker man ju att de flesta skribenterna är män. Jag känner samtidigt inte heller till någon annan sida än Flashback där människor är mer antinationalistiska än här. Om du startar en nationalistisk tråd om någonting så kommer de politiskt korrekt SD-gubbarna direkt att komma in och skriva sin efterblivna skit. Deras hat mot etnonationalism är så enormt starkt. Och samma meningar och samma fraser varje gång. Suck... Är svenska män, och då särskilt svenska boomermän, de mest antinationalistiska människorna som finns i vårt land?
Citera
2026-06-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Här på Flashback så märker man ju att de flesta skribenterna är män. Jag känner samtidigt inte heller till någon annan sida än Flashback där människor är mer antinationalistiska än här. Om du startar en nationalistisk tråd om någonting så kommer de politiskt korrekt SD-gubbarna direkt att komma in och skriva sin efterblivna skit. Deras hat mot etnonationalism är så enormt starkt. Och samma meningar och samma fraser varje gång. Suck... Är svenska män, och då särskilt svenska boomermän, de mest antinationalistiska människorna som finns i vårt land?
Du ljuger/trollar. Eller så är du totalt avskärmad i en liten, extrem filterbubbla.
Citera
2026-06-17, 15:11
Medlem
Klandalfs avatar
Nu är ju du knappast den vassaste kniven i lådan, och din hemsökelse av det här delforumet med alla dina off-topic tramstrådar i brist på ett socialt liv eller ens ett jobb lämnar en hel del i övrigt att önska, men den här tråden är idiotisk till och med för dina sedvanliga lågvattenmärken.

Kvinnor röstar vänster, det visar studie efter studie. Kvinnor röstar för öppna gränser, sänkta straff och ett utraderande av nationell identitet.

Stödet bland kvinnor hos högerpartier är så pass litet att samtliga partier till höger hade legat och pressat runt 2-10% om enbart kvinnor fick rösta. För ditt älskade Alternativ för Svagbegåvade är stödet helt obefintligt bland kvinnor.

"Buhu, SD Boomergubbar"

Käften.
Senast redigerad av Klandalf 2026-06-17 kl. 15:20.
Citera
2026-06-17, 15:13
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du ljuger/trollar. Eller så är du totalt avskärmad i en liten, extrem filterbubbla.
Vad ljuger jag om? Tönt! Att äckliga sverigedemokratsgubbar hatar nationalister är väl för i helvete ganska tydligt? Fy fan för svenska boomergubbar, och fy fan för nästan alla svenska män! Ynkliga kräk!
Citera
2026-06-17, 15:25
Medlem
Citat:

"Alla som inte håller med mig är PK-SD:are." Stark analys. Nästan vetenskaplig.

Du har lyckats placera dig så långt ut i skogen att SD ser vänster ut. Imponerande ändå. 😄
Citera
2026-06-17, 15:46
Medlem
Offerviljas avatar
Jag kommer aldrig att sluta tycka att det borde vara männens uppgift att försvara kvinnor och barn. Det är männen som har svikit. Svenska män ska skammas. Då menar jag naturligtvis inte de i Nordiska motståndsrörelsen, Alternativ för Sverige och de som tillhör Flashback-eliten. Jag är liksom inte arg på Fredrik Vejdeland, Gustav Kasselstrand och baggebo1, utan på pappa Svensson-Karlsson som röstar på Sionistdemokraterna.
Citera
2026-06-17, 16:06
Medlem
Citat:
Vad ljuger jag om? Tönt! Att äckliga sverigedemokratsgubbar hatar nationalister är väl för i helvete ganska tydligt? Fy fan för svenska boomergubbar, och fy fan för nästan alla svenska män! Ynkliga kräk!
Lol, cry me a river.
På flashback är åsikterna långt mer höger och nationalistiska än på andra håll i tex. mainstreammedia. Du borde rimligtvis vara medveten om att det diskussionsklimat som förekommer på flashback hyser en mycket större tolerans för nationalism och högerextremism än på många andra håll. Har din trådstart någon annan poäng än att du vill spela ball och radikal genom att hävda att alla andra bara är posers?

Du framstår som en pubertal snubbe med subkulturell identitet som vill framstå som äkta. Typ en metalkille som hävdar att allt som inte låter som abruptum är schlager.
Citera
2026-06-17, 16:22
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Lol, cry me a river.
På flashback är åsikterna långt mer höger och nationalistiska än på andra håll i tex. mainstreammedia. Du borde rimligtvis vara medveten om att det diskussionsklimat som förekommer på flashback hyser en mycket större tolerans för nationalism och högerextremism än på många andra håll. Har din trådstart någon annan poäng än att du vill spela ball och radikal genom att hävda att alla andra bara är posers?

Du framstår som en pubertal snubbe med subkulturell identitet som vill framstå som äkta. Typ en metalkille som hävdar att allt som inte låter som abruptum är schlager.
Jag är ju antisemit och nationalist (rasnationalist) så nästan alla mina inlägg här på Flashback handlar väl om att jag vill att andra också ska bli det. Sverige måste bli vitt igen.

Metalkille... Snarare gammal punktjej som bara tyckte att The Clash, Sex Pistols och en del andra engelska band var äkta punk. Det här har jag skrivit om flera gånger förut eftersom jag var så hemsk i mitt beteende då, men jag var så himla elak mot en tjej på min gård en gång för att hon gillade det "oäkta" punkbandet Green Day.
Citera
2026-06-17, 16:25
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Nu är jag ju inte SD-gubbe, faktiskt tvärtom, men jag menar att nationalism är dumheter och trams. Nationalismen som idé är inte direkt lastgammal, knappt tvåhundra år, och härstammar från tiden då bondesamhällena blev nationalstater, alltså typ första halvan av 1800-talet. Innan dess var det där med flaggviftande och nationalsång i stort sett helt okänt för gemene man. Att man propagerade för nationalism just under den tidsperioden handlade om att man ville sälja in idén om ett kungarike som samlande entitet snarare än byar eller landskap, vilket tidigare varit den gemensamma nämnaren för de flesta människor. Nu skulle dalkarlar och skåningar känna samhörighet eftersom de båda stod under en blågul korsflagga snarare än att känna mer samhörighet med folken från grannlandskapen som pratade snarlikt och hade samma kulturella traditioner.

Nationalismen är alltså en skrivbordsprodukt vars syfte är att slå ut lokalpatriotismen eftersom det istället är tänkt att gynna kung och riksdag. Jag har svårt att känna någon sympati för en ideologi som tvingar mig i fält för att stupa för en gammal gubbe i Stockholm och en bit färgat tyg. Det är fullkomlig idioti.

Dessutom ser samhället inte ut idag som det gjorde 1810. Folken ser inte likadana ut, kulturen och traditionerna ser inte likadana ut. Nationalism är en obsolet rest av ett samhälle som inte längre existerar och därför får man heller inte ut något positivt av att ägna sig åt nationalistiska idéer. Det blir mest flaggviftande och tjoande under idrottsliga sammanhang som intet förpliktigar. Som nu under fotbolls-VM när folk låtsas samlas bakom landslaget. Det blir bara chauvinism av det. Lite plastigt ”Heja Svärje” tills blågult åker ut mot fransmännen och sedan återgår folk till att inte bry sig. Det här fyller i min värld inget syfte. Nationalism är för mig falskt, gammalmodigt, dysfunktionellt och inget jag vill ha runt mig. Människor som brölar om ”landsförräderi” för att man inte tycker om brunsås är för mig idioter.
Citera
2026-06-17, 16:25
Medlem
Citat:
Är svenska män, och då särskilt svenska boomermän, de mest antinationalistiska människorna som finns i vårt land?

Nej, det är bevisat sedan länge att unga tjejer baserar många av sina ställningstaganden på "känslor" "godhetssignaler" eller att man faller för grupptrycke. Det blir ofta MP och V, för de fokuserar på "mjuka frågor" och att "alla ska ha det bra"

Citat:
Svenska män ska skammas.

Nu är inte jag mycket för SD längre, men hade inte svenska män hjälpt till att rösta in de i riksdagen 2010 hade debatten om invandring ännu bestått av "Men du äter ju kebab!" och liknande argument. Var glad att debatten började flyttas en bra bit åt höger tack vare SD
Citera
2026-06-17, 17:02
Medlem
One2Manys avatar
Hahaha, så har den alkade nazistflatans senaste skov tagit fart, börjar alltid med samma gnäll om SDboomers, Gustav Kasslerstrand och att svenska män borde beskyddat henne, sen följer lite tramsande om diverse band och allmänt självömkande, och slutar med en välbehövlig avstägning från forumet.

Every fucking time
Citera
2026-06-17, 18:03
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:

Jag hatar också de flesta boomersgunnar, dock är några av de bästa jag känt boomers. Men de drababdes särskilt hårt av såssehjärndöden som grupp..

https://www.youtube.com/watch?v=PVOLAC23BC4

Har röstat AFS så länge man kunnat... : )
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2026-06-17 kl. 18:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in