2026-06-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag är ju antisemit och nationalist (rasnationalist) så nästan alla mina inlägg här på Flashback handlar väl om att jag vill att andra också ska bli det. Sverige måste bli vitt igen.

Metalkille... Snarare gammal punktjej som bara tyckte att The Clash, Sex Pistols och en del andra engelska band var äkta punk. Det här har jag skrivit om flera gånger förut eftersom jag var så hemsk i mitt beteende då, men jag var så himla elak mot en tjej på min gård en gång för att hon gillade det "oäkta" punkbandet Green Day.

Ok, du gillar komersiell gubbpunk och etnisk rensning. To each their own. Om du känner att du är på rätt väg så lycka till, eller vad man säger.
Citera
2026-06-17, 18:38
Medlem
dude2ks avatar
TS låter som en riktig boomergubbe. Patrioter startar inte såna här tramsiga trådar!
Citera
2026-06-17, 21:50
Medlem
Apologs avatar
Citat:
Här på Flashback så märker man ju att de flesta skribenterna är män. Jag känner samtidigt inte heller till någon annan sida än Flashback där människor är mer antinationalistiska än här. Om du startar en nationalistisk tråd om någonting så kommer de politiskt korrekt SD-gubbarna direkt att komma in och skriva sin efterblivna skit. Deras hat mot etnonationalism är så enormt starkt. Och samma meningar och samma fraser varje gång. Suck... Är svenska män, och då särskilt svenska boomermän, de mest antinationalistiska människorna som finns i vårt land?
Jag önskade att så var fallet men jag skulle nog säga att boomermän är de enda nationalisterna. Det är de som ställer sig upp när Sverige skjuter mål i fotbollen, det är de som skriker "slava ukraina" och kallar alla för ryzztroll och tror att putin snott deras glasögon, det är de som insisterar på att säga negerboll samtidigt som de är rädda för nazister och talibaner.

"Man måste tänka på Sverige först" säger de och knullar i Thailand eller solar i Spanien och gör tummen upp till att SD stöttar Israels bombningar av "svartskallar".

Det är något extremt motsägelsefullt med den gruppen.
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Nu är jag ju inte SD-gubbe, faktiskt tvärtom, men jag menar att nationalism är dumheter och trams. Nationalismen som idé är inte direkt lastgammal, knappt tvåhundra år, och härstammar från tiden då bondesamhällena blev nationalstater, alltså typ första halvan av 1800-talet. Innan dess var det där med flaggviftande och nationalsång i stort sett helt okänt för gemene man. Att man propagerade för nationalism just under den tidsperioden handlade om att man ville sälja in idén om ett kungarike som samlande entitet snarare än byar eller landskap, vilket tidigare varit den gemensamma nämnaren för de flesta människor. Nu skulle dalkarlar och skåningar känna samhörighet eftersom de båda stod under en blågul korsflagga snarare än att känna mer samhörighet med folken från grannlandskapen som pratade snarlikt och hade samma kulturella traditioner.

Nationalismen är alltså en skrivbordsprodukt vars syfte är att slå ut lokalpatriotismen eftersom det istället är tänkt att gynna kung och riksdag. Jag har svårt att känna någon sympati för en ideologi som tvingar mig i fält för att stupa för en gammal gubbe i Stockholm och en bit färgat tyg. Det är fullkomlig idioti.

Dessutom ser samhället inte ut idag som det gjorde 1810. Folken ser inte likadana ut, kulturen och traditionerna ser inte likadana ut. Nationalism är en obsolet rest av ett samhälle som inte längre existerar och därför får man heller inte ut något positivt av att ägna sig åt nationalistiska idéer. Det blir mest flaggviftande och tjoande under idrottsliga sammanhang som intet förpliktigar. Som nu under fotbolls-VM när folk låtsas samlas bakom landslaget. Det blir bara chauvinism av det. Lite plastigt ”Heja Svärje” tills blågult åker ut mot fransmännen och sedan återgår folk till att inte bry sig. Det här fyller i min värld inget syfte. Nationalism är för mig falskt, gammalmodigt, dysfunktionellt och inget jag vill ha runt mig. Människor som brölar om ”landsförräderi” för att man inte tycker om brunsås är för mig idioter.
En utmärkt avhandling. Det är inget annat än en ensidig statsromantik och slavarnas eviga tröstsång.
Citera
2026-06-18, 02:21
Medlem
Offerviljas avatar
Det finns ingenting som jag hatar mer än SD-boomergubbar. De står absolut högst upp på min hatlista av allting på hela jorden. Jag blir helt knäpp i skallen av dem. Jag kan vara så arg på dem att jag gråter och skakar i hela kroppen. Deras attityd och efterblivenhet... fy fan så äckliga de är. Just nu känns allting svart. Det enda som gör mig glad på riktigt är unga nationalistiska människor. Som SD-boomerhatare ska jag inte vara här på Flashback. Det här är SD-boomergubbarnas sida.
Citera
2026-06-26, 17:19
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vad ljuger jag om? Tönt! Att äckliga sverigedemokratsgubbar hatar nationalister är väl för i helvete ganska tydligt? Fy fan för svenska boomergubbar, och fy fan för nästan alla svenska män! Ynkliga kräk!

Svenska kvinnor som stödjer Afs existerar typ inte. Förutom boomerkärringen Eva-Marie.
Citera
2026-07-03, 19:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Här på Flashback så märker man ju att de flesta skribenterna är män. Jag känner samtidigt inte heller till någon annan sida än Flashback där människor är mer antinationalistiska än här. Om du startar en nationalistisk tråd om någonting så kommer de politiskt korrekt SD-gubbarna direkt att komma in och skriva sin efterblivna skit. Deras hat mot etnonationalism är så enormt starkt. Och samma meningar och samma fraser varje gång. Suck... Är svenska män, och då särskilt svenska boomermän, de mest antinationalistiska människorna som finns i vårt land?

Iaf är nationalistiska män mer för rasblandning och svenskhat än vad nationalistiska kvinnor är. Nationalistprofilen på X som kallar sig Herr Husis vill ha reklamfilmer med svenska män och "läckra negresser" som motvikt till alla reklamfilmer där det är tvärtom. Medan jag som SD-man hellre ser reklamfilmer med helvita familjer.

Nationalistiska svenska män är mer ihop med rasfrämlingar än vad nationalistiska svenska kvinnor är. Öht verkar nationalistiska svenska män vara ihop med utländska kvinnor, även vita utländska kvinnor. Henrik Palmgren, Marcus Follin osv. Förståeligt kanske, för om man inte hittar en nationalistiska och vettig svensk kvinna så kan en rysk som Lana Lokteff vara bra.
Citera
Igår, 16:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Blondinbella skriver detta på X:

Citat:
Genuin fråga till er AFS-män som tror att kvinnor skulle må bättre som hemmafru än att jobba på ett storbolag och göra karriär: skriv gärna vad ni tjänar. Jag är nyfiken på hur många som faktiskt har råd att försörja en familj på en inkomst och hur många som bara romantiserar ett ideal.

Bra poäng eller vad säger du, Offervilja?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in