https://www.dn.se/varlden/ukrainas-polischef-minderariga-flickor-rekryteras-for-att-giftmorda-soldater/
"Ryska underrättelseagenter har börjat vända sig till minderåriga flickor för att utföra kontraktsmord på ukrainska soldater på permission.
– Bara sedan början av 2026 har nationella polisen registrerat sex fall av beställningsmord som arrangerats via meddelandetjänsten Telegram, varav ett lyckades förhindras.
Det handlar om överlagda mord organiserade av fiendestatens säkerhetstjänst genom ukrainska medborgare. Det särskilt cyniska ligger i att fienden, för att genomföra sina planer, utnyttjar unga människor som ofta inte fullt ut inser konsekvenserna eller hoppas på snabb vinst"
Ryssarna har tydligen lärt sig av sina iranska bröder att rekrytera inhemska kaozare får att kaoza i motsåndarländerna, måste vara total kris i ryska armen om de behöver använda sig av ukrainska barn för att ta kål på fienden.