2026-06-11, 12:21
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Vad ni ska göra? Det är vad politiken handlar om.
Vad jag vill göra är något annat.

Så inga svar alltså. Vad överraskad jag blir. Har du funderat på att bli sosse politiker om du nu inte redan är det?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det här handlar om politik, inte vad jag vill.
Jag är inte någon populist utan realist. Men jag vill att politiska beslut ska tas på fakta och de ska ge resultat.
Sedan har vi en annan faktor som måste tas med i beräkningen av vad jag vill.
Som exempel på min vilja är om 13-åringen slängt en handgranat, knivat eller skjutit en konkurrent eller någon jag älskar. Tror du kan gissa vad jag vill.

All politik och i synnerhet kriminalpolitik ska bygga på folkvilja, morar/etik och logik.

Om två 13 åringar som inom några månader ska fylla 14 och går i åk 8, kidnappar och våldtar/mördar en 5 åring. Ska de då sitta 50 år eller ska de få saft/bullar?

Vad rimmar bäst med moral/etik, folkviljan och logiken?

Det är inte synd om en 13 åring som mördar. Det är synd om offret. En 13 åring som mördar är grovt störd och utgör en fara för alla.
Citera
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Det går knappt en dag innan det kommer en ny artikel om att "Regeringen backar" om något som man tidigare utlovat.

Kan inte minnas att det var så här under Reinfeldt och Löfven?
Då var det gasen i botten som gällde, all politik skulle genomföras och fort skulle det gå.

Det är intressant hur snabbt man glömmer.
Löfven blev fälld som statsminister och fick avgå. Innan dess fick han knappt ihop en regering utan höll på med decemberöverenskommelsen och januariavtalet.

Samma sak höll på att hända Magda, hon höll sig kvar genom att muta en politisk vilde med att Sverige gav skattepengar till kurdiska terrororganisationer.
Citera
2026-06-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Anledningen att man backar är för att flera liberaler skulle rösta emot på måndag, varav det skulle falla. Bara därför. Var redan klart.

Kuksugarna i sd tar emot som vanligt, ytterligare ett av deras löften som aldrig blir verklighet. Vad man än tycker om förslaget så är det fakta att m, kd och l lurat brallorna av sd. Förslagen genomförs aldrig. Allt las i slutet och blir aldrig av. Sd är för dumma för att ens protestera eller bryta samarbetet.

Tiggeriet.
Medborgarskapen.
"Tonårsutvisningarna".
Ungdomsfängelser.

Osv osv.

Det bara fortsätter där sds politik tas bort.
Instämmer helt.
Och så finns idioter av SD väljarna som tänker stödrösta på L!
Det måste ju vara den ultimata definitionen av självskadebeteende.
Citera
2026-06-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wvkevd/strommer-haller-presstraff

Återigen ett magplask av denna skräpregering. Gång på gång så misslyckas man med att infria sina löften.

Tankar?
Trodde den höga gängkriminaliteten berodde på låga straff.
Citera
2026-06-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wvkevd/strommer-haller-presstraff

Återigen ett magplask av denna skräpregering. Gång på gång så misslyckas man med att infria sina löften.

Tankar?

Sorgligt.

De föräldrar som har en 13-åring som mördat kan nu tacka Liberalerna för att det inte kommer vara möjligt att isolera honom från den kriminella miljön. Utan han kommer få fler uppdrag. Mörda fler. Och till sist bli mördad själv.

Det är då det skall gå till i det fina, humanistiska, liberala Sverige.
Citera
2026-06-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Vilka bomber har vi fält över Pakistan, Kamerun, Senegal osv??? Varför vallfärdar de hit på bananbåtar?

För att deras länder inte funkar eller pga bomber? Alla är här för välfärden.

Inget av dessa skitlönder funkar. Med eller utan USA
TS har en poäng. Men innan vi löser det kanske vi ska fråga oss varför kön växer. Pundedu har ett svar på det.....

....Jag har ett annat.

Pakistan gränsar till Afghanistan som vi bombade i 20 år. Senegal gränsar till Mali och Libyen-kaoset vi skapade 2011. Destabilisering sprider sig inte respektfullt längs nationsgränser. Den skapar regionala chockvågor, flyktingströmmar, ekonomiskt kaos och opportunism flera länder bort.

Vi tog inte bort bromsklossen Libyen av misstag. Vi gjorde det medvetet, med NATO-flyg och svensk lasermålangivelse från blågula Jas-kärror och värdegrundsjubel från samma kretsar som sedan öppnade NGO-stationerna i Spanien.

IQ och islam förklarar ingenting. Geopolitik och spridningseffekter förklarar det mesta.

Fortsätt åka du.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2026-06-11 kl. 12:37.
Citera
2026-06-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Det går knappt en dag innan det kommer en ny artikel om att "Regeringen backar" om något som man tidigare utlovat.

Kan inte minnas att det var så här under Reinfeldt och Löfven?
Då var det gasen i botten som gällde, all politik skulle genomföras och fort skulle det gå.
Mycket av den politik som M, KD och L vill ha är redan genomförd, och det omgående efter regeringen tillträdde.
Dom var väl rädda att SD skulle inse att dom var grundlurade.
Men SD var mycket dummare än dom trodde.
Citera
2026-06-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Instämmer helt.
Och så finns idioter av SD väljarna som tänker stödrösta på L!
Det måste ju vara den ultimata definitionen av självskadebeteende.

Ja detta bör vara spiken i kistan för eventuella stödröster.

Ser fram mot att Liberalerna äntligen lämnar riksdagen efter höstens val.
Citera
2026-06-11, 12:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Pundedu, Pakistan gränsar till Afghanistan som vi bombade i 20 år. Senegal gränsar till Mali och Libyen-kaoset vi skapade 2011. Destabilisering sprider sig inte respektfullt längs nationsgränser. Den skapar regionala chockvågor, flyktingströmmar, ekonomiskt kaos och opportunism flera länder bort.

Vi tog inte bort bromsklossen Libyen av misstag. Vi gjorde det medvetet, med NATO-flyg och svensk lasermålangivelse från blågula Jas-kärror och värdegrundsjubel från samma kretsar som sedan öppnade NGO-stationerna i Spanien.

IQ och islam förklarar ingenting. Geopolitik och spridningseffekter förklarar det mesta.

Fortsätt åka du.

Bombade Afghanistan.

Så om Ryssland bombar Ukraina, då är det logiskt att miljoner rumäner kommer till Sverige??

Vad är det du inte fattar din mupp??
De kommer från hela Västafrika till Europa. De kommer från Pakistan och andra lönder med. De kommer från alla jävla fattiga skitländer i jakt på välfärd.
Citera
2026-06-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Pundedu,
Pakistan gränsar till Afghanistan som vi bombade i 20 år. Senegal gränsar till Mali och Libyen-kaoset vi skapade 2011. Destabilisering sprider sig inte respektfullt längs nationsgränser. Den skapar regionala chockvågor, flyktingströmmar, ekonomiskt kaos och opportunism flera länder bort.

Fortsätt åka du.

Du har helt rätt om Libyen.

Gaddafi inte bara stoppade människosmuggling. Han kunde även erbjuda många arbetstillfällen åt svarta afrikaner i Libyen. Med så pass bra betalt att många afrikaner föredrog arbetet i Libyen framför en farlig resa över Medelhavet.

Nato slog sönder detta, installerade islamister, och sedan började de fullpackade båtarna lämna även Libyens kust på väg mot Europa.

Hur någon kan vara för Nato efter det är för mig en gåta.

Och de som förespråkar att väst skall slå sönder länderna i Mellanöster så som vi (Sverige deltog tyvärr) gjorde med Libyen kan ju inte samtidigt vara emot flyktingströmmar. Det är inkonsekvent och hycklande.
Citera
2026-06-11, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Du har helt rätt om Libyen.

Gaddafi inte bara stoppade människosmuggling. Han kunde även erbjuda många arbetstillfällen åt svarta afrikaner i Libyen. Med så pass bra betalt att många afrikaner föredrog arbetet i Libyen framför en farlig resa över Medelhavet.

Nato slog sönder detta, installerade islamister, och sedan började de fullpackade båtarna lämna även Libyens kust på väg mot Europa.

Hur någon kan vara för Nato efter det är för mig en gåta.

Och de som förespråkar att väst skall slå sönder länderna i Mellanöster så som vi (Sverige deltog tyvärr) gjorde med Libyen kan ju inte samtidigt vara emot flyktingströmmar. Det är inkonsekvent och hycklande.

Jag säger inte att USAs och Natos krig är bra. Jag stöttar inget av det för 5 öre.

Men viljan att bosätta sig här grundar sig i välfärd, golddiggeri och lyckosökande. Folk vallfärdar hit från hela Västafrika. Till USA vallfärdar sydamerikanskaner osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in