2026-06-11, 12:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Livrädda för att trotsa PK-eliten. Pinsamt.
Citera
2026-06-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu

Låg förmåga till problemlösning och låg förmåga till empati.
Där beskrev du verkligen SD och numer hela Tidö
Citera
2026-06-11, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Pundedu, du kör ren Gunde-taktik. Du sätter ner staven, väljer spår, kör. Fakta i ansiktet ändrar ingenting.

Men okej, NGO-stationerna i Spanien är/var verkliga. EU finansierade coachning av asylsökande. Det är fiffel och det är rätt att kritisera. Problemet är att detta kom efter bomberna. Vi skapade marknaden först. Sedan dök värdegrundspionjärerna upp med sina coachingmanualer och kände sig som hjältar.
Gunde ser bara NGO-stationerna. Inte bomberna som gjorde dem nödvändiga. Fortsätt åka som du gör.

Vilka bomber har vi fält över Pakistan, Kamerun, Senegal osv??? Varför vallfärdar de hit på bananbåtar?

För att deras länder inte funkar eller pga bomber? Alla är här för välfärden.

Inget av dessa skitlönder funkar. Med eller utan USA
Citera
2026-06-11, 12:12
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Snacka om populism i Tidö.
Är det inte bättre att gå all-in och ge Maggan så många problem som möjligt att hantera än att försöka rädda några få mandat när valet redan är förlorat?
Om man kollar min posthistorik så ser man att jag har varit emot detta specifika förslag om att sätta 13-åringar i fängelse.
Det beror på att politik är politik och politiken/juridiken är gravt autistisk. Vi ser det tydligt i tonårsutvisningarna där ett beslut nu visat sig ha blivit fel och hur svårt det är att förändra i ett taget beslut.

Självklart ska allmänheten skyddas från farliga individer där 13-åringar i fängelse gör att vi får 11-åringar som begår brotten i stället.
Felet med förslaget om 13-åringar är att det blir ett strikt beslut där de fängelser man vill ha bara kommer skapa än farliga vuxna än de annars skulle blivit då detta är i en ålder där barnet bygger sin vuxna identitet.

Vi ska självklart ta bort 13-åringar som är en fara för allmänheten men vi ska anpassa verksamheten utifrån att det faktiskt är barn.
Men, vi ska inte stanna där utan vi behöver så mkt mer än bara straff och begränsad frihet. Vi behöver fånga upp barnen innan gängen gör det. Att låsa in en 13-årig mördare är ingen vinst. Däremot kan man låsa in en 13-åring som är knarkkurir en kortare period. Då har man fångat upp den innan den avancerade.

Det här jävla flosklandet alltid……..
Helt genuin fråga, en 13-åring har mördat din fru/man/mor/far/barn. Vad ska vi göra med honom/henne? Go.
Citera
2026-06-11, 12:13
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Detta bevisar ju en gång för alla att L inte är att lita på. Kom ihåg detta, alla ni som tänker stödrösta på L bara för att försöka få till ett Tidö 2,0, speciellt JacquesDuquesne.

Det är Liberalerna som har stoppat nästan allt som SD lovade inför valet 2022.

Att Liberalerna gick med på Tidöavtalet berodde på att SD fick lägga sig i de flesta frågor.

Men alternativet var ju Magdalena Andersson och MP, som Liberalerna hade hoppat över till om SD inte hade tagit ett kliv tillbaka.

De flesta av oss förstod redan 2022 att Liberalerna skulle förstöra Tidö eftersom Liberalerna är ett rödgrönt parti.

Det är därför man har tappat så många väljare sedan 2022. Deras väljare hatar SD.
Senast redigerad av Steinarr 2026-06-11 kl. 12:16.
Citera
2026-06-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Wvkevd/strommer-haller-presstraff

Återigen ett magplask av denna skräpregering. Gång på gång så misslyckas man med att infria sina löften.

Tankar?
Bara att ge upp?
Hur gör dom i våra grannländer?
Gängkriminaliteten blir skyhög samt drar till sig kriminella gäng frånöveriga värden då straffen är så milda!
Dessutom hög st troligt att mobben tar till våld dessutom gängkriminalitet växer skyhögt!
Gäng krigar mot gäng!
Senast redigerad av mikael2 2026-06-11 kl. 12:19.
Citera
2026-06-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Sluta klaga och tala klarspråk

Vilket straff vill du ge en 13 åring som slängt en handgranat, knivat eller skjutit en person ?

Som idag, med ett s.k. ungdomskontrakt ?
Det här handlar om politik, inte vad jag vill.
Jag är inte någon populist utan realist. Men jag vill att politiska beslut ska tas på fakta och de ska ge resultat.
Sedan har vi en annan faktor som måste tas med i beräkningen av vad jag vill.
Som exempel på min vilja är om 13-åringen slängt en handgranat, knivat eller skjutit en konkurrent eller någon jag älskar. Tror du kan gissa vad jag vill.
Citera
2026-06-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Det här jävla flosklandet alltid……..
Helt genuin fråga, en 13-åring har mördat din fru/man/mor/far/barn. Vad ska vi göra med honom/henne? Go.
Vad ni ska göra? Det är vad politiken handlar om.
Vad jag vill göra är något annat.
Citera
2026-06-11, 12:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Jo, det kan man. Bara det att det är kutym i svensk politik att utreda först. Men oavsett så blev utredningen klar för flera månader sedan. Man hade kunnat ta omröstningen då. Innan L (föga förvånande) fegade ur.

Och du tror att L hade röstat för då när man fortfarande hade den röda linjen kvar, det tror inte jag.
Citera
2026-06-11, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Livrädda för att trotsa PK-eliten. Pinsamt.

Försök inte. Det här var bara en hjärtefråga för barnhatande boomers. Nu finns det dock många barnhatande boomers som också röstar S så risken finns ju att förslaget ändå gör comeback nästa mandatperiod ändå vilken regering vi än får.
Citera
2026-06-11, 12:18
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Vilket skämt denna regering och sd är. Man "backar" från förslag efter förslag nu för att man fem i tolv inser hur oerhört impopulär politik och förslag man har. Folk vill inte ha övervakning, kontroll, polisstat, kameror överallt, utbyggda massfängelser, barnfängelser osv. Folk vill ha trygghet, bra sjukvård, barnomsorg, skola, välfärden, trygghetssystemen, en akassa man kan leva på även om man saknar jobb eller har sämre förutsättningar än andra. Inte den här avskyvärda regeringens skitpolitik som man nu backar och backar från för att den är så jävla vedervärdig.

Du tror själv på det där? Att "folk" är helt okej med gängkriminaliteten som nu genomsyrar precis hela samhället, sprängningarna, skjutningarna, förnedringsrån etc etc?

Att vi "vanligt folk" bara oroar oss för sjukvården och vinster i privatskolor? att det mördas och sprängs överallt är inget bekymmer...

Problemet är att regeringen viker sig för massmediala drev. Gängkriminella 13-åringar ska sitta i fängelse eller utvisas. Även gängkriminella 11 åringar ska väck. All kriminalitet som är att klassa som "vuxna brott" ska ge fängelse oavsett ålder.
Citera
2026-06-11, 12:18
Medlem
Och SVT som precis blev klar med sin valkompass! Där första frågan är just om man ska sätta trettonåringar i fängelse. Stackars SVT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in