2026-06-11, 12:38
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja detta bör vara spiken i kistan för eventuella stödröster.

Ser fram mot att Liberalerna äntligen lämnar riksdagen efter höstens val.

Tidö är ett totalt meningslöst samarbete så länge Liberalerna ingår i detta samarbete eftersom de sätter stopp för allt som läggs fram.

Låt Liberalerna åka ur riksdagen nu som straff för att ha knullat Tidö i 4 år.

Stödrösta för i helvete inte på Liberalerna!!!
Senast redigerad av Steinarr 2026-06-11 kl. 12:43.
Citera
2026-06-11, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Du har helt rätt om Libyen.

Gaddafi inte bara stoppade människosmuggling. Han kunde även erbjuda många arbetstillfällen åt svarta afrikaner i Libyen. Med så pass bra betalt att många afrikaner föredrog arbetet i Libyen framför en farlig resa över Medelhavet.

Nato slog sönder detta, installerade islamister, och sedan började de fullpackade båtarna lämna även Libyens kust på väg mot Europa.

Hur någon kan vara för Nato efter det är för mig en gåta.

Och de som förespråkar att väst skall slå sönder länderna i Mellanöster så som vi (Sverige deltog tyvärr) gjorde med Libyen kan ju inte samtidigt vara emot flyktingströmmar. Det är inkonsekvent och hycklande.

Därför jag avskyr hjärndöda sverigedemokrater som å ena sidan säger sig inte vilja ha flyktingvågor fast å andra sidan går i extas när Trump och Bibi bombar Iran.
Citera
2026-06-11, 12:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026
Därför jag avskyr hjärndöda sverigedemokrater som å ena sidan säger sig inte vilja ha flyktingvågor fast å andra sidan går i extas när Trump och Bibi bombar Iran.

Jag är inte en av de. Jag är emot det... Jag stöttar inte det. .

Men folk måste fatta en sak.

Krigen har endast legitimerat för ex vänstern att släppa in folk. Men folk kommer hit även utan USAs krig. Till USA och Kanada kommer miljoner sydamerikanskaner. Till Europa kommer miljoner västafrikaner och pakistanier.

Vilka bomber har USA fält över Pakistan, Ghana, Senegal, Kamerun, Gambia, Nigeria??? Peru, Bolivia, Mexiko osv??

Alla är här för välfärd. Inte pga krig.
Senast redigerad av Pundedu 2026-06-11 kl. 12:53.
Citera
2026-06-11, 12:50
Medlem
Twitterturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Det är intressant hur snabbt man glömmer.
Löfven blev fälld som statsminister och fick avgå. Innan dess fick han knappt ihop en regering utan höll på med decemberöverenskommelsen och januariavtalet.

Samma sak höll på att hända Magda, hon höll sig kvar genom att muta en politisk vilde med att Sverige gav skattepengar till kurdiska terrororganisationer.
Nja, då var det alltså Vänsterpartiet som fällde Löfven för att han skulle införa marknadshyror, en högerpolitisk idé.

Motsvarigheten skulle vara att SD nu fäller Kristersson för att han vägrar göra något åt massinvandringen.
Men det lär ju knappast ske, SD sitter inte i förarsätet, dom sitter inte ens i samma bil som statsministern.
Dom sitter längst bak i bussen med en propellersnurra på huvudet, slickar på en godisklubba och dinglar med bena.
Citera
2026-06-11, 12:58
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Vilket skämt denna regering och sd är. Man "backar" från förslag efter förslag nu för att man fem i tolv inser hur oerhört impopulär politik och förslag man har. Folk vill inte ha övervakning, kontroll, polisstat, kameror överallt, utbyggda massfängelser, barnfängelser osv. Folk vill ha trygghet, bra sjukvård, barnomsorg, skola, välfärden, trygghetssystemen, en akassa man kan leva på även om man saknar jobb eller har sämre förutsättningar än andra. Inte den här avskyvärda regeringens skitpolitik som man nu backar och backar från för att den är så jävla vedervärdig.

Med massinvandring och mångkultur måste man ha massövervakning och hårda straff. Så är det tyvärr.
Citera
2026-06-11, 13:03
Medlem
Benny98s avatar
Det enda sättet att rädda dessa 13-åriga mördares liv är att låsa in dem i ett fängelse. Om jag gud förbjude hade varit far till ett sådant barn hade jag gjort allt för att få honom inlåst.
Citera
2026-06-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det spelar ingen roll vad folket tycker, Sverige SKA vara de kriminellas paradis.

Du tror inte det katastrofala opinionsläget har med tillbakadragandet av förslaget att göra då? Är du helt säker på att folket tycker det är en bra idé att sätta 13-åringar i fängelse?
Citera
2026-06-11, 13:08
Medlem
Sätt 0-årsgräns för allt som kan gängrelateras. Vad händer nu, jo 13-åringar utför allt. Tar man 13 som gräns, ja då tar lilla 12-åriga raketforskaren gigget osv nedåt i åldern. Gängblatten börjar redan fantisera om att bli Rävniggern redan vi 4-års ålder. Och kasta ut hela jävla släktträdet !
Citera
2026-06-11, 13:09
Medlem
AI-2000s avatar
Här har vi anledningen till att landet inte går att rädda inom en överskådlig framtid, när en högerregering tvingas backa om att sätta mördare i ”fängelse” där dom får pizza och spela tvspel hela dagarna.

Massdeportationer är bara att totalglömma.
Citera
2026-06-11, 13:17
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbapappa2026

Den stora majoriteten är ju lågutbildade lantisar som inte fattar bättre.
Citera
2026-06-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
All politik och i synnerhet kriminalpolitik ska bygga på folkvilja, morar/etik och logik.

Om två 13 åringar som inom några månader ska fylla 14 och går i åk 8, kidnappar och våldtar/mördar en 5 åring. Ska de då sitta 50 år eller ska de få saft/bullar?

Vad rimmar bäst med moral/etik, folkviljan och logiken?

Det är inte synd om en 13 åring som mördar. Det är synd om offret. En 13 åring som mördar är grovt störd och utgör en fara för alla.
Nej. Politik ska bygga på fakta där hänsyn tas till folkviljan.
Citera
2026-06-11, 13:19
Medlem
Kul att det var SD som pajade för Strömmer genom att paja kvittningssystemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in