Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Det är väldigt mycket som är hittepå och OEM. Den musen jag själv använder, och är helt sjukt nöjd med, är 100% en OEM-produkt. Faktum är att väldigt många billiga gamingmöss är tillverkade av just Redragon med annan logga och ett färgbyte på programvaran.
Jag gjorde en snabb kik på deras hemsida, och om jag ser rätt så är deras billigaste mus där poll rate nämns en som kostar lite över 400 kronor. Deras absolut billigaste för 200 angav ingenting om det. Det är inte omöjligt att dessa då har 125 som det brukar vara på jättebilliga möss.
400 kronor är inte en lågprismus, tycker jag, utan en mus inom lägre normalpris. (För jämförelse kostade min mus från Mission SG 99 kronor.) 400 kronor är knappt billigare än den senaste versionen av Steelseries Rival 3, som kostar 450 kronor, som är väldigt populär och har fått höga betyg i testningar, och som jag ser nu har 1000 hz uppdateringsfrekvens. (Vilket stör mig lite nu, när jag för inte så länge sen köpte en flera gånger dyrare mus, av ett märke jag egentligen inte gillar, utan tycker är töntigt (Razer), när den där Steelseriesen skulle ha dugit lika bra eller bättre för mig, då jag sänkt pollen på min mus till just 1000 och tycker det duger.)
Min poäng var hur som helst att för många användare kan den superbilliga musen jag köpte för 99 kronor vara lika bra som en dyr mus, eftersom det inte är på alla skärmar och i alla spel som man märker någon skillnad. Den hade också övervägande mycket positiva användarbetyg på Webbhallen också om jag inte minns fel.