Citat:
Ursprungligen postat av
swebarb
Denna är annars bra, god för 60 miljoner klick vilket långt ifrån alla billigare är. Många klarar bara runt 10 miljoner klick
https://www.inet.se/produkt/6104129/steelseries-rival-3-gen-2-svart
Bra tips! Jag köpte en sån häromdagen för att ersätta min Razermus som börjat uppvisa tecken på att den har samma defekter som det första reklamerade exemplaret, och som jag fick utbytt mot ny. Den tappar ibland under korta stunder tracken och slutar registrera rörelser, vilket gör den oanvändbar för den sortens spel jag spelar.
Hur som helst, jag kopplade in Steelseriesmusen, och stålsatte mig lite för att det skulle krävas en invänjning med den nya musen och oroade mig att det skulle kännas sämre, men det var tvärtom, och det var ingen subtil skillnad heller, utan Steelseriesmusen var rejält jäkla mycket bättre. Allt var så mycket smoothare, precisare. (Trots samma musinställningar, samma DPI och poll rate, och samma inställningar i spelet.)
Min aim tracking i Apex förbättrades märkbart omedelbart
*. Det känns som att ha gått från det billigaste tänkbara, buggiga skräpet till en premiumprodukt. Fast då kostade Razermusen någonstans omkring 900-1000 kronor om jag minns rätt, och Steelseriersmusen omkring 250 kronor (Det är ett tillfälligt nedsatt pris på rea. Men det är en prissänkning som verkar återkommer ganska ofta, för jag har sett den till det priset flera gånger förr också).
När jag testade Steelseriesmusen och upplevde en mus som fungerar som den ska, insåg jag att Razern verkar ha något knas med hur den registrerar fina rörelser, och att det finns något instabilt i dess precision, och att problemet med att den ibland helt randomly inte fungerar alls i några hundradelars sekund inte är det enda problemet med den.
Jag rekommenderar verkligen den här musen. Den är både billig och fantastiskt bra. Jag rekommenderar inte något av Razer. Det verkar av min erfarenhet vara överprissatt skräp.
https://www.pricerunner.se/pl/110-3436305232/Datormoess/SteelSeries-Rival-3-Gen-2-Gaming-Mouse-priser
* = Det är nog bra att för tydlighetens skull understryka att i vanliga fall blir ens aim inte bättre av en bättre mus. Det krävs träning för det. Men i det här fallet hade jag nog blivit van med en mus som det nog är något fel på, så att när jag testade en mus utan defekter blev det en sån dramatisk förbättring.