2026-06-10, 14:20
Medlem
Svavelbryggas avatar
Trevliga nyheter, precis gett mig på mechwarrior 5 och behöver nån med lite extra knappar tror jag.
Citera
2026-06-10, 14:26
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Behöver och behöver. Jag är främst ute efter fler knappar så att jag kan binda dom till olika kommandon - jag har till exempel copy och paste på tumknapparna där dom flesta andra har framåt och bakåt. Sen går det inte att komma ifrån att det är praktiskt i spel att kunna göra något annat än movement, ADS och skjuta utan att behöva flytta på händerna på WASD-positionen.

Det går så klart helt okej ändå, särskilt om man är glad amatör. Men det går också att skära upp en pizza utan pizzaskärare - men det är lite smidigare med en. Sen skulle jag vilja påstå att en bra mus inte gör dig till en bättre spelare, men den gör så att du kan spela bättre.

Ska man vara riktigt 'jag förstår inte andras intressen så därför är dom onödiga-boomer' så behöver ingen ens en speldator.

Exakt. Har själv en gayming mus där jag bundit knappen till en ai. Sen är det bara trycka på den så börjar den spela själv och levlar då direkt upp mina skills tills spelet är slut. Skitkul.
Citera
2026-06-10, 14:27
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Exakt. Har själv en gayming mus där jag bundit knappen till en ai. Sen är det bara trycka på den så börjar den spela själv och levlar då direkt upp mina skills tills spelet är slut. Skitkul.
You do you kid.
Citera
2026-07-04, 13:25
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Denna är annars bra, god för 60 miljoner klick vilket långt ifrån alla billigare är. Många klarar bara runt 10 miljoner klick

https://www.inet.se/produkt/6104129/steelseries-rival-3-gen-2-svart

Bra tips! Jag köpte en sån häromdagen för att ersätta min Razermus som börjat uppvisa tecken på att den har samma defekter som det första reklamerade exemplaret, och som jag fick utbytt mot ny. Den tappar ibland under korta stunder tracken och slutar registrera rörelser, vilket gör den oanvändbar för den sortens spel jag spelar.

Hur som helst, jag kopplade in Steelseriesmusen, och stålsatte mig lite för att det skulle krävas en invänjning med den nya musen och oroade mig att det skulle kännas sämre, men det var tvärtom, och det var ingen subtil skillnad heller, utan Steelseriesmusen var rejält jäkla mycket bättre. Allt var så mycket smoothare, precisare. (Trots samma musinställningar, samma DPI och poll rate, och samma inställningar i spelet.)

Min aim tracking i Apex förbättrades märkbart omedelbart*. Det känns som att ha gått från det billigaste tänkbara, buggiga skräpet till en premiumprodukt. Fast då kostade Razermusen någonstans omkring 900-1000 kronor om jag minns rätt, och Steelseriersmusen omkring 250 kronor (Det är ett tillfälligt nedsatt pris på rea. Men det är en prissänkning som verkar återkommer ganska ofta, för jag har sett den till det priset flera gånger förr också).

När jag testade Steelseriesmusen och upplevde en mus som fungerar som den ska, insåg jag att Razern verkar ha något knas med hur den registrerar fina rörelser, och att det finns något instabilt i dess precision, och att problemet med att den ibland helt randomly inte fungerar alls i några hundradelars sekund inte är det enda problemet med den.

Jag rekommenderar verkligen den här musen. Den är både billig och fantastiskt bra. Jag rekommenderar inte något av Razer. Det verkar av min erfarenhet vara överprissatt skräp.

https://www.pricerunner.se/pl/110-3436305232/Datormoess/SteelSeries-Rival-3-Gen-2-Gaming-Mouse-priser

* = Det är nog bra att för tydlighetens skull understryka att i vanliga fall blir ens aim inte bättre av en bättre mus. Det krävs träning för det. Men i det här fallet hade jag nog blivit van med en mus som det nog är något fel på, så att när jag testade en mus utan defekter blev det en sån dramatisk förbättring.
Senast redigerad av anomalign 2026-07-04 kl. 13:28.
Citera
2026-07-13, 02:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwins
Vilka gamingmusar satsar ni på som ni tycker är bra?
Logitech g602 är ok men hjulknappen är ökänd för att strula har utgått ur sortimentet, senaste jag använder är corsair scimitar med 17 knappar, köpte den på kampanj för ~600kr nånting, mjukvaran suger getpung i övrigt är den rätt ok.
Citera
2026-07-13, 02:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Logitech g602 är ok men hjulknappen är ökänd för att strula har utgått ur sortimentet, senaste jag använder är corsair scimitar med 17 knappar, köpte den på kampanj för ~600kr nånting, mjukvaran suger getpung i övrigt är den rätt ok.
Det är fascinerande hur dålig den här typen av mjukvara är. Fascinerande nog så tycker jag att bespottade Razer Cortex en av dom bättre. Alla andra dryper av 'gamer aesthetics'.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in