2026-06-09, 12:47
  #1
Medlem
Drettans avatar
Det har blivit straffbart att ifrågasätta könsbyte.
Då är det viktigt att intervjuer med folk som ångrat sig kommer fram


Citat:
Doctors Pushed Me Into Surgery - Ritchie Herron
Läkare och idealister pushade honom att genomgå operationen -sa att han var perfekt kandidat
Han vaknade med känslan av att ett djur hade bitit av kuken.
Han ångrade sig nästan direkt
https://www.youtube.com/watch?v=tk7NX7iPr9k

Diskussion:
Förr fick man gå 20 år på terapi innan könsbyte, nu kan man få det godkänt hos skolsköterskan nästan
Varför pushar vänstern på om dessa Mengele-ingrepp?
Sjukvården har redan utmaningar, en könsbytes operation är inte gratis, varför pushar staten på?
Citera
2026-06-09, 12:57
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Det har blivit straffbart att ifrågasätta könsbyte.

Hur menar du att det är straffbart att ifrågasätta könsbyte?
Citera
2026-06-09, 13:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hur menar du att det är straffbart att ifrågasätta könsbyte?
En överdrift som allt annat i startinlägget. Det ska dock förbjudas angående så kallade omvändelseförsök, vilket väl egentligen är ett slags ofredande.

”Omvändelseförsök är när någon genom tvång eller starka påtryckningar försöker få en person att ändra eller dölja sin sexuella läggning, sin könsidentitet eller sitt könsuttryck.”

https://www.rfsl.se/aktuellt/viktigt-steg-tas-mot-forbud-av-omvandelseforsok/
Citera
2026-06-09, 13:01
  #4
Medlem
RudyardKiplings avatar
Bara för att justera retoriken. Det är OMÖJLIGT att BYTA kön. Det enda som händer är att du blir av med ditt ursprungliga. Du föds som man eller du föds som kvinna - x och y kromosomen. Det finns udda varianter, tex Klinefelters syndrom eller Jacobs syndrom. En person som föds som kvinna kan inte byta kön och sedan naturligt börja producera sperma som kommer göra en kvinna gravid, lika lite som en person som föds som man kan byta kön, naturligt bli inseminerad och bli gravid. Båda dessa varianter är 100% omöjliga.

Har lyssnat på flera av dessa som ångrar sig. Fanns en intervju med Tomas jacksson vill jag minnas på Swebbtv för flera år sedan där de visade klipp på amerikaner i tjugoårsåldern som ångrar sig och med vuxna glasögon ser och berättar vad deras föräldrar, deras lärare, läkare osv gjorde och hur de som barn fullkomligt sveks av vuxenvärlden, vuxenvärlden som var runt omkring dem för att skydda dem.

Majoriteten av alla dessa könsbytare, transor, bögar osv är klart överrepresenterade med mentala problem och suicid. Kanske ska man hjälpa dem där de behöver hjälp istället för att permanent förstöra deras kroppar.
Citera
2026-06-09, 13:07
  #5
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Precovery
En överdrift som allt annat i startinlägget. Det ska dock förbjudas angående så kallade omvändelseförsök, vilket väl egentligen är ett slags ofredande.

”Omvändelseförsök är när någon genom tvång eller starka påtryckningar försöker få en person att ändra eller dölja sin sexuella läggning, sin könsidentitet eller sitt könsuttryck.”

https://www.rfsl.se/aktuellt/viktigt-steg-tas-mot-forbud-av-omvandelseforsok/
Fast sker inte omvändelseförsök i andra fall där människor har anträtt en destruktiv och farlig livsväg, exempelvis drogmissbruk eller kriminalitet? Även sådana vägval kan i likhet med könsbyte leda till psykisk ohälsa och självmord. Men då heter det såklart inte omvändelseförsök utan ”terapi” och ”behandling”, trots att det de facto handlar om att med starka påtryckningar och ibland fysiskt våld hindra personen från att fortsätta på den inslagna vägen.

Vad är egentligen skillnaden? Ja, bortsett från att pillerknaprande betraktas olika beroende på om syftet är att tro att man är en kvinna jämfört med att tro att man är en rosa elefant.
Citera
2026-06-09, 13:09
  #6
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hur menar du att det är straffbart att ifrågasätta könsbyte?


Riksdagen har fattat beslut om en ny lag som gör att upprepade omvändelseförsök blir olagliga i Sverige. Lagen innebär att en helt ny brottstyp för psykisk misshandel införs i brottsbalken och träder i kraft den 1 juli 2026
https://www.rfsl.se/aktuellt/upprepade-omvandelseforsok-forbjuds-delseger-for-rfsl/

https://www.youtube.com/shorts/w3qEEn4hz-Q
Citera
2026-06-09, 13:10
  #7
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hur menar du att det är straffbart att ifrågasätta könsbyte?

Jag tror att lagen som förbjuder så kallade omvändelseförsök, som enligt vad jag förstår främst handlar om att skydda homosexuella inom religiösa och/eller invandrargrupper från att utsättas för påtryckningar av sitt community att ändra sexuell läggning, något som är ett verkligt problem då toleransen mot homosexuella är mycket lägre bland nysvenskar, även innehåller ord som könsidentitet, så att det hypotetiskt skulle kunna anses vara omvändelseförsök och vara olagligt att förklara för en flicka, som anser att hon är en pojke, att hon verkligen är en flicka, och att hon borde acceptera sin kropp som den är.

För övrigt är det här inte bara ett vänsterproblem. Det är ett problem som finns hos vänstern helt klart, men det finns hos högern också, de enda partier där man inte hittar så mycket entusiasm för det här är hos religiösa extremistpartier som KD och SD, eller Trumps republikanerna. Övriga mainstreampartier är för det här.
Citera
2026-06-09, 13:12
  #8
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag tror att lagen som förbjuder så kallade omvändelseförsök, som enligt vad jag förstår främst handlar om att skydda homosexuella inom religiösa och/eller invandrargrupper från att utsättas för påtryckningar av sitt community att ändra sexuell läggning, något som är ett verkligt problem då toleransen mot homosexuella är mycket lägre bland nysvenskar, även innehåller ord som könsidentitet, så att det hypotetiskt skulle kunna anses vara omvändelseförsök och vara olagligt att förklara för en flicka, som anser att hon är en pojke, att hon verkligen är en flicka, och att hon borde acceptera sin kropp som den är.

För övrigt är det här inte bara ett vänsterproblem. Det är ett problem som finns hos vänstern helt klart, men det finns hos högern också, de enda partier där man inte hittar så mycket entusiasm för det här är hos religiösa extremistpartier som KD och SD, eller Trumps republikanerna. Övriga mainstreampartier är för det här.


Omvändelseförsök om köns-omvändelse
Hela samhället har blivit villa opp o ner
Citera
2026-06-09, 13:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Fast sker inte omvändelseförsök i andra fall där människor har anträtt en destruktiv och farlig livsväg, exempelvis drogmissbruk eller kriminalitet? Även sådana vägval kan i likhet med könsbyte leda till psykisk ohälsa och självmord. Men då heter det såklart inte omvändelseförsök utan ”terapi” och ”behandling”, trots att det de facto handlar om att med starka påtryckningar och ibland fysiskt våld hindra personen från att fortsätta på den inslagna vägen.

Vad är egentligen skillnaden? Ja, bortsett från att pillerknaprande betraktas olika beroende på om syftet är att tro att man är en kvinna jämfört med att tro att man är en rosa elefant.
Du hittar säkert någon inre logik och paralleller i detta, men jag gör det inte.
Citera
2026-06-09, 13:15
  #10
Medlem
Nu var ju dock könslagen något som M och L drev på en hel del också.
Citera
2026-06-09, 13:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
https://www.rfsl.se/aktuellt/upprepade-omvandelseforsok-forbjuds-delseger-for-rfsl/


Det var värst vad den lagen gick snabbt att plocka fram då!


Citat:
Den 20 maj beslutade riksdagen att kriminalisera psykiskt våld. Det innebär att upprepade omvändelseförsök förbjuds.
En ny brottstyp för psykisk misshandel införs i brottsbalken. Det har riksdagen fattat beslut om.
Den nya lagen omfattar att upprepade kränkningar, hot och kontrollbeteenden i syfte att omvända någons sexuella läggning, könsidentitet eller könsuttryck blir förbjudet och kan leda till straff.
Lagen ska träda i kraft den 1 juli 2026.


lagar om utvisning av tex terrorister ska nöttas o stöttas i årtal, men denna gick igenom på 2 mån???
Citera
2026-06-09, 13:20
  #12
Medlem
Mycket bra fråga
Varför hetsar staten med att folk ska göra såna ofantliga ingrepp?
Att byta kön är ju större ingrepp än att byta hjärtklaff!
Nog för att Sverige "står i framkamnt" vad gäller forskning på sjukhus (ej vård på sjukhus)

Använder staten oss till forskning via vänstern och RFSL???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in