Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Hur menar du att det är straffbart att ifrågasätta könsbyte?
Jag tror att lagen som förbjuder så kallade omvändelseförsök, som enligt vad jag förstår främst handlar om att skydda homosexuella inom religiösa och/eller invandrargrupper från att utsättas för påtryckningar av sitt community att ändra sexuell läggning, något som är ett verkligt problem då toleransen mot homosexuella är mycket lägre bland nysvenskar, även innehåller ord som könsidentitet, så att det hypotetiskt skulle kunna anses vara omvändelseförsök och vara olagligt att förklara för en flicka, som anser att hon är en pojke, att hon verkligen är en flicka, och att hon borde acceptera sin kropp som den är.
För övrigt är det här inte bara ett vänsterproblem. Det är ett problem som finns hos vänstern helt klart, men det finns hos högern också, de enda partier där man inte hittar så mycket entusiasm för det här är hos religiösa extremistpartier som KD och SD, eller Trumps republikanerna. Övriga mainstreampartier är för det här.