2026-06-09, 20:27
Avslutad
Taffligt försök av Sdtrollskaparna på TV4 att återupprepa ett nytt dramatiskt regisserat antiSdcoop. Men inte ens Aftonbladet tar upp detta festscoop mer än mindre notis. Scoop bestående av en person som fifflat och är indragen i rättsprocess som talar ut med oklara påståenden om tillrättalagda fakturor.
Det är bara svt som kommer undan med sådant. En dokumentär där det påstådda offret är dömd förövare men försvaras med uttalanden i eget intresse ( avser Gunilla von Platen mot Lundsberg. )
TV4 får hybris o försöker med samma koncept. Men det föll platt i övriga medier. Haha skadeglädje är den största glädjen😈
Citera
2026-06-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Taffligt försök av Sdtrollskaparna på TV4 att återupprepa ett nytt dramatiskt regisserat antiSdcoop. Men inte ens Aftonbladet tar upp detta festscoop mer än mindre notis. Scoop bestående av en person som fifflat och är indragen i rättsprocess som talar ut med oklara påståenden om tillrättalagda fakturor.
Det är bara svt som kommer undan med sådant. En dokumentär där det påstådda offret är dömd förövare men försvaras med uttalanden i eget intresse ( avser Gunilla von Platen mot Lundsberg. )
TV4 får hybris o försöker med samma koncept. Men det föll platt i övriga medier. Haha skadeglädje är den största glädjen😈

Eller så väntar dom tills samtliga avsnitt är släppta. Man brukar spara det bästa till sist.
Citera
2026-06-09, 21:43
Medlem
populopiduss avatar
Detta kommer knappast som en överraskning. Allt handlar om makt och personlig vinning, som vanligt när det kommer till politiker. SD är numera en del av klägget, kanske kläggigare än dom flesta på vissa punkter.

Jimmie, var är han numera? Högst frånvaro av samtliga riksdagsledamöter med 92% frånvaro i voteringar. Han har blivit pluffsig som värsta sossepampen och har jämt och ständigt glansiga ögon.

Litar NOLL på SD numera. Absolut noll. Dom är opportunister, inget annat.
Citera
2026-06-09, 23:10
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Hahaha SD ärliga. Jo tjena. Jorden är platt och tomten är verklig med. Hon som pundade, blev tagen med skiten på sig när hon hamna i trafikolycka var väl ärlig att någon planerade snortrör, pulvret och ämnena i hennes urin.
Är väl ärligt att straffa drogbrukare samtidigt som personen själv knarkade i dina ögon. Hyckleri är väl normen för sådana som dig.

Det är främst högerextrema och liknande som sprider smutskastning, fascism, rasism, hat mot folk som är annorlunda, mot folk som är progressiva, hat mot pride & HBTQ, begår våldsdåd (känner offer som lever med trauman efter svåra gruppmisshandel) och människorna reagerar på det, vilket är kritiken SD/extrem alt högern och SDare får, hat skapar hat. Dom har satt sig själva i den sitsen, det är självförvållat så att spela offer är väldigt osmakligt och oärligt.

Men ni lögnare älskar att förvränga, vrida och vända på sanningen så att det ska passa till er agenda och narrativ. Utan lögnerna, hatet och propagandan hade SD knappt haft mer än 10% röster, om ens det.

Människor som du är så pass korkade att det är skrämmande. Samma slags naiva får säger att Putin är så bra, ärlig och hjälper ryssarna medan dom skickas mot sin död i slakten. Likadana säger att Trump är bra när han är så korrupt att det är nästan ett skämt att han kan besitta en så hög position överhuvudtaget.

Hur kan ni vara så otroligt blinda, naiva, lita på lögnerna, propagandan och flosklerna som ni blivit indoktrinerade med? Öppna ögonen ffs. Tror inte ett dugg på att du är en vanlig människa, du låtsas vara det men får förmodligen en bra peng likt en del andra från högerns trollfabriker får, köper inte att vuxna kan vara så pass naiva som du försöker framstå.

Jag antar att du egentligen inte är intresserad av att diskutera, utan mest ville agera på den där känslan som du har. Bra att du försöker bilda dig en egen uppfattning och inte håller med om allt du läser. Tyvärr håller jag inte alls med om sättet som du resonerar på.
Citera
2026-06-09, 23:34
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2

Hahaha, va fan. Jo, det är skattebetalarnas pengar som subventionerar spriten till spritfesterna du tycker att du har rätt till. AG har rätt att bjuda på alkohol bäst fan den vill men jag vill inte betala för någon annans alkohol!.

"Personalfester är annars tråkiga så skattebetalarna ska bjuda på sprit!" Man blir paff.

Vill du hellre använda dina pengar till att SD ska hålla torgmöten eller dela ut flygblad? Du kommer nämligen att använda precis lika mycket av dina pengar oavsett vad SD gör med pengarna.
Citera
Diagorass avatar

Moderatormeddelande

Postat av Diagoras 2026-06-09, 23:46
Moderator
Ämnet för tråden är inte andra partiers politiska skandaler

/ mod
2026-06-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Vill du hellre använda dina pengar till att SD ska hålla torgmöten eller dela ut flygblad? Du kommer nämligen att använda precis lika mycket av dina pengar oavsett vad SD gör med pengarna.

Ja, självklart! Partistödet ska användas till att stötta partiernas politiska verksamhet. Demokrati alltså. Att det istället går till spritfester åt Jimmies kompisgäng är helt jävla oförsvarbart.
Citera
2026-06-09, 23:53
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ja, självklart! Partistödet ska användas till att stötta partiernas politiska verksamhet. Demokrati alltså. Att det istället går till spritfester åt Jimmies kompisgäng är helt jävla oförsvarbart.

Varför det? Säg att jag avskyr miljöpartiet, vilket ligger ganska nära sanningen. De får en summa pengar i partistöd. Det är väl bättre för mig att de super upp pengarna än lockar 100000 nya väljare?
Citera
2026-06-09, 23:57
Moderator
Diagorass avatar
Tidigare rubrik: TV4 pekar ut: SD skattefifflar, anordnar ”Jimmie-fester”

/ mod
Citera
2026-06-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Varför det? Säg att jag avskyr miljöpartiet, vilket ligger ganska nära sanningen. De får en summa pengar i partistöd. Det är väl bättre för mig att de super upp pengarna än lockar 100000 nya väljare?

För att jag är demokrat. Det betyder att jag vill den offentliga debatten ska präglas av åsiktsmångfald. Partistödet är det viktigaste medlet för detta. Utan partistödet hade bara förmögna haft råd att propagera för sin politik. När det bränns på spritfester pissar man på demokratin. Till råge tänker kreti och pleti att "alla politiker är korrumperade jävlar". Men nej, det är bara fittorna i SD som är det. Med undantag för MUF är det inget annat parti (eller ungdomsförbund) som skulle använda partipengar på det viset.
Citera
2026-06-10, 01:04
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tv4-pekar-ut-sd-trixande-med-fakturor-anordnade-jimmie-fester

Det är partiets festfixare Carola Othén som berättar hur hon planerat festerna och blivit tillsagd hur hon ska redovisa kvitton för ”Jimmies fyllefester”. Upplägget ska ha skett systematiskt och flera gånger.

Vad tycker ni om att SD skattefifflar? Är det fritt fram för alla att skattefiffla? Kanske börja handla saker svart och jobba svart tycker SD är ok?

Oj vilken nyhet, Sveriges mest skandalsusade parti gör ännu en skandal!
Citera
2026-06-10, 01:12
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du har inte sett programmet.

Othen gick till tv4. Hon skickade ett mejl till dem. Tv4 var väldigt skeptiska och försiktiga pga hon var i tvist med partiet.

Sen fick de en USB med Bland annat 1400 mejl och en massa bokföring.

Vettiga människor hoppas jag kollar på programmet.

Huruvida detta sker i alla partier vet vi inte, men bara SD tycks ha en kultur av avhoppare, visselblåsare, hemliga inspelningar och dylikt.

Om Magda hade haft fyllefester hade hon nog i alla fall haft omdöme nog inte bokföra det som event.
Varför gör man ens en sån sak? Jag tror inte Jimmie själv varit inblandad, mest för att han inte verkar ha så mycket koll på nåt. De säger till honom skicka in kvitton och så gör han det, och de andra bokför det.

Enligt Othen är det Wallerstein som är involverad i "allt", vilket jag nog kan tänka mig.

Det kom nog mest från Othén som nu försöker skylla ifrån sig. Hellerud erkänner ju nästan att ha något emot Wallerstein personligen, så som han resonerade kring det att han nappade på Othéns mejl.
Det känns logiskt att dramaturgin leder oss tillbaka till Wallerstein och hans ”trollfabrik” som Hellerud ju är så allergisk mot.
Det är nästan hans varumärke att han låtsas som om att han skulle vara neutral i frågan, trots att alla vet att han inte är det.
Det är ju i och för sig ett konststycke i sig att lyckas framställa sig själv som det för sina meningsfränder och få journalistpriser på kuppen.
Det är inte särskilt kalla fakta, det är snarare en välkryddad varm soppa på en spik. Det är inte bra för trovärdigheten att mainstream så tydligt ställer sig på en sida i politiken och riktar sin bevakning bara åt ett håll, det spelar alternativ media rakt i händerna.
För vettiga människor försöker ju alltid få en balanserad bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in