2026-06-08, 11:20
  #25
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Ja, kramar är vi inte blyga för

Men själv då? Du skrev att din mor inte förtjänar det, men fanns det ingen annan i ditt liv? Mor- och farföräldrar? Äldre syskon? Nån?

Jodå, jag har syrror jag kan säga det till och kramar om när vi träffas! Alla andra är döda, tror jag sa det någon gång till min far också!
Citera
2026-06-08, 11:38
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Inspirerad av en gammal tråd om att bli kvitt droger, blödig som jag är, var jag tvungen att sms'a min morsa och berätta att jag älskar henne. Jag är medelålders och hon kommer inte vara här för alltid, och det är klart jag älskar människan som inte bara gav mig liv utan uppfostrade mig i 18 år och stött mig genom vått och torrt hela livet.

Så - jag ville fråga alla här: har ni sagt till er morsa att ni älskar henne på sistonde?

Hon vet säkert, men har ni SAGT det till henne? Hur mycket ni uppskattar henne. Blommor är en sak, presenter en annan, men att säga rakt ut - som en vuxen människa till en annan hur mycket ni älskar dom är värt så mycket mer.
Och ni som tyvärr inte har morsan i livet längre (eller farsan, att säga det till han väger lika tungt) hur skulle ni vilja säga det till henne/honom?

Ni som är föräldrar, hur känner ni inför det faktum att era barn säger rakt ut det ni vet att dom känner inners inne men kanske inte är bekväma att uttala i ord

Och som utmaning: om du inte sagt det, och du känner så som alla barn känner till en förälder: ring eller smsa den föräldern och säg det ni känner just här och nu - vad svarar dom?

Jag och Morsan säger jag älskar dig Varje gång vi pratar / skriver
Citera
2026-06-08, 12:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Inspirerad av en gammal tråd om att bli kvitt droger, blödig som jag är, var jag tvungen att sms'a min morsa och berätta att jag älskar henne. Jag är medelålders och hon kommer inte vara här för alltid, och det är klart jag älskar människan som inte bara gav mig liv utan uppfostrade mig i 18 år och stött mig genom vått och torrt hela livet.

Så - jag ville fråga alla här: har ni sagt till er morsa att ni älskar henne på sistonde?

Hon vet säkert, men har ni SAGT det till henne? Hur mycket ni uppskattar henne. Blommor är en sak, presenter en annan, men att säga rakt ut - som en vuxen människa till en annan hur mycket ni älskar dom är värt så mycket mer.
Och ni som tyvärr inte har morsan i livet längre (eller farsan, att säga det till han väger lika tungt) hur skulle ni vilja säga det till henne/honom?

Ni som är föräldrar, hur känner ni inför det faktum att era barn säger rakt ut det ni vet att dom känner inners inne men kanske inte är bekväma att uttala i ord

Och som utmaning: om du inte sagt det, och du känner så som alla barn känner till en förälder: ring eller smsa den föräldern och säg det ni känner just här och nu - vad svarar dom?


Kände mest förakt för morsan på det sätt hon betett sig under min uppväxt, och ännu mer när jag blev vuxen.

Kände noll när hon dog, mest jaha, där ser man.
Citera
2026-06-08, 12:57
  #28
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jodå, jag har syrror jag kan säga det till och kramar om när vi träffas! Alla andra är döda, tror jag sa det någon gång till min far också!

Nån enstaka gång duger gott Kanske är det till och med att föredra? Att vara sparsam med orden ökar bara dess värde. Bättre att visa sin kärlek i handling, tror jag. Är man trygga tillsammans behöver man heller inte hålla på och fjäska för varandra stup i kvarten. Då blir det snart som i USA där love you typ betyder hejdå.
Citera
2026-06-08, 13:02
  #29
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Nån enstaka gång duger gott Kanske är det till och med att föredra? Att vara sparsam med orden ökar bara dess värde. Bättre att visa sin kärlek i handling, tror jag. Är man trygga tillsammans behöver man heller inte hålla på och fjäska för varandra stup i kvarten. Då blir det snart som i USA där love you typ betyder hejdå.

Ja det håller jag med om man ska vara rädd om så fina ord och inte hålla på som i USA där allt bara bli utvattnat och utan mening!
Citera
2026-06-08, 13:13
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Inspirerad av en gammal tråd om att bli kvitt droger, blödig som jag är, var jag tvungen att sms'a min morsa och berätta att jag älskar henne. Jag är medelålders och hon kommer inte vara här för alltid, och det är klart jag älskar människan som inte bara gav mig liv utan uppfostrade mig i 18 år och stött mig genom vått och torrt hela livet.

Så - jag ville fråga alla här: har ni sagt till er morsa att ni älskar henne på sistonde?

Hon vet säkert, men har ni SAGT det till henne? Hur mycket ni uppskattar henne. Blommor är en sak, presenter en annan, men att säga rakt ut - som en vuxen människa till en annan hur mycket ni älskar dom är värt så mycket mer.
Och ni som tyvärr inte har morsan i livet längre (eller farsan, att säga det till han väger lika tungt) hur skulle ni vilja säga det till henne/honom?

Ni som är föräldrar, hur känner ni inför det faktum att era barn säger rakt ut det ni vet att dom känner inners inne men kanske inte är bekväma att uttala i ord

Och som utmaning: om du inte sagt det, och du känner så som alla barn känner till en förälder: ring eller smsa den föräldern och säg det ni känner just här och nu - vad svarar dom?

Nej jag skulle aldrig säga en sådan sak
Citera
2026-06-08, 14:04
  #31
Medlem
Växte upp med ”Mamma älskar dig hehe det vet du. Mammor gör ju det med sina barn”
Efter 25 hörde jag morsan säga ”Jag älskar dig” men det var också i anslutning till att hon ville få sin vilja igenom.
Tror faktiskt inte jag älskar min mor.
Citera
2026-06-08, 16:26
  #32
Medlem
Nej, men det vore fint att kunna säga det och jag ser en möjlighet att kunna göra det då hon börjat bli dement. Hon har inte längre alla taggar utåt hela tiden. Någonstans önskar jag henne säkert men det är svårt att nå dit när hon ständigt hugger och påminner mig om hur hon skadat mig ge om livet. Gentemot andra människor har jag snarare för lätt att säga att jag älskar dem och mena det utan att det är en stor grej. Men gemene man är inte elak mot mig.
Citera
2026-06-08, 16:31
  #33
Medlem
Bad henne dra åt helvete på mors dag av misstag för att jag var arg.

Ångrar det inte.
Citera
2026-06-08, 18:47
  #34
Medlem
Nej, älskar inte min mor. Vi har ingen kontakt sedan 11 år tillbaka.
Citera
2026-06-08, 19:10
  #35
Medlem
GiveMeHeads avatar
Fick aldrig chansen, tyvärr.
Citera
2026-06-09, 07:59
  #36
Medlem
Säger till alla mina familjemedlemmar att jag älskar dom när vi pratar i telefon och ska lägga på, förut sa vi det ibland tror jag men senaste 5-6 åren varje gång vi lägger på.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in