2026-06-11, 15:59
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Möttes inte vi i MAlin tråden?

Jag påpekade redan då att det finns inget som indikerar att fallet misssköts.

Det var helt absurda trådsanningar som att "en barnmorskas uttalade flera år tillbaka låg till grund för beslutet" inte utredningsinstitutet Malin nyss bott flera veckor på i syfte för att just utredas.

Att socialtjänsten tar beslut (nej, det är förvaltningsrätten).

Flashback-pöbeln borde kanske inse sina begränsningar.

Nyss levde vi efter devisen "man skall inte bära falskt vittnesbörd mot sin nästa". Det fanns en poäng i att inte anklaga människor innan man visste vad som hade hänt.
Intyg som talade till Malins fördel lämnades inte in till rätten

Hur är det här rättssäkert och hur kan en seriös granskning någonsin godkänna detta?
Citera
2026-06-11, 19:25
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Fast du har dragit mängder med falska påståenden bara här i tråden utan några axiom som stödjer dem. Så vad du tror dig se när du "granskar" ger jag inte mycket för.
Det betyder inte att du har fel,

Han har fel, och envisas med att vara tydlig med att han har fel. Nedan som ett av många exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja precis och revisionen går inte in på detaljnivå och det är ofta där bristerna är stora.

Citat:
Jag har granskat flera barnutredningar och de innehöll alla grovt fusk som revisionen inte fångar upp. Frågan är varför ni mörkar sanningen?

Vilka ni?
Revision är det motsatta till vad du påstår. Vid en revision granskas urvalet på detaljnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Självklart är det synnerligen allvarliga problem om offentliganställda inte känner till regelverket – och speciellt vid myndighetsutövning. Att du försöker släta över den kritiken är obegripligt och direkt motbjudande.

1. Jag slätar inte över, jag förklarar hur det ser ut i arbetslivet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
De har uppenbart bara hyrt in någon som de sagt åt vad de ska säga. Utredningen är ett skämt.

Revisionsbyråer är annars kända för att generellt vara mer regelstyrda och kvalitetsfokuserade än många andra verksamheter. Om de inte är det så är överlever inte verksamheten, eftersom deras funktion är att vara kontrollorgan.
Citera
2026-06-11, 19:35
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum

Revisionsbyråer är annars kända för att generellt vara mer regelstyrda och kvalitetsfokuserade än många andra verksamheter. Om de inte är det så är överlever inte verksamheten, eftersom deras funktion är att vara kontrollorgan.
Flera skandaler i PWC:s bagage

Miljardkrav på PWC – får hård kritik för roll i Allra-härvan

Revisionsjättar skakade av skandaler

Stark tvek på den va.

Talar mycket om din omdömeslöshet dock.

De fick den utredningen de beställde. Solklart.
Citera
2026-06-11, 19:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Han har fel, och envisas med att vara tydlig med att han har fel. Nedan som ett av många exempel.

Vilka ni?
Revision är det motsatta till vad du påstår. Vid en revision granskas urvalet på detaljnivå.

1. Jag slätar inte över, jag förklarar hur det ser ut i arbetslivet.

Hur kommer det då sig att man bara behöver ta en random barnutredning och jämföra den mot orignialhandlingarna och i princip i vartenda fall hitta grova felaktigheter, fabriceringar och manipulationer.

Revisionen tar mig veterlligen aldrig upp detta på detaljnivå, trots att det fullkomligt kryllar av grova och rent påhittade uppgifter utan journalstöd?

Det verkar helt gå under radarn trots att många föräldrar, forskare, advokater och vissa modiga politiker larmat om detta.
Citera
2026-06-11, 20:10
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Talar mycket om din omdömeslöshet dock.

På vad sätt är mitt omdöme ett problem?
Citera
2026-06-11, 20:12
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Hur kommer det då sig att man bara behöver ta en random barnutredning och jämföra den mot orignialhandlingarna och i princip i vartenda fall hitta grova felaktigheter, fabriceringar och manipulationer.

Revisionen tar mig veterlligen aldrig upp detta på detaljnivå, trots att det fullkomligt kryllar av grova och rent påhittade uppgifter utan journalstöd?

Det verkar helt gå under radarn trots att många föräldrar, forskare, advokater och vissa modiga politiker larmat om detta.

Jag vet inte om du fattar bättre om jag upprepar men vi ger det ett försök:

Vid en revision granskas urvalet på detaljnivå.
Citera
2026-06-11, 20:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Då borde rimligtvis revisionen upptäcka det jag själv sett. Det är nämligen ett mönster i detta fuskande.
Citera
2026-06-11, 21:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Har du ens läst rapporten? Man har i princip kollat vilka styrdokument som finns och noterat att personalen inte känner till dessa. Någon granskning av grunderna för omhändertagandena har inte gjorts. En värdelös granskning utifrån den kritik som riktats mot kommunen. Men den bekräftar godtycket och bristande dokumentation och kvalitetssäkring.
Citera
2026-06-12, 06:48
Medlem
Citat:
Då borde rimligtvis revisionen upptäcka det jag själv sett. Det är nämligen ett mönster i detta fuskande.

Vad är det du sett då? Varför vill du inte berätta?
Citera
2026-06-12, 09:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vad är det du sett då? Varför vill du inte berätta?
Vad är det du inte förstår? Problematiken som beskrivs är utomordentligt tydlig. Sammantaget leder detta till att rättssäkerheten och patientsäkerheten sedan länge har satts ur spel i Sverige. Ser du inte att det är ett problem?
Citera
2026-06-12, 15:19
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Har du ens läst rapporten? Man har i princip kollat vilka styrdokument som finns och noterat att personalen inte känner till dessa. Någon granskning av grunderna för omhändertagandena har inte gjorts. En värdelös granskning utifrån den kritik som riktats mot kommunen. Men den bekräftar godtycket och bristande dokumentation och kvalitetssäkring.

Nej, jag har inte läst den eftersom länken inte fungerade när jag försökte öppna den, men det är skitsamma för det jag bemötte är ett felaktigt generalisterat påstående om revisioners syfte och genomförande.
Citera
2026-06-12, 15:26
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Nej, jag har inte läst den eftersom länken inte fungerade när jag försökte öppna den, men det är skitsamma för det jag bemötte är ett felaktigt generalisterat påstående om revisioners syfte och genomförande.
Hah!

Källkritik är ett främmande fenomen för dig va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in