Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Fast du har dragit mängder med falska påståenden bara här i tråden utan några axiom som stödjer dem. Så vad du tror dig se när du "granskar" ger jag inte mycket för.
Vad skulle vara "falska påståenden" i sammanhanget? Jag råkar känna flera av varandra drabbade familjer som råkat ut för socialtjänstens maktmissbruk och gått igenom deras handlingar och journaler som de begärt ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Det betyder inte att du har fel, men det är tydligt att du är emotionell, inte rationell i din kritik. Du är väldigt luddig och vag i din kritik. Du sitter och gissar, gör svepande antagningar och motiverar dessa mer med vibes än något.
Nej tvärtom. Jag är faktamässig i min kritik och har sett regelrätta avvikelser. Du anklagar mig för precis det socialtjänsten gör mot svenska barnfamiljer. Hur kommer det sig att alla ni som som stödjer socialtjänsten i vått och torrt kommer med precis samma typ av anklagelser som istället borde riktas mot socialtjänsten själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Det är trist att du inte tar detta på allvar för det är viktiga frågor. Eftersom du verkar investera både tid och energi så borde du dessutom ha konkreta, specifika exempel på de problem du så gärna talar om utan att belägga.
Det är ju just det jag gör. Frågan är varför inget politiskt parti vågar göra något åt socialtjänstens fuskande i barnutredningar. Det är ett av de största hoten vi har idag mot demokratin. Att jag inte kan gå in på djupare detaljer har att göra med att det handlar om barn.
Men det jag kan säga är att det jag sett är precis samma typ av fel som många forskare, advokater och experter larmat om under lång tid. Frågan är. Varför lever så många i total förnekelse och inser inte vad det är som pågår? Det är sjukt och påminner om ett sektbeteende av sällan skådat slag.