Citat:
Ursprungligen postat av
Phailure
Fast du har dragit mängder med falska påståenden bara här i tråden utan några axiom som stödjer dem. Så vad du tror dig se när du "granskar" ger jag inte mycket för.
Det betyder inte att du har fel,
Han har fel, och envisas med att vara tydlig med att han har fel. Nedan som ett av många exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja precis och revisionen går inte in på detaljnivå och det är ofta där bristerna är stora.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag har granskat flera barnutredningar och de innehöll alla grovt fusk som revisionen inte fångar upp. Frågan är varför ni mörkar sanningen?
Vilka ni?
Revision är det motsatta till vad du påstår. Vid en revision granskas urvalet på detaljnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Självklart är det synnerligen allvarliga problem om offentliganställda inte känner till regelverket – och speciellt vid myndighetsutövning. Att du försöker släta över den kritiken är obegripligt och direkt motbjudande.
1. Jag slätar inte över, jag förklarar hur det ser ut i arbetslivet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ajogen
De har uppenbart bara hyrt in någon som de sagt åt vad de ska säga. Utredningen är ett skämt.
Revisionsbyråer är annars kända för att generellt vara mer regelstyrda och kvalitetsfokuserade än många andra verksamheter. Om de inte är det så är överlever inte verksamheten, eftersom deras funktion är att vara kontrollorgan.