2026-06-07, 07:42
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hahaha skrattar åt ungdomar som går med mössa på sommaren 😂

Exakt som med vinterjacka nu i sommaren ser bara konstigt ut
Ja eller alla pappskallar som går i mössa inomhus 😂😂
Citera
2026-06-07, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Ja, väldigt udda och noterat detta också. Ser helt makalöst efterblivet ut. Vet inte om det är märket på jackan som dessa små osäkra filurer vill skylta med ("avkasta") året om och inte bara under vår, vinter och höst.
Sluta dömma andra människor. Det finns de som har ledverk och inte kan ta av sig... Men det förstår du bara den dagen du själv står i lågor
Citera
2026-06-07, 09:26
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
För vädret pendlar hela tiden, kanske?
Men visst är det patetiskt om det är 20 grader ute men det mer patetiskare är män som går runt i t-shirt så fort solen tittar fram under tidig vår.
Vad vill man bevisa?

Beror ju mycket på hur man är byggd. Har man ett överflöd av fläsk och rör på sig kan ju T shirt vara rätt plagg när det är 13 grader. Är man smal som en pinne och lite äldre kan vinterjackan vara rätt vid 19 grader och lite blåst. Som tur är är det ju upp till var och en att avgöra hur man vill vara klädd. Jag var frusen en morgon och tog promenad i vinterjacka och mössa och mötte min granne i T shirt och shorts, vi skrattade bara.
Citera
2026-06-07, 09:46
Medlem
Åkte buss i torsdags och reagerade på samma. Tyckte själv det var gränsen att ta långärmad eller inte men många körde jackor. Kanske iofs bara en kortärmad under?
Citera
2026-06-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Detta e ju för sjukt, hängt på stan nu sedan 15 och sett extremt många personer med vinterjackor dunjackor sån där extra tjocka med skit för att hålla inne i värmen

De flesta som hade det var blattar. Vad tycker ni om detta? Rätt udda beteende?

Jag tror att dom fryser.
Citera
2026-06-07, 10:12
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Sluta dömma andra människor. Det finns de som har ledverk och inte kan ta av sig... Men det förstår du bara den dagen du själv står i lågor

Du har en poäng, absolut, och bra du lyfter det. De unga män som jag syftar på i mina observationer bär dock inte vinterjacka i juni pga fysiska åkommor utan kognitiva.
Citera
2026-06-07, 10:16
Medlem
Har de nu köpt en dyr vinterjacka av rätt märke klart de vill visa upp den. Oavsett väder.
En gång såg jag en ortensmuts gymnasiekille med en Canadian goose vinterjacka av den korta modellen på överkroppen.
På underkroppen hade han shorts och flipflop.
Det såg lite konstigt ut.
Citera
2026-06-07, 10:23
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Detta e ju för sjukt, hängt på stan nu sedan 15 och sett extremt många personer med vinterjackor dunjackor sån där extra tjocka med skit för att hålla inne i värmen

"Cafe Vallgatan Couture" har varit rätt vanligt sedan åtminstone runt 30 år tillbaka. Vinterjackan är en dyr statusvara, så den används så länge det inte är olidligt varmt, oftast med bara en T-shirt under. Var på den tiden främst elever på LM, Sam och Rudbeck och de som ville vara som dem.

Kan hålla med om att det skett en förflyttning där det nu är mer invandrare som har jackorna året om, antagligen då de fortfarande är statusmarkörer men inte lika eftertraktade av socioekonomiskt starka
Senast redigerad av CuteTwink-I-was 2026-06-07 kl. 10:30.
Citera
2026-06-07, 10:26
Medlem
I Sverige är det ofta kallt på morgonen, så man behöver en tjockare jacka när man går hemifrån. Även om det blir varmare senare på dagen.
Citera
2026-06-07, 10:54
Medlem
En blatte har köpt en dyr jacka och då vill han ha den på sig och synas så
länge som möjligt.
Citera
2026-06-07, 11:23
Medlem
Ser typ aldrig detta, kanske har jag missat något? Vart brukar ni se folk med vinterjacka sommartid?
Citera
2026-06-07, 11:29
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:

Av samma anledning som negern går med mössa i stekheta Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in