2026-06-07, 11:34
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Kan vara så att vinterjackan ska dölja en fet kropp i väntan på att bäraren får hem sin laddning med Ozempic.
Citera
2026-06-07, 11:55
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Detta e ju för sjukt, hängt på stan nu sedan 15 och sett extremt många personer med vinterjackor dunjackor sån där extra tjocka med skit för att hålla inne i värmen

De flesta som hade det var blattar. Vad tycker ni om detta? Rätt udda beteende?
Blattar brukar gå runt med vinterkläder och jackor på sommaren. Vårt ”varmt” är för kallt för dom.
Citera
2026-06-07, 12:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Jag bor mitt i Stockholm och i förrgår var det så kallt på kvällen att min sommarjacka inte räckte till, jag fick sitta och huttra.
Citera
2026-06-07, 12:34
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Ja eller alla pappskallar som går i mössa inomhus 😂😂

Ungdomar be like -20,° jag kör keps i december.

Ungdomar på sommaren be like mössa inomhus +20°
Citera
2026-06-07, 13:11
Medlem
Dom fryser väl! Alla är inte svennar och är van vid det kassa vädret som sverige erbjuder!!!!!
Citera
2026-06-07, 13:23
Medlem
Karmans avatar
Dom är klena och frusna av sig som gamla tanter.

Månadsnamn skrivs med liten bokstav på svenska språket för övrigt, apropå rubriken.
Citera
2026-06-07, 13:29
Medlem
Därför att svensken tror att vi har Spanien temperaturer bara för att det är juni. De har aldrig sett skillnaden att vara i Spanien och Sverige medans i Spanien är det varmt 24/7.

I Sverige skiftas vädret snabbt.
Citera
2026-06-07, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Du har en poäng, absolut, och bra du lyfter det. De unga män som jag syftar på i mina observationer bär dock inte vinterjacka i juni pga fysiska åkommor utan kognitiva.
Absolut jag skulle dela in gruppen i två.
De som är apor och de som har problem med kroppen. Därför kan du se de med jackor på sommaren. Men man ser oftast på människan om den mår bra eller har krämpor
Citera
2026-06-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Dom är klena och frusna av sig som gamla tanter.

Månadsnamn skrivs med liten bokstav på svenska språket för övrigt, apropå rubriken.
Min farmor flög alltid till gran Canaria pga av vintern och påföljande krämpor i kroppen.
Inte att man är frusen utan de finns de som likt min farmor hade ledvärk.
Citera
2026-06-07, 16:01
Medlem
Har märkt själv att jag drar mig mer och mer för att byta jacka ju äldre jag blir, mest av praktiska skäl. Gillar själv att köra vinterjacka pga fickorna. Även om jag fattar att detta i grunden främst är ett invandrarfenomen.

Men märker att det ofta blir rätt oskönt i tunnare jackor när man ska ha mobil, nycklar osv, allt bara hänger och skramlar runt. Därför tar det emot lite att göra bytet.

Sen är det väl inte helt självklart heller när man egentligen ska byta. Det är ju inte direkt så att våren plötsligt blir “full blown sommar” ett visst datum, det glider ju mer gradvis beroende på väder och temperatur. I början av juni kan det ju absolut vara någon dag som är klart för varm för vinterjacka, medan andra dagar fortfarande känns helt rimliga beroende på väder och vind.

Enda nackdelen är väl om det kommer någon skur.
Citera
2026-06-07, 16:01
Medlem
HBTKuks avatar
Yngre folk köper så dyra jackor, och som är så tätt förknippade med status, att det vore en synd att ta av jackan för 25 papp oavsett hur varmt det är.
Citera
2026-06-07, 16:30
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronbefallningsman
Ni är det ju inte 20+ grader, utan max 16 och min 8. Det låter som dunjackeväder, särskilt när regnar.

Jag vet inte var du bor men här har det varit över 20 ett antal dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in