2026-06-05, 22:51
  #97
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vad bra att ni vet! Ge oss nu en länk till en seriös källa som stöder era påståenden.

Kan ni inte prestera en sådan länk är det ni som är oseriösa.

Du får tycka precis vad du vill (tänk så bra!), men Måwe är både politiskt och ekonomiskt korrumperad.

Hon är en skam för Sverige och en skam för KD. Och det som är bra med att lyfta det och tjata om det just nu är att det hoppeligen påverkar KD:s stöd i valet, så att partiet får den väljar-feedback det förtjänar för att ha valt en moraliskt och ekonomiskt korrupt karriärist till sin EU-politiker.

Om Måwe är vit som snö så är det ju busenkelt att bevisa det, bara berätta varifrån alla pengar och allt personligt ekonomiskt stöd kommer ifrån och vad det används till. Tills dess är "ingen rök utan eld" det enda man kan gå på.
Citera
2026-06-05, 23:53
  #98
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Du får tycka precis vad du vill (tänk så bra!), men Måwe är både politiskt och ekonomiskt korrumperad.

Hon är en skam för Sverige och en skam för KD. Och det som är bra med att lyfta det och tjata om det just nu är att det hoppeligen påverkar KD:s stöd i valet, så att partiet får den väljar-feedback det förtjänar för att ha valt en moraliskt och ekonomiskt korrupt karriärist till sin EU-politiker.

Om Måwe är vit som snö så är det ju busenkelt att bevisa det, bara berätta varifrån alla pengar och allt personligt ekonomiskt stöd kommer ifrån och vad det används till. Tills dess är "ingen rök utan eld" det enda man kan gå på.
Där klämde du till med substanslös smutskastning. Så bra att det skulle kunna användas i en lärobok.

Men visst, du har fått fram din poäng: Du tycker jäkligt illa om Måwe. Det handlar om rent personligt agg, men hon har tydligen inte gjort några konkreta felsteg.

(Själv har jag ingen uppfattning alls om Måwe, är ärligt talat rätt ointresserad av henne som person. Men det var intressant att se hur lätt det var att locka fram ditt hat mot henne.)
Citera
2026-06-06, 00:01
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Många med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som adhd och autism har hög utbildning.
Studier visar att en stor andel av de med diagnos klarar akademiska studier väl, ofta drivet av starkt specialintresse och hög ambitionsnivå.
Har vibbar när hon pratar om att hon är extremt pådriven, går i högvarv.

Vilken idiot , dessutom är adhd kraftigt överdiagnostiserat. Ja autiser har ofta univ utb, de är ofta ingenjörer eller läkAre
Citera
2026-06-06, 00:06
  #100
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Folk tror att ”income” betyder

Hur mycket har eventuellt bolag omsatt
Hur mycket vinst har eventuellt bolag gjort?

Folk här på Flashback har ingen koll på hur bolag funkar. De tror att det är ens egna pengar. Ett bolag får inte ens låna ut pengar till dig. Hon har inte tagit någon utdelning, hon har inte tagit någon lön.

Hennes ”income” från bolaget är noll. Det är en helt offentlig uppgift.

Så tröttsamt att det kan vara 50 inlägg

Så det är fritt fram att låta lobbyister betala dig genom att sätta in pengar i ditt företag så länge du låter bli att ta ut någon utdelning? Då är det inte korruption?
Citera
2026-06-06, 00:18
  #101
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Nope. A-K-T-I-E-B-O-L-A-G är bara sättet som används för att smussla undan pengarna.

Det är fortsättningsvis k-o-r-r-u-p-t-i-o-n. Med små bokstäver, för det är så futtigt...
Det är inte mitt ansvar.
Citera
2026-06-06, 00:50
  #102
Medlem
bombaccis avatar
många korruppta politiker i den regeringen och dess lakejer. hon är nog en av de värsta som vi vet om. men så länge hon hatar araber, incels sd tycker hon är snygg osv så är det givetvis ok.

Hos oss inom V så har vi partiskatt just för att inte folk ska berika sig på sina uppdrag, det är skillnad på vilket parti man röstar på.

Tidö = korruppta

V = skänker bort sina egna pengar.
Citera
2026-06-06, 03:45
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
,,,,,,och därmed dog den här tråden! Tack för det.


Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel

Tack!

Det var det jag anade. Den här tråden/trådstarten är bara ett billigt försök att smutskasta Måwe.

Tack till er båda. Hade hoppats att tråden skulle dö då den är så uppenbart orimlig.

Men hatet mot ATM verkar dessvärre vara av ett sånt slag att allt förnuft lämnas därhän.

Man kan ju fundera över rimligheten i korruptionsanklagelsen.

Bolaget det handlar om finns alltså i Sverige. Det innebär alltså att det kan granskas i minsta detalj precis när som helst av svenska myndigheter.

Om det verkligen rört sig om korruption hade man givetvis haft ett helt annat upplägg, ingen expert men ett skalbolag i ett skatteparadis verkar inte direkt långsökt...

Detta handlar givetvis om att försöka dribbla bort Vänsterpartiets koppling till terrorism samt att man helt enkelt blir vansinnig på att någon okänd sponsrar personskydd för ATM.
Citera
2026-06-06, 05:58
  #104
Medlem
OlofJohanssonSvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Så det är fritt fram att låta lobbyister betala dig genom att sätta in pengar i ditt företag så länge du låter bli att ta ut någon utdelning? Då är det inte korruption?

Högerpopulistiska nyliberalers logiska tänkande är ofta på en femårings nivå.

Vi får ha medlidande med dem.

Tipsa skatteverket om rumänskans bolag, EBM behöver nog också ta en titt på bolaget.
__________________
Senast redigerad av OlofJohanssonSvin 2026-06-06 kl. 06:12.
Citera
2026-06-06, 10:27
  #105
Medlem
Oväntat att en invandrare som fått allt serverat av svenska folket och är för folkutbytet myglar med sina inkomster. Inte.
Citera
2026-06-06, 10:41
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jaså. När jag går in på H&M och KRÄVER att få veta var deras vinst kommer ifrån vägrar de berätta från vilka individer. Korruption!

Var vinsten kommer från berättar faktiskt HM i sina kvartals- och årsrapporter din dumme fan.
Citera
2026-06-06, 11:02
  #107
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Var vinsten kommer från berättar faktiskt HM i sina kvartals- och årsrapporter din dumme fan.

Var hittar vi Teoderesco-Måves årsrapport?
Citera
2026-06-06, 11:26
  #108
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Var vinsten kommer från berättar faktiskt HM i sina kvartals- och årsrapporter din dumme fan.
Nej, inte från vem. Mitt namn står liksom inte med i rapporten om jag är kund där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in