2026-06-05, 21:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Problemet stavas k-o-r-r-u-p-t-i-o-n ...
Nope. Stavas snarare A-K-T-I-E-B-O-L-A-G.
Citera
2026-06-05, 21:29
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Varan och tjänsten i Teodorescus fall är ju korruption, det förstår väl även du?

Teodorescu vägrar ju tala om varifrån pengarna kommer eller för vilka tjänster hon fått betalt.
Jaså. När jag går in på H&M och KRÄVER att få veta var deras vinst kommer ifrån vägrar de berätta från vilka individer. Korruption!
Citera
2026-06-05, 21:35
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Nope. Stavas snarare A-K-T-I-E-B-O-L-A-G.

Nope. A-K-T-I-E-B-O-L-A-G är bara sättet som används för att smussla undan pengarna.

Det är fortsättningsvis k-o-r-r-u-p-t-i-o-n. Med små bokstäver, för det är så futtigt...
Citera
2026-06-05, 21:47
Medlem
Fejkits avatar
Folk tror att ”income” betyder

Hur mycket har eventuellt bolag omsatt
Hur mycket vinst har eventuellt bolag gjort?

Folk här på Flashback har ingen koll på hur bolag funkar. De tror att det är ens egna pengar. Ett bolag får inte ens låna ut pengar till dig. Hon har inte tagit någon utdelning, hon har inte tagit någon lön.

Hennes ”income” från bolaget är noll. Det är en helt offentlig uppgift.

Så tröttsamt att det kan vara 50 inlägg
Citera
2026-06-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
Folk tror att ”income” betyder

Hur mycket har eventuellt bolag omsatt
Hur mycket vinst har eventuellt bolag gjort?

Folk här på Flashback har ingen koll på hur bolag funkar. De tror att det är ens egna pengar. Ett bolag får inte ens låna ut pengar till dig. Hon har inte tagit någon utdelning, hon har inte tagit någon lön.

Hennes ”income” från bolaget är noll. Det är en helt offentlig uppgift.

Så tröttsamt att det kan vara 50 inlägg

Om hon ALDRIG tar ut pengar så fine….men alla fattar ju att hon tar ut dom när läget ges.
Citera
2026-06-05, 22:11
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlofJohanssonSvin
Varan och tjänsten i Teodorescus fall är ju korruption, det förstår väl även du?

Teodorescu vägrar ju tala om varifrån pengarna kommer eller för vilka tjänster hon fått betalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Problemet stavas k-o-r-r-u-p-t-i-o-n ...
Vad bra att ni vet! Ge oss nu en länk till en seriös källa som stöder era påståenden.

Kan ni inte prestera en sådan länk är det ni som är oseriösa.
Citera
2026-06-05, 22:16
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Huvudfrågan är väl ändå om hon har tjänat pengar medan hon är ledamot i Europaparlamentet hon borde deklarera som sidoinkomst. Jag vet inte, men jag föreställer mig att det inte spelar någon roll för reglerna om att deklarera sidoinkomst om hon tar ut förtjänsten i lön eller samlar den i bolaget.
Jag vet inte riktigt vad en parlamentariker får göra och inte. Trådstarten är rätt oärlig i det att den låter påskina att Måwe gjort något som är otillåtet, men utan att framlägga något som styrker detta.

(Se också svaret på nedanstående inlägg.)

Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Helt otroligt.

Hur många kollade länken?

Där finns en bild på blanketten.

Det som efterfrågas i blanketten är vilken inkomst ATM haft från företaget.

Naturligtvis svarar hon på frågan, dvs 0 kronor.

Om det stått i blanketten att hon skulle uppge vilken inkomst eller vinst företaget haft så hade hon ju fyllt i det. Dessutom är det offentliga uppgifter så om någon ville kolla det så är ju det inga problem.

Vi tar det igen. ATM får kritik för att hon fyllt i blanketten rätt.

Nu är ju klägget vänsterlutande, så det gällde väl att snabbt få bort fokus från att V åter drattat på ändan i Hamasträsket.

Gamla pravda-journalister får nog en tår i ögat när dom ser sånt här.
Tack!

Det var det jag anade. Den här tråden/trådstarten är bara ett billigt försök att smutskasta Måwe.
Citera
2026-06-05, 22:20
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePrivacyTerms
Det har ingen som helst betydelse. Vi har lagar om registrering av Verklig Huvudman av precis denna anledningen.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SV/TXT/?uri=CELEX:32015L0849

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2017631-om-registrering-av-verkliga_sfs-2017-631/

Därmed inte sagt att hon gjort något skattemässigt olagligt, det är inte det det talas om (förutom av lågbegåvade troll i denna tråden). Enligt EU-parlamentets regler ska hon redovisa andra inkomster över €5000/år. Det gör hon inte. Att gömma sig bakom ett aktiebolag hjälper inte, hon är ensam verklig huvudman i hennes eget företag.

Verklig huvudman visar vem som kontrollerar bolaget, eller åtminstone visar vilka som kontrollerar ensam eller tillsammans med en närstående minst 25% av aktierna.

Så? Spelar ingen roll. Jag kan äga 25% av CocaCola. Om de ställer in utdelningarna har jag ingen "income" från CocaColas aktier.
Citera
2026-06-05, 22:21
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om hon ALDRIG tar ut pengar så fine….men alla fattar ju att hon tar ut dom när läget ges.

och DÅ ska hon kryssa i den rutan.

Mitt bolag gjorde en vinst på 600,000 förra året. Jag tog ingen utdelning. Så, i min deklaration satte jag noll i den rutan.
Citera
2026-06-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkit
och DÅ ska hon kryssa i den rutan.

Mitt bolag gjorde en vinst på 600,000 förra året. Jag tog ingen utdelning. Så, i min deklaration satte jag noll i den rutan.

La du ner några arbetstimmar i ditt bolag förra året?
Citera
2026-06-05, 22:29
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
La du ner några arbetstimmar i ditt bolag förra året?

Det gjorde jag.
Citera
2026-06-05, 22:29
Medlem
Måve har kört över alla äckliga Hamasdyrkande antisemiter i varje debatt. Nu inser det vidriga vänsterklägget att de inte kan bemöta hennes åsikter och därför är en smutskastningskampanj startad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in