2026-06-04, 07:51
  #1
Medlem
Jag och mitt ex gjorde slut för ett par dagar sedan och bor fortfarande ihop i väntan på tillträde till ny bostad. Det är som ni förstår en jobbig situation men överkomlig. Han kom sedan hem och berättade att han kysst en kollega som varit väldigt på honom genom vår relation. Även om jag både är ledsen och lättad att relationen är över, kan jag inte låta bli att bli illamående och arg för att han berättade, vet inte om han gjorde det för att göra mig svartsjuk eller få en reaktion. Jävligt onödigt oavsett. Hur ska jag förhålla mig till detta? Vi är ju inte ett par, men emotionellt bryr jag mig fortfarande
Citera
2026-06-04, 07:53
  #2
Medlem
Vill lägga till att detta generellt känns som ett ”kvinnligt” beteende, att direkt gå ut och leta så aningen oattraktivt. Men blir fortfarande sårad att det gick så fort när han dagen innan grät i min famn för att det var slut
Citera
2026-06-04, 07:54
  #3
Medlem
Han berättade detta förmodligen för att såra dig, hämnas på dig på ett omoget sätt. Det är då vissa människor, män som kvinnor reagerar. Försök ignorera de beteenden hos honom som skapar eller kan skapa känslomässiga reaktioner hos dig. Fokus på att flytta bara.
Citera
2026-06-04, 08:10
  #4
Medlem
halaltarzans avatar
Två saker dyker upp i skallen, den ena är att dra på rot, ta in på hotell om det så skulle vara. Och den andra är att typ hämnas och gå ut på krogen i helgen och släpa hem första bästa drummel och göka för allt vad tygen håller medan exet ligger i rummet bredvid lyssnar.
Citera
2026-06-04, 08:12
  #5
Medlem
[quote=Katten39|95113569]
Jag och mitt ex gjorde slut för ett par dagar sedan och bor fortfarande ihop i väntan på tillträde till ny bostad. Det är som ni förstår en jobbig situation men överkomlig. Han kom sedan hem och berättade att han kysst en kollega som varit väldigt på honom genom vår relation. Även om jag både är ledsen och lättad att relationen är över, kan jag inte låta bli att bli illamående och arg för att han berättade, vet inte om han gjorde det för att göra mig svartsjuk eller få en reaktion. Jävligt onödigt oavsett. Hur ska jag förhålla mig till detta? Vi är ju inte ett par, men emotionellt bryr jag mig fortfarande
[/QUOTE

Han har varit otrogen hela tiden. Detta var enbart för att såra dig, men oftast brukar det inte gå så bra då man skiter där man äter. Det vill säga, pippar med sina kollegor.

Se det som en tjänst denna kvinnliga kollega gör, då behöver ju inte ditt ex störa dig något mer. Ni gjorde ju faktiskt slut av en anledning

Om ni fortfarande skriver, säg något i stil med: Gott att du fick pippat av dig, då slipper jag att ha kontakt med dig framöver. Glöm inte att kolla upp könssjukdomar, så du inte smittar runt mellan alla dessa brudar du träffar,
Funderar själv på att unna mig lite roligheter nu när man är fri, sköt om dig.
Citera
2026-06-04, 08:14
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Två saker dyker upp i skallen, den ena är att dra på rot, ta in på hotell om det så skulle vara. Och den andra är att typ hämnas och gå ut på krogen i helgen och släpa hem första bästa drummel och göka för allt vad tygen håller medan exet ligger i rummet bredvid lyssnar.

Hahah ja det hade varit något. Men nej, jag kommer inte att dra hem killar, varken nu eller när jag har flyttat om det inte är så att jag träffar någon jag verkligen diggar. Tänker att det bästa är att vara obrydd?
Citera
2026-06-04, 08:16
  #7
Medlem
[quote=Mosamig|95113635]
Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Jag och mitt ex gjorde slut för ett par dagar sedan och bor fortfarande ihop i väntan på tillträde till ny bostad. Det är som ni förstår en jobbig situation men överkomlig. Han kom sedan hem och berättade att han kysst en kollega som varit väldigt på honom genom vår relation. Även om jag både är ledsen och lättad att relationen är över, kan jag inte låta bli att bli illamående och arg för att han berättade, vet inte om han gjorde det för att göra mig svartsjuk eller få en reaktion. Jävligt onödigt oavsett. Hur ska jag förhålla mig till detta? Vi är ju inte ett par, men emotionellt bryr jag mig fortfarande
[/QUOTE

Han har varit otrogen hela tiden. Detta var enbart för att såra dig, men oftast brukar det inte gå så bra då man skiter där man äter. Det vill säga, pippar med sina kollegor.

Se det som en tjänst denna kvinnliga kollega gör, då behöver ju inte ditt ex störa dig något mer. Ni gjorde ju faktiskt slut av en anledning

Om ni fortfarande skriver, säg något i stil med: Gott att du fick pippat av dig, då slipper jag att ha kontakt med dig framöver. Glöm inte att kolla upp könssjukdomar, så du inte smittar runt mellan alla dessa brudar du träffar,
Funderar själv på att unna mig lite roligheter nu när man är fri, sköt om dig.

Vi behöver inte skriva utan bor under samma tak i typ en och en halv vecka till. Skjut mig men tänker ändå att det bästa är att vara obrydd trots att jag faktiskt blir sårad.
Citera
2026-06-04, 08:43
  #8
Medlem
Kvinnor har oftast lämnat relationen mentalt och känslomässigt flera år innan det tagit slut.
Om du är efterhängsen och inte förstått riktigt att det är slut kan det ha varit en markering för att du ska fatta.
Citera
2026-06-04, 08:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Kvinnor har oftast lämnat relationen mentalt och känslomässigt flera år innan det tagit slut.
Om du är efterhängsen och inte förstått riktigt att det är slut kan det ha varit en markering för att du ska fatta.

Jag är tjejen här, det är mitt ex som beter sig kvinnligt
Citera
2026-06-04, 09:32
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Jag är tjejen här, det är mitt ex som beter sig kvinnligt
Då är han fast i en feminin energi då?
Det är hans problem. Släpp och gå vidare.
Om du hakar upp dig så är det DU som är fast i din feminina energi. Palla bry sig när det är slut?
Lägg den energin på dig själv. Prioritera dig själv.
Citera
2026-06-04, 09:49
  #11
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hej Katten39,
Var i den där situation för över 30 år sedan, hade gjort slut och vi bodde kvar i det gemensamma boendet tills vi kunde splittra oss. Jag skulle säga att du är bara i den fasen där man (alltså jag) dels undrade varför jag inte hade insett tidigare att det inte var något att satsa på, dels varför jag inte sa att "du får gå nu, det är min lägenhet så jag skiter faktiskt i hur du löser ditt miserabla och otrogna liv. Fatta! Gå!" Idag hade jag gjort det men då var jag för vek för sätta klackarna i backen.

Så jag skulle säga att med tiden accepterar man (jag) det inträffade. En viktig del i min egenterapi var inte att fokusera på det jag blivit utsatt för utan istället att undersöka mig själv och varför jag inte gör något åt sådant som så uppenbart sårar och förolämpar mig i både egen kärlek, mitt yrkesliv och relationen till min släkt. Kämpar fortfarande med den (oönskade) delen av mig men idag är det mycket bättre i alla fall.

Lycka till!
Citera
2026-06-04, 09:56
  #12
Medlem
Kleiners avatar
Ja, jävligt onödigt och respektlöst (och desperat).

Du ska vara glad och tacksam att du slapp honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Jag och mitt ex gjorde slut för ett par dagar sedan och bor fortfarande ihop i väntan på tillträde till ny bostad. Det är som ni förstår en jobbig situation men överkomlig. Han kom sedan hem och berättade att han kysst en kollega som varit väldigt på honom genom vår relation. Även om jag både är ledsen och lättad att relationen är över, kan jag inte låta bli att bli illamående och arg för att han berättade, vet inte om han gjorde det för att göra mig svartsjuk eller få en reaktion. Jävligt onödigt oavsett. Hur ska jag förhålla mig till detta? Vi är ju inte ett par, men emotionellt bryr jag mig fortfarande
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in