2026-06-04, 09:57
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Ni har ju gjort slut så det är väl bara att skita i vad han gör? Fan vad folk ska älta saker.
Citera
2026-06-04, 10:00
Medlem
Kleiners avatar
Men varför berätta om det?

Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Ni har ju gjort slut så det är väl bara att skita i vad han gör? Fan vad folk ska älta saker.
Citera
2026-06-04, 10:03
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner

Han var väl glad och ville berätta att han inte var ledsen som dagen innan. Hon skulle också vara glad för hans skull.
Citera
2026-06-04, 10:24
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Jag och mitt ex gjorde slut för ett par dagar sedan och bor fortfarande ihop i väntan på tillträde till ny bostad. Det är som ni förstår en jobbig situation men överkomlig. Han kom sedan hem och berättade att han kysst en kollega som varit väldigt på honom genom vår relation. Även om jag både är ledsen och lättad att relationen är över, kan jag inte låta bli att bli illamående och arg för att han berättade, vet inte om han gjorde det för att göra mig svartsjuk eller få en reaktion. Jävligt onödigt oavsett. Hur ska jag förhålla mig till detta? Vi är ju inte ett par, men emotionellt bryr jag mig fortfarande

Det mest naturliga här vore att fråga direkt, varför berättar du det här för mig?
Citera
2026-06-04, 13:11
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Det är slut så sluta bry dig, han försöker bara få en reaktion hos dig och ljuger att han kysst någon annan! Säg att du knullat en annan man och kolla hans reaktion på det!
Citera
2026-06-04, 13:51
Medlem
CC75s avatar
Vet inte hur länge ni har varit ihop men det är ingen konstig reaktion alls när det är så nära inpå brytningen. Få personer är känslomässigt obrydda i en sådan här situation. Är man det har man vissa psykopatiska drag och få har det även om vi gillar att slänga det epitetet på varandra. M.a.o. din reaktion är helt naturlig och inte på något sätt konstig och ja, ditt ex skulle ha hållit käft. Det var dåligt, omoget skitstövelbeteende från hans sida. Dock gör människor ibland saker inte i syfte att såra den andre utan i syfte att stärka sig själv i en svår situation (dock på bekostnad av den andre men vi är oftast oss själva närmast, särskilt i kriser). Troligen mådde han bra i någon sekund av att säga det till dig men tveksamt att han gör det en längre stund. Mer troligt att han ångrar sig.

// CC
Citera
2026-06-04, 14:03
Medlem
Om det var ditt initiativ att göra slut så var det väl ett uttryck för manlig sårad fåfänga och han ville ge igen. Om det var hans beslut, ett sätt att sätta sista spiken i kistan för att förebygga att du försöker återförenas.
Citera
2026-06-04, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead

Citat:

Jag ser det lite som ett respektfullt informationsutbyte.
TS och exet bor fortfarande ihop och den tiden kan vara rörig, ibland en känslomässig berg- och dalbana och beroende på hur det hela ser ut.
Om TS ex-kille dessutom börjar dejta någon seriöst behöver exet informera dejten om att han delar bostad med TS.
Citera
2026-06-04, 19:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Jag och mitt ex gjorde slut för ett par dagar sedan och bor fortfarande ihop i väntan på tillträde till ny bostad. Det är som ni förstår en jobbig situation men överkomlig. Han kom sedan hem och berättade att han kysst en kollega som varit väldigt på honom genom vår relation. Även om jag både är ledsen och lättad att relationen är över, kan jag inte låta bli att bli illamående och arg för att han berättade, vet inte om han gjorde det för att göra mig svartsjuk eller få en reaktion. Jävligt onödigt oavsett. Hur ska jag förhålla mig till detta? Vi är ju inte ett par, men emotionellt bryr jag mig fortfarande

Inget fel att bry sig men tror att han gjorde det/sa det för att såra dig eftersom han var ledsen dagen innan.
Det bästa är att du låtsas som ingenting och sedan är du glad för att slippa ha mer kontakt.

Känns som att det var du som gjorde slut?

På sikt blir du tacksam att du fick se hur omogen han egentligen är, inget att bygga någon framtid med.
Citera
2026-06-04, 19:42
Medlem
Kleiners avatar
Åhh gulleplutt, så naïve du verkar vara

Fastän att dom ska flytta från varandra om en vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Jag ser det lite som ett respektfullt informationsutbyte.
TS och exet bor fortfarande ihop och den tiden kan vara rörig, ibland en känslomässig berg- och dalbana och beroende på hur det hela ser ut.
Om TS ex-kille dessutom börjar dejta någon seriöst behöver exet informera dejten om att han delar bostad med TS.
Citera
2026-06-04, 19:46
Avslutad
Citat:
Åhh gulleplutt, så naïve du verkar vara

Fastän att dom ska flytta från varandra om en vecka?

Ett ex till mig lät mig träffa hans nya flamma typ dagarna efter vi flyttat isär. Och då hade vi ändå pratat om det rätt länge. Tog i hand och hon var jättetrevlig - nemas problemas.
Citera
2026-06-04, 20:21
Medlem
proconsuls avatar
Hon är säkerligen det man kallar för en "stepping stone", en möjlighet att snabbare komma ifrån förhållandet.
När jag skiljde mig från min andra fru bodde vi ihop i ca en månad efter beslutet. Efter två veckor frågade hon om jag träffat någon annan och jag -Va? Nej, har du? och hon -Ja.
Det höll i ett par månader. Det är ett sätt att landa mjukare och att fortfarande känna sig attraktiv när man blivit lämnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in