Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Flera nämner Handelsbanken men de verkar heller inte fläckfria.
Någon fick 500 swishat på sin födelsedag från sin svärmor. Handelsbanken låste kontot utan att säga något, efter en del stök fick hon veta att de ville ha underlag på syftet med 500kr Swishen. Hon skrev att det var födelsedagspengar från svärmor och nu ska Handelsbanken tydligen utreda detta en längre tid innan de kan lösa upp kontot.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6vGd0/fodelsedagspengen-blev-en-mardrom
Citat:
Ursprungligen postat av
Creatur
Om det som står i den artikeln är åtminstone i närheten av sanningen, så borde alla omedelbart bojkotta Handelsbanken. Inte bara för att de gör ett misstag, utan för att de är oförmögna att snabbt rätta till det när de ser att det blivit fel.
Handelsbanken kanske borde byta namn till Dåliga Vandelsbanken.
Fanns visst egen tråd om detta:
(FB) Fick 500 kronor i Swish banken stängde hennes konto