2026-06-05, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Flera nämner Handelsbanken men de verkar heller inte fläckfria.

Någon fick 500 swishat på sin födelsedag från sin svärmor. Handelsbanken låste kontot utan att säga något, efter en del stök fick hon veta att de ville ha underlag på syftet med 500kr Swishen. Hon skrev att det var födelsedagspengar från svärmor och nu ska Handelsbanken tydligen utreda detta en längre tid innan de kan lösa upp kontot.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6vGd0/fodelsedagspengen-blev-en-mardrom

Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Om det som står i den artikeln är åtminstone i närheten av sanningen, så borde alla omedelbart bojkotta Handelsbanken. Inte bara för att de gör ett misstag, utan för att de är oförmögna att snabbt rätta till det när de ser att det blivit fel.
Handelsbanken kanske borde byta namn till Dåliga Vandelsbanken.

Fanns visst egen tråd om detta:

(FB) Fick 500 kronor i Swish banken stängde hennes konto
Citera
2026-06-07, 16:10
Medlem
skandia enbart som lönekonto och betala räkningar. Gratis ( helt otroligt att det är en positiv sak och inte en självklar sak)

Northmill för gratis betalkort och faktisk sparränta.. dock nätt och jämt att den går ett ut med inflationen 1.9% bara.

Lysa för långsiktigt sparande i isk.

Betalat pengar på tok för länge för att låna ut mina pengar till andra skit banker. Inte ens tacksamma har de varit.
Citera
2026-06-08, 19:39
Medlem
Vilken tucker ni är den minst mistänksamma bank just nu? Behöver att föra över en summa under halvmiljön som jag fick helt legalt utomlands men av vissa anledningar kan inte föra över summan till min Nordea. Därför vill ha tips om banker som inte ställer frågor om multipla transaktioner och swishar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in