Citat:
Ursprungligen postat av
MZW
Jag har alltid haft Swedbank. Inte egentligen något att anmärka eller klaga på, men under våren 2026 och även nu i perioder så har det varit struligt. Sena utbetalningar, driftfel etc. Och jag har därför börjat se över alternativ att byta till någonting annat - men vad?
Vilken bank har du och varför? Är en vanlig privatperson, har inga låner eller avancerade önskemål.
Det kan ju va läge att skaffa en till bank och inte överge din bank helt och hållet?
Har du 2-3olika alternativ när du ska köpa något, betala räkningar osv så finns det ju fler möjligheter att det inte krånglar.
Själv använder jag 2 olika banker frekvent, men har kontot i flera banker.
Så jag har dubbla möjligheter till Inlogg, Swish, VISA & Mastercard, samt olika konton med kreditkort.
Jag anser själv att de ökade kostnaderna för detta gott och väl täcks av att jag sällan blir fastlåst när jag ska göra något.
Det jobbiga idag är när en butik får teknikstrul, samtidigt som de vägrar ta kontanter eller Swish.
Jag har lite svårt att se varför man skulle låsa in sig i ETT system 2026.