2026-06-03, 16:39
  #13
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag har haft Nordea sen jag föddes (50+) och tycker det har funkat bra. Inte ofta det strulat så inget att klaga på.

Flyttade mina lån till SBAB när Nordea inte ville vara med och slåss om dem och SBAB hade lägre räntor. Har endast lånen där.
Citera
2026-06-03, 17:58
  #14
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Handelsbanken de är bra, slutade med mitt konto på Swedbank för de strular för ofta!
Citera
2026-06-03, 19:49
  #15
Medlem
Mecanicuss avatar
Har en lokal sparbank som jobbar med swedbank. Funkar kanonbra. Toppen personlig bankkvinna och inga problem. Har tidigare haft Länsförsäkringar, ICA-banken, Swedbank, Nordea och några till men är nöjd här och har inga planer på att byta.
Citera
2026-06-03, 20:07
  #16
Medlem
Gubbens avatar
Ja ingen av dessa två

Swedbank = du lever på bidrag eller har noll koll på ekonomi
Nordea = banken för lite finare sossar och statliga löneslavar
Citera
2026-06-04, 07:36
  #17
Medlem
Ingen nämner SEB, varför?
Citera
2026-06-04, 07:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Danske Bank är bäst på allt. Låga räntor på lån, investering kostar nästan ingenting. Du är kung som kund.
Var längesedan jag lärde mig att äg aldrig en aktie som en dansk styr, är det inte samma med en bank 🤔
Citera
2026-06-04, 08:34
  #19
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Ingen nämner SEB, varför?

Tråden är två sidor: (FB) Vilken är Sveriges bästa bank 2026?
Citera
2026-06-04, 11:28
  #20
Medlem
Nordea är de la inge fel på.
Citera
2026-06-04, 18:57
  #21
Medlem
Kaerringbenzos avatar
Sparbanken i Enköping
Citera
2026-06-04, 20:05
  #22
Medlem
Jag hade Nordea men bytte, var inte nöjd med deras kundtjänst alls. Sedan att staten varit tvungen att rädda dom från konkurs gillar jag inte heller. Bojkottar sånt.

Ska följa tråden med nöje.
Citera
2026-06-05, 10:12
  #23
Medlem
Flera nämner Handelsbanken men de verkar heller inte fläckfria.

Någon fick 500 swishat på sin födelsedag från sin svärmor. Handelsbanken låste kontot utan att säga något, efter en del stök fick hon veta att de ville ha underlag på syftet med 500kr Swishen. Hon skrev att det var födelsedagspengar från svärmor och nu ska Handelsbanken tydligen utreda detta en längre tid innan de kan lösa upp kontot.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6vGd0/fodelsedagspengen-blev-en-mardrom
Citera
2026-06-05, 10:30
  #24
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Flera nämner Handelsbanken men de verkar heller inte fläckfria.

Någon fick 500 swishat på sin födelsedag från sin svärmor. Handelsbanken låste kontot utan att säga något, efter en del stök fick hon veta att de ville ha underlag på syftet med 500kr Swishen. Hon skrev att det var födelsedagspengar från svärmor och nu ska Handelsbanken tydligen utreda detta en längre tid innan de kan lösa upp kontot.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/q6vGd0/fodelsedagspengen-blev-en-mardrom
Om det som står i den artikeln är åtminstone i närheten av sanningen, så borde alla omedelbart bojkotta Handelsbanken. Inte bara för att de gör ett misstag, utan för att de är oförmögna att snabbt rätta till det när de ser att det blivit fel.
Handelsbanken kanske borde byta namn till Dåliga Vandelsbanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in