2026-06-02, 11:23
  #1
Avstängd
https://www.expressen.se/noje/gagos-nya-tv-spel-med-forradarna-producenten/
Citat:
Dragomir ”Gago” Mrsic startar spelstudion ”Maverick Move” tillsammans med Joachim Brobeck, hjärnan bakom tv-succéer som ”Förrädarna” och ”Masked Singer”.

Målet är att skapa spel inspirerade av verkligheten och ”Gagos” eget liv.
Flip eller flop? Jag är på!
Citera
2026-06-02, 11:47
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.expressen.se/noje/gagos-nya-tv-spel-med-forradarna-producenten/

Flip eller flop? Jag är på!
Svårt att svara på då jag bara vet att han är skådis och sen vet jag inte mer. Har svårt att se varför jag skulle lockas av hans liv men vem vet. Kan ju bli något nyskapande.
Citera
2026-06-02, 11:51
  #3
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Svårt att svara på då jag bara vet att han är skådis och sen vet jag inte mer. Har svårt att se varför jag skulle lockas av hans liv men vem vet. Kan ju bli något nyskapande.

Han är gammal bankrånare också, så det kanske blir nån sorts fps i sthlm-miljö
Citera
2026-06-02, 11:54
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Han är gammal bankrånare också, så det kanske blir nån sorts fps i sthlm-miljö
Det vore ju grymt kul att få känna igen miljöerna. Det borde inte vara svårt att anpassa vissa kartor efter vart man befinner sig geografiskt. Men man kanske minskar spelarbasen om det blir för utspritt.
Citera
2026-06-02, 11:56
  #5
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det vore ju grymt kul att få känna igen miljöerna. Det borde inte vara svårt att anpassa vissa kartor efter vart man befinner sig geografiskt. Men man kanske minskar spelarbasen om det blir för utspritt.

Håller med! Är visserligen inte stockholmare själv, men betydligt roligare än nån generisk hittepåmiljö.
Citera
2026-06-02, 12:04
  #6
Medlem
zBr9s avatar
Kul med fler svenska studios! Dock lite ont om info om vad själva spelidén är, visst att det kommer handlar om kriminalitet på nåt sätt men pratar vi FPS, strategi, eller RPG typ? Hoppas att vad det än blir så blir det inte FPS iaf, känns som att det finns gott om såna på ämnet redan. Ett RPG som kretsar runt Stockholms undre värld vore ju coolt, men förmodligen en svår genre att lyckas med.
Citera
2026-06-02, 12:07
  #7
Medlem
fjollciggs avatar
Det blir nog ingen ET-flopp som raserar hela spelekonomin, men jag har också svårt att tro att nästa svenska spelsuccé skulle komma från ”hjärnan” bakom Masked Singer.

Jag tror det blir 3/5. Ett helt okej actionlir som nästan alltid finns på rea och bara Dragomir själv ser tillbaka på med värme.
Citera
2026-06-02, 12:13
  #8
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Kul med fler svenska studios! Dock lite ont om info om vad själva spelidén är, visst att det kommer handlar om kriminalitet på nåt sätt men pratar vi FPS, strategi, eller RPG typ? Hoppas att vad det än blir så blir det inte FPS iaf, känns som att det finns gott om såna på ämnet redan. Ett RPG som kretsar runt Stockholms undre värld vore ju coolt, men förmodligen en svår genre att lyckas med.

RPG vore coolt, men vet Dragomir ens vad det är? Han ser ut att bara spela FIFA och Forza. Kanske GTA IV. Tror det blir nåt åt GTA-hållet, i Stockholmsmiljö.
Citera
2026-06-02, 12:15
  #9
Medlem
anomaligns avatar
Jag tror att när de inblandade väl har pratat ihop sig och sammanfattat sina idéer till någon form av konkret mål vad gäller allt det speltekniska, så kommer de inse att för att det ska bli verklighet måste de ha åtminstone typ hundra miljoner i produktionsbudget, och då kommer det hela nog rinna ut i sanden. Så jag är helt klart lite skeptisk, men jag kan ha fel, och jag hoppas jag har det.
Citera
2026-06-02, 12:24
  #10
Medlem
Svårt att spekulera i vad det kan tänkas bli utifrån expressens artikel. Att försöka sig på något som liknar en AAA-titel som GTA känns osannolikt (om inte rockstar själva ska utveckla spelet). Deras ''innovativa'' idéer presenterar ingenting nytt, så det blir nog upp till utvecklaren att göra något bra utifrån deras ganska generiska koncept.
Citera
2026-06-02, 12:38
  #11
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.expressen.se/noje/gagos-nya-tv-spel-med-forradarna-producenten/

Flip eller flop? Jag är på!
Det kommer att bli flopp.

Dragomir är ju den enda som är imponerad över sitt förflutna. Så fort han öppnar munnen ska han prata om sitt gamla liv, som inte är mycket att tala om heller för den delen. Han har gått på sin egenskapade hype om sig själv, så till den milda grad att han tycker den förtjänar att gestaltas i ett datorspel.

Vad blir nästa steg, ett filmmanus levererat till Hollywood som handlar om den häftigaste brottslingen i hela världen?
Citera
2026-06-02, 13:02
  #12
Medlem
Fantens avatar
Så.. Payday: Stockholm typ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in