Idag, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
... SD-riksdagsledamoten Michael R*bb*st*d. ...

sonson till en centerpartist. Spikat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Axel_Rubbestad
Citera
Idag, 00:56
Medlem
KK passar in, han har under flera år haft en rad tunga förtroendeuppdrag inom Sverigedemokraterna, framför allt i Uppsala län. Innan han blev riksdagsledamot var han både gruppledare för Sverigedemokraterna i Uppsala kommun och distriktsordförande för partiet i Uppsala län, två av de mest inflytelserika positionerna inom partiets regionala organisation. Han har också varit ledamot i både kommunfullmäktige och kommunstyrelsen i Uppsala samt arbetat som politisk sekreterare i Region Uppsala. Sedan november 2024 är han ordinarie riksdagsledamot för Sverigedemokraterna. I riksdagen har han fått uppdrag som suppleant i flera centrala utskott, däribland socialutskottet, utbildningsutskottet, arbetsmarknadsutskottet, skatteutskottet och trafikutskottet. Sammantaget innebär det att han har insyn i och möjlighet att påverka frågor inom några av de mest betydelsefulla politikområdena. Att han under lång tid anförtrotts ledande uppdrag både lokalt, regionalt och nationellt visar att han haft en stark ställning inom partiet. Även om han inte tillhör Sverigedemokraternas mest mediala rikspolitiker har han varit en central företrädare för partiet i Uppsala län och har successivt fått ett allt större ansvar inom organisationen. Hans väg från kommunpolitiken via distriktsledningen till riksdagen är typisk för en politiker som byggt upp ett betydande förtroendekapital inom sitt parti. Men nu är han raskt på väg uuuuuuuuuut....
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Mitt 6:e sinne säger mig att det handlar om SO. Men mitt 6:e sinne är inte sanning, bara en känsla. - Ta det därför inte som en sanning.

SO (M) är riksdagsledamot för Moderaterna i Uppsala läns valkrets.- Hans politiska uppdrag är för närvarande fokuserade på nationell nivå i riksdagen, men han är bosatt i Uppsala och representerar regionen där.

Aktuella politiska uppdrag i riksdagen

Riksdagsledamot för Moderaterna (Uppsala län).
Ledamot i Utrikesutskottet.
Ledamot i EU-nämnden.
Ledamot i det Sammansatta utrikes- och försvarsutskottet.

Tidigare uppdrag i Uppsala:

Regionstyrelsens ordförande i Region Uppsala
Regionråd i Region Uppsala.
Ordförande i regionstyrelsens personalutskott.

/WTF
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profiling
KK passar in, han har under flera år haft en rad tunga förtroendeuppdrag inom Sverigedemokraterna, framför allt i Uppsala län. Innan han blev riksdagsledamot var han både gruppledare för Sverigedemokraterna i Uppsala kommun och distriktsordförande för partiet i Uppsala län, två av de mest inflytelserika positionerna inom partiets regionala organisation. Han har också varit ledamot i både kommunfullmäktige och kommunstyrelsen i Uppsala samt arbetat som politisk sekreterare i Region Uppsala. Sedan november 2024 är han ordinarie riksdagsledamot för Sverigedemokraterna. I riksdagen har han fått uppdrag som suppleant i flera centrala utskott, däribland socialutskottet, utbildningsutskottet, arbetsmarknadsutskottet, skatteutskottet och trafikutskottet. Sammantaget innebär det att han har insyn i och möjlighet att påverka frågor inom några av de mest betydelsefulla politikområdena. Att han under lång tid anförtrotts ledande uppdrag både lokalt, regionalt och nationellt visar att han haft en stark ställning inom partiet. Även om han inte tillhör Sverigedemokraternas mest mediala rikspolitiker har han varit en central företrädare för partiet i Uppsala län och har successivt fått ett allt större ansvar inom organisationen. Hans väg från kommunpolitiken via distriktsledningen till riksdagen är typisk för en politiker som byggt upp ett betydande förtroendekapital inom sitt parti. Men nu är han raskt på väg uuuuuuuuuut....

Jag fick för mig att den där finnen var osams med SD och att högt uppsatta ville få bort honom?

https://www.sverigesradio.se/artikel/intern-konflikt-inom-sd-i-uppsala-over-sprit
Citera
Idag, 01:10
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:

Ja. Vi vet inte ännu. - Men det kommer fram så småningom. - I SO:s fall tycker jag att hans förklaringar till att hans konto blev "kapat" klockan 01.00 på natten och att han fick en avisering om att hans profilbild bytts (Vilket Facebook inte gör) och snabbt tog bort BP-materialet luktar "Rutten hund".

Meta Ai rapporterar direkt allt som identifieras som BP på Facebook, Messanger & Instagram och rapporterar det till NCMEC i USA.

Det är möjligt att det inte finns någon skyldig riksdagsman här. Bara offer. - Vi får se. - IP-forensikerna får utröna vad som skett på internet och vad som finns på de digitala medier som beslagtagits.

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck Idag kl. 01:18.
Citera
Idag, 01:11
Medlem
Citat:
Det är en från SD. Han är det: https://www.unt.se/debatt/artikel/gor-uppsala-tryggare-med-vakter-och-kameror/j8w8771j

Bombsäkert är det inte men ett äkta peddoflin har Kenta begåvats med ändå... http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=spot_the_pedo
Citera
Idag, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Verkar finnas en ganska stark "kandidat" i detta ärende. Dock har ni lyckats missa en tänkbar kandidat, nämligen SD-riksdagsledamoten Michael R*bb*st*d. Denne är visserligen invald för Örebro län, men är bosatt i Håbo kommun (Bålsta), som tillhör Uppsala län och Uppsala tingsrätts domsaga. Han har flera uppdrag som kan betecknas som hyfsat "tunga": Förste vice gruppledare, ersättare i Riksdagsstyrelsen och ordinarie ledamot i ett relativt tungt utskott. Hittade också ett internationellt uppdrag han nyligen fått på hans FB. Senaste post där i lördags. Gift och pappa till två barn.
Snyggt jobbat, det här är en sån där typisk kandidat som går under radarn för gemene flashbackare men som senare visar sig vara den rätte.
Finns en allt för stark tendens här, att stirra sig blind på dom första namn som nämns och sen gräva ner sig i partipolitiska skyttegravar med invektiv och svårt underutvecklade argument.
Sen visst, det är en lite märklig slump det där med kapat Facebookkonto osv.men har du rätt kommer jag inte glömma var jag läste det först och har du fel så var det iaf ett fullt rimligt inlägg givet den info som är tillgänglig i det här skedet
Citera
Idag, 01:43
Medlem
Blackmonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detektiven789
Nuvarande riksdagsledamöter från Uppsala:

Mikael Oscarsson, KD
Jacob Risberg, MP
Stefan Olsson, M
Gustaf Lantz, S
Ardalan Shekarabi, S
David Perez, SD
Kent Kumpula, SD

Ok så jag har tagit bort kvinnorna, det verkar vara konsensus (nästan) att det troligen är en man. Jag kollade deras Facebook aktivitet, tänker att det kan vara relevant

Mikael Oscarsson, KD - 3 h sedan, bild med frun i trädgården
Jacob Risberg, MP - 5 h sedan senaste inlägg, dessutom politik relaterat
Stefan Olsson, M - 31 maj
Gustaf Lantz, S - 31 maj
Ardalan Shekarabi, S - 16h sedan men posten innan det var 31 maj.. lite märkligt.
David Perez, SD - September 2022
Kent Kumpula, SD 28 maj

Jag skulle ta bort Oscarsson och Risberg från listan, det känns inte som några poster man gör direkt efter ett sådant förhör och när det kommit ut i media. Då håller man sig troligen borta från att posta öht.

Kent skriver i sin post
Citat:
Igår hade jag min sista debatt i riksdagen, som handlade om bättre förutsättningar för yrkesutbildning. Yrkesutbildningar är något som ligger mig varmt om hjärtat, utbildad snickare och byggnadsarbetare som jag är.
När riksdagen stänger för sommaren blir det troligtvis det sista jag gör i politiken, och jag går ut och lämnar med flaggan i topp.
Personen som drivit ett internt krig inom SD mot mig i Uppland, har visat sig vara djupt insyltad i riktigt allvarliga fifflerier mot partiet. Antagligen var det därför det var så viktigt att bli av med mig, eftersom jag aldrig skulle acceptera något dylikt och eftersom jag hade upptäckt det och avslöjat dem.
Kanske finns en väg tillbaka till politiken för mig framöver, när röken har lagt sig, när eventuella domar har fallit och när folk i partiet inser vem det faktiskt var som stod för positiva och bra saker, och vem det var som var falsk, lögnaktig och direkt oärlig och bedräglig.
För min del ser jag politiken som ett avslutat kapitel om några veckor, i alla fall som det ser ut nu.
(EDIT: Bilden på länken visar ordförande i Utbildningsutskottet, men följer man länken och klickar på PLAY, så dyker jag upp som gubben i lådan. 🙂 ) Visa färre

Skulle gissa på Kumpula eller Perez efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in