Citat:
Ursprungligen postat av
detektiven789
Nuvarande riksdagsledamöter från Uppsala:
Mikael Oscarsson, KD
Jacob Risberg, MP
Stefan Olsson, M
Gustaf Lantz, S
Ardalan Shekarabi, S
David Perez, SD
Kent Kumpula, SD
Ok så jag har tagit bort kvinnorna, det verkar vara konsensus (nästan) att det troligen är en man. Jag kollade deras Facebook aktivitet, tänker att det kan vara relevant
Mikael Oscarsson, KD - 3 h sedan, bild med frun i trädgården
Jacob Risberg, MP - 5 h sedan senaste inlägg, dessutom politik relaterat
Stefan Olsson, M - 31 maj
Gustaf Lantz, S - 31 maj
Ardalan Shekarabi, S - 16h sedan men posten innan det var 31 maj.. lite märkligt.
David Perez, SD - September 2022
Kent Kumpula, SD 28 maj
Jag skulle ta bort Oscarsson och Risberg från listan, det känns inte som några poster man gör direkt efter ett sådant förhör och när det kommit ut i media. Då håller man sig troligen borta från att posta öht.
Kent skriver i sin post
Citat:
Igår hade jag min sista debatt i riksdagen, som handlade om bättre förutsättningar för yrkesutbildning. Yrkesutbildningar är något som ligger mig varmt om hjärtat, utbildad snickare och byggnadsarbetare som jag är.
När riksdagen stänger för sommaren blir det troligtvis det sista jag gör i politiken, och jag går ut och lämnar med flaggan i topp.
Personen som drivit ett internt krig inom SD mot mig i Uppland, har visat sig vara djupt insyltad i riktigt allvarliga fifflerier mot partiet. Antagligen var det därför det var så viktigt att bli av med mig, eftersom jag aldrig skulle acceptera något dylikt och eftersom jag hade upptäckt det och avslöjat dem.
Kanske finns en väg tillbaka till politiken för mig framöver, när röken har lagt sig, när eventuella domar har fallit och när folk i partiet inser vem det faktiskt var som stod för positiva och bra saker, och vem det var som var falsk, lögnaktig och direkt oärlig och bedräglig.
För min del ser jag politiken som ett avslutat kapitel om några veckor, i alla fall som det ser ut nu.
(EDIT: Bilden på länken visar ordförande i Utbildningsutskottet, men följer man länken och klickar på PLAY, så dyker jag upp som gubben i lådan. 🙂 ) Visa färre
Skulle gissa på Kumpula eller Perez efter det.