Idag, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Kollade både Aftonbladet och Expressen nu, båda tidningar har skjutit ner rubriken långt ner i flödet trots valår. Det gör man antingen för att verka neutrala (mindre troligt) eller för att personen inte är aktiv i ett parti med avgörande roll i mediaflödet att påverka valet (mindre parti som C, L, KD)

Hittills är väl det mest intressanta tipset i tråden SD-ledamoten som är skriven i Bålstatrakten, så det kan ju vara ointresse på grund av att denne är relativt oprofilerad i media. "Tunga uppdrag" är ju lite samma typ av politikens motsvarighet till "känd från TV".
Fast hade det varit en SD ledamot hade det varit en förstasidesnyhet i veckor
Citera
Idag, 07:58
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Fast hade det varit en SD ledamot hade det varit en förstasidesnyhet i veckor
Jag tror numer medier avvaktar tills det läckt tillräckligt typ här och andra ställen, innan de avslöjar partitillhörighet. Då blir det förstås helt andra rubriker.
Citera
Idag, 08:22
Medlem
Traditionellt sett så är väl detta någon från Centern brukar gilla,,,,
Citera
Idag, 08:23
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Fick ingen peddovibbar av honom. Han har bl.a. skrivit flera böcker.
Nej precis, för pedofiler kan inte vara författare. Bra jobbat Sherlock.
Citera
Idag, 08:26
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vänsteranhängare kommer givetvis aldrig medge detta. Men alla vet. Sidodiskussion.

Gällande fallet, den gripnes politiska tillhörighet har inget med partiets åsikter att göra. Finns inget parti som tar ställning för pedofili.

Att försöka applicera detta på partiet eller använda detta som ett slagträ i den politiska debatten, är per definition att vara -sinnesslö.

”Det måste vara en miljöpartist”, ”Det måste vara en sverigedemokrat”. Idioti.

Det är inte sant. Centerpartiet har aktivt genom Federley profilerat sig som bögpartiet och många av deras representanter är bögar idag. Då får man pedofeli på köpet då bögar är överrepr.
Citera
Idag, 08:28
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackmonk
Ardalan Shekarabi, S - 16h sedan men posten innan det var 31 maj.. lite märkligt
Han hade konstanta uppdateringar på sin instagram-story under dan med diverse jippon, han kan nog uteslutas.

Och jag vet inte vad du menar att posta en bild med frun inte är vad man gör i ett sånt här läge angående kd:aren. Det är ju ett textboksexempel på hur politiker hanterar sånt här.
Citera
Idag, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kapare-la-ut-barnporr-pa-riksdagsledamots-facebook-sida

Jag ger inte många korvören för hans bortförklaringar om kapning... Han har nog suttit och surfat barnporr på nätterna och till slut fått elak kod i datorn/mobilen.
Den här göken är körd nu och det tycker jag är bra.

Hata slumpen.
Citera
Idag, 08:41
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Traditionellt sett så är väl detta någon från Centern brukar gilla,,,,

Den var ny här i tråden
Citera
Idag, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/kapare-la-ut-barnporr-pa-riksdagsledamots-facebook-sida

Jag ger inte många korvören för hans bortförklaringar om kapning... Han har nog suttit och surfat barnporr på nätterna och till slut fått elak kod i datorn/mobilen.
Den här göken är körd nu och det tycker jag är bra.

Om han blivit kapad och kaparen lagt ut barnporr på hans Facebook är det kanske inte konstigt amerikanska myndigheter reagerar? Då behöver han inte ha gjort något fel själv.

Men, som du skriver, så behöver det inte vara så.

Men varför skulle han själv lägga ut barnporr på sin facebooksida?

Och om han blivit kapad efter att ha surfat barnporr, varför skulle en kapare i så fall lägga ut barnporren på hans Facebook? De som håller på med barnporr vill väl inte ha uppmärksamhet.

Notera att allt vi vet hittills är att han varit på förhör och att polisen haft kännedom om det sedan april. De har inte gjort nåt razzia i hans lägenhet vad vi vet, eller frihetsberövat honom, som är fallet om de tror personen har tusentals barnporr bilder.
Citera
Idag, 08:54
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Om han blivit kapad och kaparen lagt ut barnporr på hans Facebook är det kanske inte konstigt amerikanska myndigheter reagerar? Då behöver han inte ha gjort något fel själv.

Och om han blivit kapad efter att ha surfat barnporr, varför skulle en kapare i så fall lägga ut barnporren på hans Facebook? De som håller på med barnporr vill väl inte ha uppmärksamhet.

Notera att allt vi vet hittills är att han varit på förhör och att polisen haft kännedom om det sedan april. De har inte gjort nåt razzia i hans lägenhet vad vi vet, eller frihetsberövat honom, som är fallet om de tror personen har tusentals barnporr bilder.
Jag tror inte att han själv lagt ut barnporr på sin fb, så dum kan han väl inte vara, däremot så kan man misstänka att han varit inne på suspekta sidor och där dragit på sig nåt virus. Men det är spekulationer från mig, jag vet alltså inte om det är SO som polisen utreder men jag misstänker att det är han.
Citera
Idag, 09:10
Medlem
Skywipers avatar
Som många andra sagt, det är inte troligt att det är någon från SD.

De flesta vet ju hur de så kallade "journalisterna", ursäkta, aktivisterna ska det vara, brukar gå loss och samköra sitt drev så fort någon från det partiet ens går mot röd gubbe utanför riksdagen.
Citera
Idag, 09:22
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Ingen har ju sett den här barnporren han påstår att kaparna lade ut. Han lyckades ju radera den med en gång innan någon såg. Vilket bara det är skumt. Det brukar vara rätt svårt att logga in på ett kapat konto. Och kapare brukar inte lägga upp barnporr. Har du någonsin sett barnporr på ett kapat Facebook-konto?

Förmodligen tryckte han väl på någon skum länk kl 01 på natten och fick panik och skrev ett inlägg om att han blivit kapad för att kunna skylla på det i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in