2026-06-01, 21:44
  #13
Medlem
Det är sommar o ditt ex vill knulla med andra.
Det finns bra tjejer därute, ditt ex var inte en av dessa. Släpp henne o gå vidare med ditt liv.
Citera
2026-06-01, 21:45
  #14
Moderator
OceanDeeps avatar
--> Korrekt forum Relationsakuten.

//Moderator
Citera
2026-06-01, 21:55
  #15
Medlem
andan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym83638
Ganska nydligen blev jag precis dumpad av min flickvän. Vi va tillsammans i 1 år och 8 månader, vi hade de underbart med varandra, vi skrattade hela tiden, gjorde saker med varandra, bra sex liv, bra kontakt med familjen, allting va helt underbart. Men så skriver hon ungefär nu för en timma sen på SMS att hon inte ville vara med mig längre. Hon skrev detta nu efter att hon hängde med sin efterblivna 0 iq blonda bästa vän som är en riktigt party hoe igår. För ett par veckor sedan så hängde dem med varandra också och då skrev hon att hon ville ta en paus. Och så ringde jag henne eftersom jag va flera timmar från henne. Vi pratade i två timmar och träffades några dagar senare och så blev allting bra igen. Men som jag sa så träffades dem igår igen och så dumpade hon mig utan någon anledning överhuvudtaget alls nu. Jag känner mig helt förkrossad, jag är 20 år gammal med bara massa fake vänner, familjeproblem, hon va min trygghet och jag visade absolut inga deprimerade känslor ang mot henne alls. Jag är 20 år gammal grabb och jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra, Vem jag ska rikta mig till. Nån som har varit med om något samma och kan ge tips hur man ska ta sig vidare från allt detta, inte bara dumpandet med hur allt i livet ska kunna lösa sig? Vännerna o familjen, är helt jävla lost asså
mitt tips till dig är att jobba/studera mycket för att döda tid. på fritiden rekommenderar jag att kolla sitcoms för lätta skratt och att läsa deckare för att ha en värld att försvinna ner i.

det kommer vara tufft de första månaderna, men det går sakta över. tvinga inte dig själv att glömma eller hata henne, låt det komma i sin egen takt.
Citera
2026-06-01, 22:08
  #16
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Du kommer träffa nya kvinnor. I den åldern är ingen seriös, typ.
Senare träffar du någon mogen som inte bryr sig om vad andra tycker.
Det kommer bli bra.
Citera
2026-06-01, 22:22
  #17
Medlem
Varför lägger du över dina familjeproblem på din tjej? Hon är inte din livlina.
Varför står du ut med fake vänner?

Om du är sugen på att resa och har möjlighet så gå med i ex lite Facebook grupper där du kan stämma träff med andra resenärer. Antingen åker ni tillsammans eller så möts ni upp i något land.
Om du väljer att resa rundor hittar du folk längs vägen, via appar och Facebookgruppen.
Njut och ha kul!
Citera
2026-06-01, 22:24
  #18
Medlem
Göra slut på sms efter närmare 2 år? Jisses alltså. Då kan ni inte haft det så bra som du trott.
Citera
2026-06-01, 22:34
  #19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Beklagar. Försök inte att få henne tillbaka å ta inte henne tillbaka när/om hon kommer krypandes. Du kommer träffa en ny är jag säker på. Tillåt dig själv att vara ledsen den tiden som det behövs.

Håller inte med.
Försök inte få henne tillbaka är rimligt så till vida inte göra det 'direkt'.
Men den långa vägen är att försöka i det tysta genom att vara trevlig, tillmötesgående, hjälpsam och allmänt bara bra.
I det tysta.
Hålla kontakt UTAN att vara påträngande. Men inte visa besvikelse eller vara dum.

Om hon en vacker dag kommer tillbaka, OM hon gör det, varför inte 'förlåta' och se om de kan bli ett par igen?

Har den erfarenheten själv. Gifta i 10 år, separation som var 'hennes'. Det mesta av värde i separationen kom från mig, men pengar och saker är inte så mkt värda som annat i livet.
Hon fann nya, tom en av våra bästa vänner...

En dag var jag ute och gick med en god FB vän #Dragonaut då det kom ett sms.
"Ska vi äta tillsammans?"

Vi tre gick och käkade och jag insåg plötsligt att 'OJ, här har det hänt något'

Efter ett par månader så sakteliga, kanske tom ett år, blev det vi igen.
Sedan hade vi de finaste åren i livet...

Vet, kanske inget för alla, men för mig var det bäst.
Har fö riktigt GOD relation med alla mina X.
De är mina närmsta vänner trots de är gifta och trots det gått många år.

Som sagt, funkar säkert inte för alla, men för mig var det så.

/VV
Citera
2026-06-01, 22:36
  #20
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Håller inte med.
Försök inte få henne tillbaka är rimligt så till vida inte göra det 'direkt'.
Men den långa vägen är att försöka i det tysta genom att vara trevlig, tillmötesgående, hjälpsam och allmänt bara bra.
I det tysta.
Hålla kontakt UTAN att vara påträngande. Men inte visa besvikelse eller vara dum.

Om hon en vacker dag kommer tillbaka, OM hon gör det, varför inte 'förlåta' och se om de kan bli ett par igen?

Har den erfarenheten själv. Gifta i 10 år, separation som var 'hennes'. Det mesta av värde i separationen kom från mig, men pengar och saker är inte så mkt värda som annat i livet.
Hon fann nya, tom en av våra bästa vänner...

En dag var jag ute och gick med en god FB vän #Dragonaut då det kom ett sms.
"Ska vi äta tillsammans?"

Vi tre gick och käkade och jag insåg plötsligt att 'OJ, här har det hänt något'

Efter ett par månader så sakteliga, kanske tom ett år, blev det vi igen.
Sedan hade vi de finaste åren i livet...

Vet, kanske inget för alla, men för mig var det bäst.
Har fö riktigt GOD relation med alla mina X.
De är mina närmsta vänner trots de är gifta och trots det gått många år.

Som sagt, funkar säkert inte för alla, men för mig var det så.

/VV
Det verkar vara samma tjej som han redan gjort andra trådar om. Å är det så, så anser jag att hon inte var så mycket att hålla i när det blåser ändå. Han har det bättre utan henne.
Citera
2026-06-01, 22:37
  #21
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Det verkar vara samma tjej som han redan gjort andra trådar om. Å är det så, så anser jag att hon inte varade mycket att hålla i när det blåser ändå. Han har det bättre utan henne.

Ok. Har missat dessa inlägg och trådar.
Så om du vet så mkt mer, har du säkert rätt.

/VV
Citera
2026-06-01, 22:41
  #22
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ok. Har missat dessa inlägg och trådar.
Så om du vet så mkt mer, har du säkert rätt.

/VV
Ingen fara. Jag brukar oxå missa att läsa/kolla dom. Men det var nån användare som postade om det å jag kände igen trådarna.
Citera
2026-06-01, 22:54
  #23
Medlem
move on
Citera
2026-06-01, 23:00
  #24
Medlem
Stackars er människor som får vara med om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in