Citat:
Ursprungligen postat av
MissAjDiHiDi
Beklagar. Försök inte att få henne tillbaka å ta inte henne tillbaka när/om hon kommer krypandes. Du kommer träffa en ny är jag säker på. Tillåt dig själv att vara ledsen den tiden som det behövs.
Håller inte med.
Försök inte få henne tillbaka är rimligt så till vida inte göra det 'direkt'.
Men den långa vägen är att försöka i det tysta genom att vara trevlig, tillmötesgående, hjälpsam och allmänt bara bra.
I det tysta.
Hålla kontakt UTAN att vara påträngande. Men inte visa besvikelse eller vara dum.
Om hon en vacker dag kommer tillbaka, OM hon gör det, varför inte 'förlåta' och se om de kan bli ett par igen?
Har den erfarenheten själv. Gifta i 10 år, separation som var 'hennes'. Det mesta av värde i separationen kom från mig, men pengar och saker är inte så mkt värda som annat i livet.
Hon fann nya, tom en av våra bästa vänner...
En dag var jag ute och gick med en god FB vän #Dragonaut då det kom ett sms.
"Ska vi äta tillsammans?"
Vi tre gick och käkade och jag insåg plötsligt att '
OJ, här har det hänt något'
Efter ett par månader så sakteliga, kanske tom ett år, blev det vi igen.
Sedan hade vi de finaste åren i livet...
Vet, kanske inget för alla, men för mig var det bäst.
Har fö riktigt GOD relation med alla mina X.
De är mina närmsta vänner trots de är gifta och trots det gått många år.
Som sagt, funkar säkert inte för alla, men för mig var det så.
/VV