2026-05-30, 23:42
Medlem
Imnshos avatar
Världen vore mycket bättre om vi kunde få kärringarna att anamma rådet.

Hur är det i Nordkorea, har dom inte bara 7 frisyrer som är tillåtna? Tycker vi inför något liknande också i Sverige även för kläder.
Citera
2026-05-30, 23:47
Medlem
Imnshos avatar
Själv har jag tagit det ett steg längre. Jag har bara en uppsättning kläder. Luktar lite skumt om kallingarna, men man vänjer sig.
Citera
2026-05-30, 23:49
Medlem
Jag har för mycket kläder och ändå aldrig något att sätta på mig.
Citera
2026-05-31, 08:28
Medlem
Roidberts avatar
Låter tråkigt. Gillar själv att använda färgglada kläder, t.ex. t-shirts som är lila eller har motiv med blommor. Ser också bra ut med vita kläder, men det är så svårt att hålla dem fläckfria.
Citera
2026-05-31, 08:36
Medlem
Brukar själv gå klädd i liknande, bekväma kläder och skor men är medveten om hur tråkigt det måste vara för andra att se det.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vet inte hur andra tänker men som 60 år gammal gubbejävel så har man gjort sitt på köttmarknaden, och dessutom insett att det där med att "kläderna gör mannen" bara är skitsnack. Nej, så jag har inga problem med att ha typ samma kläder hela tiden, så nu kör man typ Dressamn rakt av, man är osynlig hur som helst.
Såg två män i din ålder med sina fruar gå ute på stan. Jäklar vad pampiga de såg ut med sina fina kläder. Herrarna i kostym, damerna i klänning och kappa. Allihop välputsade. Man såg att de hade det mycket gott ställt. Det var några år sen jag såg dem men jag minns dem än.
Citera
2026-05-31, 10:38
Medlem
Ja, jag köper bara ett märke av t-shirt, tjockare tyg och endast helsvarta eller helvita. Jag har tre identiska jackor i vaxad bomull, i tre olika färger. Jag har 3 par av samma skomodell. Bara svarta strumpor av samma märke. Det enda jag inte har lyckats hitta och vara helt konsekvent med är jeans och kostymbyxor. Och sällan-använda plagg såsom skjortor och kostymer.

Jag gör det av just av den orsaken att jag slipper tänka på vad jag ska ha på mig. Köper dyrare plagg av bättre kvalitet så att de håller längre.
Citera
2026-06-03, 14:49
Medlem
brianmolkos avatar
Så hans klädval är lika kreativt som Facebooks sida...
och annat i hans privatliv
Citera
2026-07-07, 19:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Väldigt onödigt att ha så många par kan jag tycka. Tvättar du kläder en gång per månad då eller?

Ursäkta sent svar.

Ja, tanken är att jag ska klara mig en månad mellan tvättar. Väldigt skönt att inte behöva tvätta så ofta.
Citera
2026-07-14, 08:53
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Världen vore mycket bättre om vi kunde få kärringarna att anamma rådet.

Hur är det i Nordkorea, har dom inte bara 7 frisyrer som är tillåtna? Tycker vi inför något liknande också i Sverige även för kläder.

Bara säkerhetspolisens menlösa sociafall som driver omkring i väntan på nästa bidrag o nästa menlösa dag har samma kläder varje dag när dom får ett sms att gå o sätta sig nånstans eller en promenad o glutta

Dom har bara en uppsättning kläder förmyndaren förnyar var 10 år

Skärp er och bli inte menlösa nordkoreaner som jobbar åt den gamla fula socialkärringen Charlotte Von Essen

Sveriges vackraste kvinna

https://postimg.cc/TyhTMFDx
Citera
2026-07-26, 12:56
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Mark Zuckerberg bär 300-400 dollars t-shirts, har ett 20-tal, samma modell, märke, färg - gråa.

Tanken är att inte behövda ödsla mental energi på klädval.

Nu har ju dom flesta av oss inte ett liv som Mark Zuckerberg, men kanske vissa av oss klär oss ungefär likadant varje dag eller rentutav samma kläder, tänker på t ex hårdrockare som kanske kör sina jeans och en band t-shirt bara och sen är dom ready to go.

Eller kanske invandrarkillar med sina adidasbrallor.

Hur gör ni? Är det ungefär samma för det mesta eller varierar ni er?

Vi måste dela upp detta i folk som bär samma kläder varje dag och folk som bär likadana kläder varje dag.

Adidasfolket har inte råd att variera sin garderob och får de det så byter de direkt till Gucci.

Zuckerbergtyperna har mycket kläder av samma sort, att det skulle ge stora kreativa fördelar tvivlar jag på men det anses säkert hett i de kretsar där det är status att sova få timmar per dygn.
Citera
2026-07-26, 17:31
Medlem
Kokplattas avatar
Intressant diskussion och bra inspel från många, jag tackar för läsningen. Jag tror personligen att det handlar mycket om sitt eget varumärke för kända personer, typ som nämnda Zuckerberg och Steve Jobs. Leif GW Persson är ju ett svenskt exempel; det ser likadant ut hela tiden och väldigt ovårdat men jag tror klädseln är noga planerad. Man ska känna igen personen lätt och få upp samma bild i huvudet. I en valrörelse för massa år sen gjorde liberalernas Jan Björklund detta - samma chinos och samma blå skjorta i ALLA framträdanden.

För egen del har jag en tydlig jobbgarderob som är väldigt enhetlig då mitt arbete kräver kavaj som minimum i formalitetsgrad men helst kostym. Jäkligt många ljusblå skjortor. Sen finns det en mer avslappnad garderob för fritiden.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in