2026-05-30, 13:05
Medlem
Mark Zuckerberg bär 300-400 dollars t-shirts, har ett 20-tal, samma modell, märke, färg - gråa.

Tanken är att inte behövda ödsla mental energi på klädval.

Nu har ju dom flesta av oss inte ett liv som Mark Zuckerberg, men kanske vissa av oss klär oss ungefär likadant varje dag eller rentutav samma kläder, tänker på t ex hårdrockare som kanske kör sina jeans och en band t-shirt bara och sen är dom ready to go.

Eller kanske invandrarkillar med sina adidasbrallor.

Hur gör ni? Är det ungefär samma för det mesta eller varierar ni er?
Citera
2026-05-30, 13:29
Medlem
triptykens avatar
Jag gjorde ett löfte till mig själv för 10 år sen att alltid klä mig bekvämt (om det inte är begravning, bröllop mm självklart) så det är mer eller mindre samma kläder beroende på årstid.

Är jag på jobbet har jag ju samma arbetskläder som alltid
Citera
2026-05-30, 13:33
Medlem
Analwinds avatar
Ha ha ha, inte ödsla "mental energi på att välja kläder"?
Man klär sig i det som är bekvämt och ser åtminstone enligt en själv hyfsat ut. Vid högtidliga tillfällen är det kostym som gäller, men knappast till vardags!
Man behöver inte se ut som en hemlös uteliggare när man går på stan.
Citera
2026-05-30, 13:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur gör ni? Är det ungefär samma för det mesta eller varierar ni er?

Vet inte hur andra tänker men som 60 år gammal gubbejävel så har man gjort sitt på köttmarknaden, och dessutom insett att det där med att "kläderna gör mannen" bara är skitsnack. Nej, så jag har inga problem med att ha typ samma kläder hela tiden, så nu kör man typ Dressamn rakt av, man är osynlig hur som helst.
Citera
2026-05-30, 13:37
Medlem
Vitiss avatar
Utöver jobbkläder består min garderob (efter rensning) av:
3 kostymer (1 högtidlig, 1 representativ, 1 avslappnad sommar i beige linne)
3 byxor (1 par jeans, 2 par chinos; ett par khaki, ett par sandfärgade)
3 kavajer
5 skjortor
5 t-shirts i blandade färger

1 varmtröja
1 yllekofta

Därtill några värmande ytterplagg.

Plus scooteroverallen.
Bästa plagget jag har.

Skor:
2 par snyggskor
2 par sneakers
1 par vinterskor
1 par vinterkängor (Lundhags)
1 par gummistövlar

Därtill kalsonger och strumpor

That’s it.
Senast redigerad av Vitis 2026-05-30 kl. 13:41.
Citera
2026-05-30, 13:40
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Det handlar mindre om spara minuter på morgonen och mer om branda sig som seriefigur och på så vis bygga sitt varumärke. Vem blir förste influencer'n som fattar detta?

Vi har medvetet i vår walk-in-closet gäng uppsättningar paltor så att det framstår som att vi går identiskt risslade årtionde efter årtionde.
Som Dorian Grey's porträtt, minus hopfallande nyllet, grånade barret & krumma syltryggen.

Män med större EGO än vi har tillämpat det med framgång. Massmördaren kamrat Mao Tsetung (...stavat 70-tals-borgare). Apple-grundaren Steve J0bs. Reklamare inom musik som Ron Mael i Sparks.
Senast redigerad av OstermalmWeeknd 2026-05-30 kl. 13:42.
Citera
2026-05-30, 13:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Bestämde mig för några år sen att byta ut hela min garderob till endast:

20 st exakt likadana lättskötta skjortor med bara olika färger och mönster. Funkar lika bra i stan, i skogen, på sommar och på vinter.
30 st exakt likadana gråa t-shirt.
3 par exakt likadana jeans.
35 par exakt likadana kalsonger.
35 par exakt likadana strumpor.

Tillkommer ett par tjocktröjor, långkalsingar, termosockor, sommarjacka, vinterjacka, shorts etc. Men inget onödigt jag aldrig behöver använda.
Även en uppsättning "finkläder" för begravningar, bröllop etc.

Bästa jag gjort! Förenklat livet enormt!

Räknar med att endast mindre uppdateringar behöver göras innan jag dör...
Citera
2026-05-30, 13:47
Medlem
Var det inte samma sak med Apples grundare Steve Jobs
Han hade väl alltid svart polotröja och blåjeans
Citera
2026-05-30, 13:48
Medlem
andan0s avatar
själv kör jag alltid med mitt enda par jeans, en enfärgad tisha och en luvtröja på vardagarna, och ett par shorts och tisha på helgerna. hatar att sticka ut, därför kör jag alltid på samma gamla vanliga kläder.
Citera
2026-05-30, 13:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Har efter att testat många olika stilar fastnat för en och håller mig till den.
Har 2 byxor 14 kalsonger och 14 par strumpor. 14 t-shirts och två huvtröjor. Alla likadana och svarta förutom t-shirtsen som är vita.
Två par skor lika fast ena med fodring för vintern svarta.
1 vinterjacka och en höst/vårjacka svarta.
Senast redigerad av Rastapunx 2026-05-30 kl. 13:55.
Citera
2026-05-30, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analwind
Ha ha ha, inte ödsla "mental energi på att välja kläder"?
Man klär sig i det som är bekvämt och ser åtminstone enligt en själv hyfsat ut. Vid högtidliga tillfällen är det kostym som gäller, men knappast till vardags!
Man behöver inte se ut som en hemlös uteliggare när man går på stan.

Jag tror inte att någon har misstagit Z för hemlös uteliggare någon gång.
Citera
2026-05-30, 14:13
Medlem
Fantens avatar
Jag kan inte påstå att jag tycker att det kräver någon mental energi att välja kläder. Jag har visserligen mest kläder som så att säga liknar varandra och där dom flesta överdelar passar med dom flesta byxor. Men det är för att det är den typen av kläder som jag tycker är snygga. Det närmaste är väl att jag har en arbetsoutfit, men det är för att när jag jobbar så reppar jag inte mig själv på det sättet. Plus att just dom kläderna råkar vara praktiska i mitt yrke.

Så att jag råkar ha flera byxor som liknar varandra beror på att jag tycker om den stilen, inte för att jag inte ska få ett meltdown när jag klär på mig på morgonen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in