Citat:
Ursprungligen postat av
Quandmeme
Mark Zuckerberg bär 300-400 dollars t-shirts, har ett 20-tal, samma modell, märke, färg - gråa.
Tanken är att inte behövda ödsla mental energi på klädval.
Nu har ju dom flesta av oss inte ett liv som Mark Zuckerberg, men kanske vissa av oss klär oss ungefär likadant varje dag eller rentutav samma kläder, tänker på t ex hårdrockare som kanske kör sina jeans och en band t-shirt bara och sen är dom ready to go.
Eller kanske invandrarkillar med sina adidasbrallor.
Hur gör ni? Är det ungefär samma för det mesta eller varierar ni er?
Det beror på
varför du bär kläder. En del ser det som ett uttryckssätt. Då är förstås en stor garderob med många färger och modeller viktig. Andra ser det som en nödvändighet. Då är det värt att välja något man själv trivs i och som håller länge.
Personligen, om jag framförallt hittar byxor jag trivs i, köper samma modell år efter år. De kostar medelmycket, men de är slitstarka och håller länge. De passar till mina övriga kläder perfekt.
Jag kan bära samma piké i en vecka så länge jag duschar varje dag och inte gör något extremt betungande i den. Så länge den inte spills på eller luktar så kan jag bära den. En av de största myter vi har, som sliter kläder ohemult, är att bära dem en dag och sedan tvätta dem. Om Zuckerberg hittat en t-shirt man kan tvätta väldigt ofta så kanske det är värt det utifrån den myten.