Citat:
Ursprungligen postat av
dooey
Det är en intressant åsikt, som jag dock inte delar. Tycker AI är mer glädjeskapande än dödande, och har inget emot det.
Är inte skillad nog att göra introbilder/texturer helt solo, så lite instruktioner till AI som fixar blir ju lite som att ha medarbetare där man själv är en art director.
Samma sak med musiken, rösterna och ljudeffekterna? De är också AI, från Suno och Elevenlabs.
Ja, jag förstår att
du tycker att det är toppen. Du gör ju det här för att det är kul, och då är ai bättre än inget, för utan ai blir det ju inget kul. Men som konsument ser man lite annorlunda på saken. Att nånting var enkelt att skapa skänker oss ingen glädje överhuvudtaget, men däremot ger ai-genererad grafik en uncanny valley-känsla. Visst, det ser bra ut, men nånting känns ändå fel.
I själva spelet upplever jag det däremot inte som störande. Saker som bra spelmekanik och ett uppmuntrande belöningssystem är viktigare. Ett spel behöver ju inte va snyggt för att va roligt, till exempel. Ljud och musik stör mig inte heller, även om vapnen låter lite underväldigande. Det kan dock bero på att jag tittar på telefonen.